هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی صورت


در گذشته از هایفو برای درمان و از بین بردن بافت سرطانی شناخته می شد، اما از سال 2008 به بعد در زمینه زیبایی نیز به کار گرفته شد. در سالهای بعدی استفاده از هایفو HIFU برای لیفت ابرو، بهبود خطوط و رفع چین و چروک توسط FDA تایید شد. هایفوتراپی صورت یک روش نوین برای سفت کردن پوست است که برای بسیاری از افراد می تواند جایگزین لیفت صورت باشد.


هایفوتراپی چیست؟

سونوگرافی کانونی با شدت بالا (HIFU) یک روش کم تهاجمی شامل انتشار امواج اولتراسوند است که باعث آسیب به بافت های هدف می شود. درواقع درمان هایفو با انرژی اولتراسوند به صورت متمرکز بخشی از لایه های زیر پوست را هدف قرار می دهد، این انرژی سبب گرم شدن سریع بافت هدف می شود و پس از رسیدن به دمای مشخصی سلول های آن ناحیه آسیب می بینند؛ در نهایت بدن برای ترمیم بافت آسیب دیده سلول ها را تحریک می کند تا کلاژن بیشتری تولید کنند، پروتئین کلاژن باعث تشکیل ساختار پوست می شود. زمانی که کلاژن موجود در بافت های پوست افزایش یابد، آن بخش از پوست سفت تر شده و چین و چروک هایش کمتر می شود. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از هایفوتراپی، تمرکز پرتوهای اولتراسوند بر یک بخش خاص از بافت زیر پوست می باشد که هیچ آسیبی به لایه های بالایی پوست نخواهد رساند.


هایفوتراپی صورت چگونه انجام میشود؟

در ابتدا یک جلسه مشاوره برای شما با متخصص پوست انجام می شود تا روند هایفوتراپی و عوارض احتمالی را برایتان شرح دهد، همچنین متقاضیان باید سابقه پزشکی و داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک قرار دهند. نیازی به انجام روند خاصی به عنوان مراقبت های قبل از هایفوتراپی نیست اما برخی موارد وجود دارد که انجام آنها می تواند در دریافت نتیجه موثرتر مفید باشد، مانند عدم استفاده از داروهای تنظیم فشار خون یا نوشیدنی های الکلی. برای انجام هایفو فیشال باید پوست خود را از هرگونه لوازم آرایشی یا مراقبتی تمیز کنید، هرچند که تکنسین هایفوتراپی این کار را مجددا انجام می دهد. در صورتی که آستانه تحمل درد شما پایین باشد می توانید از اپراتور خود بخواهید از کرم بی حسی موضعی در ناحیه تحت درمان استفاده کند. سپس یک ژل مخصوص دستگاه هایفوتراپی روی پوست صورت یا گردن اعمال شده و دستگاه هایفو روی نواحی مورد نظر قرار میگیرد. با شروع کار دستگاه انرژی اولتراسوند در پالس های موتاه به بافت هدف ارسال شده که ممکن است گرما و سوزن سوزن شدن را در پوست خود احساس کنید.

فرآیند هایفوتراپی صورت با توجه به وسعت ناحیه تحت درمان بین 30 دقیقه تا دو ساعت طول میکشد و بلافاصله پس از آن می توانید به خانه رفته یا فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. به طور کلی درمان صورت با هایفو به راحتی تحمل می شود اما در صورتی که احساس درد داشته باشید با نظر پزشک خود می توانید از برخی مسکن ها قبل یا بعد از درمان استفاده کنید.


هایفوفیشال


کاربردهای هایفوتراپی در صورت

مشکلات زیر می توانند توسط هایفو صورت درمان شوند:

•         چین و چروک های هر بخش از صورت و همچنین گردن

•         افتادگی پلک ها و ابروها

•         افتادگی گونه ها

•         افتادگی و شل بودن پوست گردن و قفسه سینه

•         ناهمواری در رنگ و پوست صورت

•         خطوط خنده و اخم

•         افتادگی پوست صورت در قسمت خط فک


نتایج هایفوتراپی صورت

نتایج هایفو فیشال از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است اما به طور کلی حداکثر بعد از 12 هفته خود را نشان می دهد و ماندگاری آن نیز بین یک تا دو سال متغیر می باشد که البته بستگی به مراقبت های بعدی دارد. هایفوفیشال به راحتی با سایر درمان ها ترکیب می شود، برای بهترین اثر لیفتینگ، اغلب با لیفت صورت با نخ استفاده می شود تا نتیجه مطلوبی به دست آورد. پس از گذشت یک تا دو هفته بعد از انجام هایفوتراپی، می توانید از روش های زیبایی دیگری مانند تزریق بوتاکس یا فیلرها در صورت خود بهره ببرید، اما برای تعیین زمان دقیق آن بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

اکثر متقاضیان انجام هایفوتراپی صورت به یک جلسه درمانی نیاز دارند، اما تشخیص این مساله به میزان افتادگی پوست و شرایط جسمی متقاضی مانند کلاژن سازی پوست و پاسخ بیولوژیکی او به هایفو بستگی دارد. بنابراین برخی از متقاضیان برای دریافت بهترین نتایج ممکن است به دو یا سه جلسه هایفو فیشال نیاز داشته باشند.


مزایای هایفوتراپی صورت

اگر شماهم می خواهید پوست صورت خود را سفت کنید و بخش های مختلف آن را لیفت کنید اما تمایل به استفاده از روش های تهاجمی مانند جراحی ندارید، هایفوتراپی صورت می تواند یک گزینه ایده آل برای شما باشد. مزایای استفاده از هایفوفیشال عبارتند از:

•         هایفوفیشال برای افراد با هر نوع پوستی نتیجه بخش است.

•         هایفوتراپی یک روش ایمن و بدون درد است.

•         از آنجایی که با تحریک پوست برای کلاژن سازی کار می کند، نتایج هایفو تراپی صورت بسیار طبیعی هستند.

•         هایفو صورت یک روش بسیار کوتاه بوده که نیاز به ریکاوری و دوران نقاهت ندارد و معمولاً با حداکثر دو جلسه درمان نتیجه بخش خواهد بود.

•         ماندگاری هایفوتراپی صورت نسبت به سایر روش های زیبایی کم تهاجمی بیشتر می باشد.

•         هیچگونه عارضه جانبی یا خونریزی به همراه ندارد.


مزایای هایفو صورت


کاندیدای مناسب هایفوتراپی صورت

علی رغم اینکه هایفوتراپی یک روش کم تهاجمی می باشد اما ممکن است برای همه متقاضیان مناسب نباشد. کاندیدای هایفوتراپی صورت بهتر است بالای سی سال سن داشته باشند تا علائم پیری پوست مانند چین و چروک یا افتادگی خفیف را داشته باشند. کسانی که شلی پوست متوسط تا زیاد و کسانی که پوست آسیب دیده از نور خورشید دارند، برای دریافت بهترین نتیجه نیاز به انجام چند جلسه هایفو فیشال دارند.

به دلیل کمبود اثرات اطلاعات درمورد تاثیر انرژی اولتراسوند بر روی جنین، انجام هایفوتراپی در هر قسمت از بدن در دوران بارداری توصیه نمی شود. افرادی که عفونت یا ضایعات باز، آکنه شدید، کیستیک و ایمپلنت های فلزی در ناحیه صورت خود دارند، کاندید مناسب برای هایفوتراپی صورت نیستند. افرادی که دارای موارد شدید افتادگی پوست هستند نتیجه مناسبی از هایفوتراپی صورت نخواهند گرفت و روش های جایگزین مانند لیفت با نخ مناسب تر است.


مراقبت های بعد از هایفوفیشال

معمولاً ناحیه تحت درمان هایفو قرمز و متورم به نظر می رسد یا حساس خواهد شد به مدت چند روز؛ برای رفع سریعتر این علائم و دریافت نتیجه بهتر باید ز دستورالعمل های بعد از هایفوتراپی پیروی کنید که معمولا شامل موارد زیر می شود:

✓      تا زمانی که پوست هنوز حساس است از گرم کردن ناحیه درمان خودداری کنید. این شامل فعالیت بدنی، سونا، دوش آب گرم، نوشیدن الکل و غیره است.

✓      سیگار کشیدن اثرات درمان هایفو صورت را خنثی می کند، در طول دوره درمان از استعمال دخانیات خودداری کنید.

✓      مصرف آب خود را افزایش دهید و تمام محرک های دیگر مانند نوشیدنی های کافئین دار را برای یک روز حذف کنید.

✓      برای دریافت نتیجه از هر درمان زیبایی، یک رژیم غذایی سالم لازم است تا درمان کاملاً مؤثر باشد.

✓      حداقل به مدت 48 ساعت از استفاده از هر گونه محصول اضافی در صورت خود خودداری کنید، این شامل لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست است.

✓      در طول دوره درمان در مقابل تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید و در صورت رفتن به فضای آزاد از ضد آفتاب SPF 50+ استفاده کنید.

هیدرودرم ابریژن چیست؟
7 Oct 2021

هیدرودرم ابریژن چیست؟

هیدرودرم ابریژن یک روش برای لایه برداری پوست می باشد که در آن دستگاه به صورت مافوق صوت قطرات آب را اسپری کرده و لایه بالایی پوست را جدا می کند و باعث بهبود گردش خون، آبرسانی به پوست و تولید کلاژن خواهد شد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35