مزایا و معایب لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد


اگر حذف موهای زائد بدن انتخاب شماست، گزینه های موقت زیادی برای شما وجود دارد، کرم های کلاسیک موبر، اصلاح سریع، و روش های کمی طولانی مدت تر از بین بردن موهای زائد مانند اپیلاسیون را دارید که برای چند هفته پوست شما را صاف می کند. گزینه دیگری نیز به نام الکترولیز وجود دارد که نتایج طولانی ایجاد میکند، الکترولیز از یک سوزن بسیار ظریف برای کشتن هر فولیکول مو از طریق جریان الکتریکی استفاده می کند، که البته روشی نسبتاً دردناک و وقت گیر است.

این ما را به گزینه لیزر موهای زائد می رساند، یک گزینه نیمه دائمی محبوب که به فولیکول های مو آسیب می رساند تا رشد مو را به حداقل برساند؛ در حالی کاملا بدون درد نیست و برای بسیاری از افراد موثر است. لیزر موهای زائد به این صورت عمل می کند که ملانین (رنگدانه) فولیکول مو را هدف قرار گرفته و موها را از ریشه میسوزاند و باعث آسیب هایی میشود که رشد مو در آینده را متوقف می کند. البته باید به خاطر داشته باشید به دلیل اینکه لیزر حذف موهای زائد ملانین مو را هدف قرار می دهد، هر کدام از انواع دستگاه های لیزر ممکن است با رنگ پوست و موی خاصی سازگار باشند.


چه کسانی نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

اگر باردار هستید، انجام لیزر موهای زائد ایده خوبی نیست. اگرچه لیزرها به طور ایمن برای درمان بیماری های پزشکی مانند سنگ کلیه در افراد باردار استفاده می شود، اما در حال حاضر هیچ داده ایمنی برای حمایت از لیزر برای روش های زیبایی مانند حذف موهای زائد وجود ندارد. همچنین افرادی که دارای سابقه ملانوم، ضایعات مشکوک، عفونت فعال، خالکوبی، بیماری خود ایمنی و تبخال در ناحیه مورد نظر دارند کاندید مناسب لیزر موهای زائد نیستند.

برخلاف بسیاری از اطلاعات نادرست موجود، بیمارانی که رنگ پوست تیره تر دارند می توانند با خیال راحت و موثر لیزر موهای زائد را انجام دهند؛ موهای قهوه ای و سیاه که ضخیم هستند معمولاً بهترین نوع مو برای از بین بردن با فناوری لیزر می باشند. از آنجایی که تضاد بین رنگ پوست و رنگدانه در فولیکول مو چیزیست که به لیزر اجازه می دهد به راحتی هدف خود را مشخص کند، لیزر موهای زائد روی پوست های روشن با موهای تیره بهترین عملکرد را دارد و برای افرادی با موهای روشن تر، صرف نظر از رنگ پوست، ایده آل نیست. اگر موهای بلوند یا روشن دارید، ممکن است با لیزر موهای زائد شاهد کاهش رشد مو باشید، اما نه به اندازه ای که افرادی با تضاد بیشتر بین رنگ پوست و مو دارند مشاهده می کنند؛ البته لیزرهای خاص مانند Nd:YAG، در تمایز بین مو و پوست نسبت به سایر دستگاه های لیزر برای افراد با موهای روشن و پوست تیره، بهتر عمل می کنند.


مزایای لیزر موهای زائد


مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

•         در حالی که لیزر، موهای زائد را برای همیشه از بین نمی برد، رشد مو را به شدت کاهش می دهد؛ تا جایی که بسیاری از مراجعه کنندگان ماه ها یا حتی سال ها هیچ رشدی را نمی بینند و موهایی که ظاهر می شوند اغلب نازک تر و رنگ روشن تر هستند.

•         شما می توانید از لیزر موهای زائد در هر نقطه از بدن خود استفاده کنید و دستگاه می تواند مناطق وسیعی را به سرعت پوشش دهد. پاها، دستها، زیر بغل، خط بیکینی، شکم، صورت و ... ؛ تقریباً هیچ محدودیتی برای مکان هایی که می توانید لیزر موهای زائد را انجام دهید وجود ندارد. و بر خلاف تصور عموم خطر عوارض جانبی لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی در مقایسه با سایر نواحی بیشتر نیست.

•         دستگاه های لیزر موهای زائد می توانند موهای تیره و درشت را به طور دقیق هدف قرار دهند و در عین حال به پوست اطراف آسیب نرسانند.

•         جلسات لیزر موهای زائد را می توان در کمتر از 15 دقیقه بسته به ناحیه ای از بدن که تحت درمان قرار می گیرید انجام داد؛ همچنین این روش نیازی به زمان بهبودی ندارد و بلافاصله می توانید به فعالیت های روزمره خود بازگردید.

•         برای انجام اکثر روش ها مانند اپیلاسیون و شیو کردن به مقدار مشخصی رشد مو نیاز دارند تا به طور موثر موها را از بین ببرند؛ اما با لیزر موهای زائد، دیگر لازم نیست منتظر رشد مجدد مو باشید و میتوانید همیشه از پوستی صاف و بدون مو لذت ببرید.

•         بسته به نوع موی شما و منطقه ای که لیزر می شود، ممکن است این روش دردی نداشته باشید؛ وقتی صحبت از میزان درد می شود، برای بسیاری از افراد لیزر موهای زائد جایی بین اصلاح (بدون درد) و اپیلاسیون (درد شدید) قرار می گیرد. با توجه به نوع دستگاه لیزر موهای زائد، تکنسین ها معمولاً از یک ژل بی حس کننده برای کمک به حساسیت زدایی ناحیه قبل و بعد از لیزر درمانی برای به حداقل رساندن درد استفاده می کنند. ممکن است متوجه شوید که لیزر موهای زائد بیکینی و زیر بغل دردناکتر است زیرا این مناطق حساس هستند، اما به طور کلی به تدریج با هر جلسه درد کمتر می شود، زیرا موها ظریف تر می شوند.


معایب لیزر موهای زائد

•         یک جلسه لیزر موهای زائد در ناحیه کوچکی مانند زیر بغل معمولاً پنج دقیقه یا کمتر طول می کشد، با این حال چندین جلسه طول می کشد تا نتایج واقعی را ببینید (معمولاً بین چهار تا شش، بسته به اندازه ناحیه)، و معمولاً باید شش هفته بین درمان ها صبر کنید.

•         هر جلسه لیزر موهای زائد نسبت به سایر روش های حذف موهای بدن گران تر است. اما اگر مقدار هزینه ای را که در طول زندگی برای تیغ یا وکس خرج کرده اید محاسبه کنید، ممکن است حتی از هزینه لیزر موهای زائد بیشتر شود.

•         اگر درمان لیزر موهای زائد توسط یک تکنسین آموزش ندیده انجام شود، می تواند باعث سوختگی یا باقی ماندن جای زخم بر روی پوست شود. باید قبل از شروع درمان، در مورد تکنسین تحقیق کنید و از واجد شرایط بودن و داشتن گواهینامه های مناسب اطمینان حاصل کنید. همچنین باید تحقیقات خود را در مورد اینکه چه لیزری با رنگ پوست شما بهتر عمل می کند انجام دهید و با کلینیک مورد نظر تماس بگیرید تا مطمئن شوید دستگاه مورد نظر شما را دارند.

عوارض بلفاروپلاستی
28 Sep 2021

عوارض بلفاروپلاستی

اولین و مهمترین جنبه جراحی که باید در نظر داشته باشید این است که نتایج زمان می برد تا آشکار شود، مانند تقریباً هر عمل جراحی زیبایی دیگر حداکثر یک سال پس از عمل طول می کشد تا از مزایای کامل بلفاروپلاستی به خصوص لیفت پلک بهره مند شوید.

ادامه مطلب
بعد از تزریق ژل چه کارهایی باید انجام دهیم؟
25 Oct 2021

بعد از تزریق ژل چه کارهایی باید انجام دهیم؟

پس از تزریق ژل، مراقبت از خود و مخصوصاً ناحیه ای که تزریق را دریافت کرده، بسیار مهم است. علاوه بر نوع ماده ای که در تزریق استفاده می شود، مراقبت های بعدی نیز می توانند تاثیر به سزایی در ماندگاری تزریق ژل داشته باشند، بنابراین پیروی از آنها اهمیت بسیاری در نتیجه دارد.

ادامه مطلب
آیا لایه برداری پوست خطرناک است؟
12 Nov 2020

آیا لایه برداری پوست خطرناک است؟

لایه برداری پوست Peeling برای داشتن پوستی سالم و جوان ضروری است. زیرا به مرور زمان سلول های مرده روی سطح پوست جمع می شوند. در صورتی که از پوست خود غافل شویم مواد آرایشی، آلودگی و چربی نیز می توانند به آن اضافه شده و

ادامه مطلب
انواع اسکار و روش های درمان آنها
15 Jan 2023

انواع اسکار و روش های درمان آنها

درمان هایی وجود دارند که می توانند اندازه یا ظاهر اسکار را کاهش دهند، اما جای زخم هرگز به طور کامل از بین نمی رود؛ انجام برخی از درمان ها در دوره بهبود زخم از ایجاد اسکار جلوگیری می کنند. گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانید برای درمان جای زخم در نظر بگیرید که برخی ممکن است موثرتر از بقیه باشند.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35