لیفت با نخ بهتر است یا هایفوتراپی؟

هایفوتراپی


افزایش سن باعث ایجاد چین و چروک در پوست، خطوط ریز و کاهش چربی به خصوص در صورت می شود، طبق مطالعات نشان داده شده، تغییرات حجمی، ناشی از کاهش چربی و استخوان صورت نیز هست. روش های غیر جراحی لیفت صورت مانند هایفوتراپی یا لیفت با نخ می توانند از شر چین و چروک و خطوط ریز پوست صورت خلاص شوند و حجم از دست رفته را بازیابی کنند.

لیفت صورت یک اصطلاح کلی برای یک درمان زیبایی (جراحی و غیر جراحی) است که به معکوس کردن علائم پیری روی صورت کمک می کند. هدف اصلی این است که بتوان درخشش جوانی را به چهره بازگرداند و همچنین افتادگی پوست را از بین برد. چند دهه پیش، هرگاه کسی کلمه لیفت صورت را می شنید، به معنی جراحی و زیر چاقو رفتن بود؛ در حال حاضر با توجه به پیشرفت‌های فناوری پزشکی، افراد می توانند از انواع روش های لیفت صورت بهره ببرند که نسبت به جراحی، تهاجم کمتری دارند و خطر عوارض کمتری نیز دارند.


هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی به عنوان یک درمان وقت ناهار با تنها نیمی از زمان مورد نیاز در مقایسه با درمان های معمولی شناخته می شود. هایفو تفاوت قابل توجه و در عین حال طبیعی را برای پوست های افتاده ایجاد می کند و کمک می کند تا غبغب را از بین ببرید و به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید. در واقع هایفو یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا، از انرژی گرمایی برای کمک به سفت شدن پوست برای تحریک بازسازی کلاژن و الاستین استفاده می کند؛ دستگاه های پیشرفته هایفو امواج گرما را در سراسر لایه ها با سرعت سریع 300 شات در 8 دقیقه منتشر می کنند که به لایه عضلانی زیر اپیدرم و درم می رسد تا به افزایش سفتی پوست در صورت و گردن کمک کند. هایفوتراپی صورت یک درمان سریع، ایمن و راحت، بدون خونریزی و بدون نیاز به دوران نقاهت است و نتایج طولانی مدتی را به همراه دارد. اساساً یک لیفت غیر جراحی صورت، گردن و سایر نواحی (برای کانتورینگ بدن) را می توان با هایفو به دست آورد.

هم لایه سطحی پوست و هم لایه چربی زیر جلدی دارای بافت کلاژن فیبری هستند که نیاز به سفت شدن دارند، لایه فاسیای عمیق یا SMAS که تمام لایه های بالای خود را پشتیبانی می کند، مهم ترین لایه پوست است. هایفو انرژی اولتراسوند متمرکز با شدت بالا را به عمق (تقریباً 4.5 میلی متری پوست) صورت می رساند و بافت SMAS صورت را هدف قرار می دهد تا باعث ایجاد نقاط کانونی انقباض برای نتایج لیفت صورت شود.


لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ یک روش درمانی کم تهاجمیست که موجب جوانسازی صورت و گردن می شود، در این روش از نخ های جراحی تخصصی برای بلند کردن و بازسازی پوست افتاده در قسمت صورت و گردن استفاده می شود. این کار از طریق قرار دادن یک سری نخ های جراحی در صورت انجام می شود؛ به دلیل لیفت فیزیکی پوست صورت و تحریک سنتز کلاژن با نخ ها این روش به سرعت عمل می کند. لیفت صورت با نخ از نخ های پلی دیوکسانون نازک و کم تهاجمی استفاده می کند که سنتز کلاژن را تحریک کرده و پوست را سفت می کند؛ این نخ های بسیار نازک و دارای گواهی (PDO) به گونه ای طراحی شده اند که با سلول های بدن انسان سازگار باشند، از این رو کاملاً توسط پوست قابل جذب هستند.

در میان بیماران مسن تر که به دنبال لیفت کردن پوست افتاده صورت و بازگرداندن ظاهری سفت و جوان هستند، لیفت صورت با نخ یکی از محبوب ترین روش های زیبایی است. لیفت صورت با نخ بدون جراحی یک راه حل مناسب بدون نیاز به تجربه درد و عوارض جانبی یک روش جراحی است؛ البته تورم و کبودی در چند روز ابتدایی بعد از لیفت با نخ شایع است و هماتوم (لخته شدن خون بزرگ و کبودی) و عفونت نیز از عوارض احتمالی آن هستند.


لیفت با نخ


چه تفاوتی بین لیفت با نخ و هایفو وجود دارد؟

لیفت صورت با نخ به کشیدن بیشتر پوست در لحظه کمک می کند، نخ های مخصوص باعث کشش صورت و جلوگیری از افتادگی پوست می شوند. این روش جوانسازی مانند جراحی لیفت صورت است، اما نیازی به جراحی و زیر تیغ و چاقو رفتن ندارد و به همین دلیل به زمان کمتر برای بهبودی نیاز دارد. نخ های مورد استفاده در ناحیه زیر پوست دارای یک قسمت قلاب کوچک برای لیفت صورت و تحریک کلاژن سازی پوست هستند که در عرض 3 تا 6 ماه نتایج آن قابل مشاهده بوده و ماندگاری این نتایج بین یک تا سه سال طول می کشد.

HIFU از امواج اولتراسوند با وضوح بالا برای رفع چروک و افتادگی پوست استفاده می کند و تشکیل بافت های زیر جلدی را تحریک می کند؛ این منجر به ظاهر لیفتینگ صورت می شود. ظاهر جوان بدون نیاز به ورود سوزن به پوست به دست می آید، نتیجه هایفو حداکثر بعد از حدود 6 هفته قابل مشاهده می باشد و با توجه به مراقبت های بعدی و نوع پوست هر شخص ممکن است بین 6 تا 12 ماه باقی بماند. درمان هایفو بدون درد است و نیاز به بیهوشی ندارد، هایفوتراپی همان اثر لیفت با نخ را خواهد داشت اما از عوارض جانبی و دوران بهبودی آن خبری نیست.


لیفت با نخ بهتر است یا هایفوتراپی؟

هایفوتراپی یکی از روش های جدی جوانسازی پوست است که نتایج چشمگیری دارد، با این حال نتایج آن فوری نیست؛ هنگامی که پزشکان هایفوتراپی را برای لیفت صورت انجام میدهند، باید به متقاضی گوشزد کنند که ممکن است تا ۶ یا ۸ هفته طول بکشد تا نتایج را ببینند. اگر می خواهید نتایج فوری مشاهده کنید باید بتوانید تحمل ورود سوزن به پوست صورت خود را داشته باشید، در این صورت لیفت با نخ انتخاب بهتری نسبت به هایفو است. دلیل اینکه هایفو برای دیدن نتایج زمان بیشتری می برد، این است که به عمق پوست نفوذ می کند تا تولید طبیعی کلاژن را به تدریج تحریک کند؛ این بدان معنیست که نتایج HIFU، اگرچه تدریجی است، اما بسیار طبیعی به نظر می رسد.

برای دریافت بهترین نتایج، جراحان ترکیب لیفت با نخ را با سایر روش های جوان سازی، مانند اولتراپی یا هایفوتراپی توصیه می کنند.در بیمارانی که افتادگی شدید پوست دارند، قبل از انجام لیفت با نخ، ابتدا از هایفو برای سفت کردن و رفع افتادگی پوست استفاده می شود.

مقایسه روش های لیفت صورت
21 Nov 2022

مقایسه روش های لیفت صورت

لیفت صورت شامل درمان ها و روش هایی می باشد که از بین رفتن شفافیت و ظاهر شل پوست را هدف قرار می دهند و با سفت کردن، لیفت کردن یا حجیم کردن، علائم پیری را معکوس می کنند. اگر قصد دارید یک لیفت صورت انجام دهید، دو مسیر بسیار متفاوت وجود دارد که می توانید انتخاب کنید؛ می توانید به سراغ گزینه سنتی لیفت صورت با جراحی بروید، یا می توانید از تکنیک های غیرجراحی جدیدتری که برای رفع خطوط و افتادگی در دسترس هستند استفاده کنید.

ادامه مطلب
مزایا و معایب هایفوتراپی
25 Apr 2023

مزایا و معایب هایفوتراپی

هایفوتراپی روشی است که بدون نیاز به جراحی و یا هرگونه بیهوشی و به وسیله امواج اولتراسوند این بافت ها را سفت کرده و باعث کشیده شدن و بالا رفتن پوست می شود.تاثیر هایفوتراپی در جوان سازی پوست ثابت شده است.نحوه عملکرد این روش بدین گونه است که امواج اولتراسوند در لایه های زیرین پوست تابیده می شود و بدون هیچگونه سوختگی در لایه های سطحی پوست و با متمرکز شدن انرژی در لایه های زیرین و عمق پوست الیاف کلاژنی پوست و سلول های آن منطقه منعقد شده و سبب خواهد شد پوست کشیده و چین و چروک ها و شل شدگی های پوست را از بین ببرد.

ادامه مطلب
بلفاروپلاستی پلک
5 Aug 2020

بلفاروپلاستی پلک

با افزایش سن پوست به تدریج خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد؛ عدم وجود خاصیت ارتجاعی باعث می شود پوست اضافی روی پلک های افراد جمع شود. پوست اضافی روی پلک پایین باعث ایجاد چین و چروک و برآمدگی می شود و روی پلکهای بالایی پوسته اضافی می تواند

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35