مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی

مراقبت های قبل از مزوتراپی


با افزایش سن پوست صورت و بدن که زمانی صاف و لطیف بود، خسته، کدر و چروک می شود؛ در طول زمان می توانید با روش هایی مانند لایه برداری شیمیایی، هایفوتراپی، تزریق ژل و چربی، لیزر، مزوتراپی و بسیاری موارد دیگر ظاهر جوان خود را ماندگارتر کنید یا آن را تا حدودی باز گردانید. مزوتراپی چه برای گردن، صورت، دست‌ها یا پوست سر استفاده شود، یک روش درمانی فوق العاده برای بازگرداندن جوانی به پوست یا موهای از دست رفته در سر است. یکی از نکات مهم برای دریافت نتیجه، رعایت مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی می باشد، این مراقبت ها همچنین خطر بروز عوارض جانبی را کاهش داده و بهبودی بعدی را سریعتر قابل دستیابی می کنند.

مزوتراپی یک روش زیبایی کم تهاجمی است که در آن یک سری میکرو سوزن های بسیار ظریف حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و کوکتل های اسید آمینه به لایه مزودرم پوست وارد می شود. این ترکیبات مهم، پوست را تغذیه و جوان می کند و همچنین تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند که هر دو برای خاصیت ارتجاعی طبیعی پوست ضروری هستند. ترکیب محتوای تزریق شده متناسب با هر فرد و ناحیه خاصی که باید درمان شود، متفاوت می باشد و بعد از بررسی و معاینه توسط پزشک مشخص خواهد شد. شرایط زیادی وجود دارد که متقاضیان می توانند از مزوتراپی بهره مند شوند، اما تمرکز اصلی این روش بر روی درمان یا کاهش خطوط، چین و چروک، سلولیت، اسکار، رنگدانه ها و آکنه است؛ همچنین می توان از آن برای کاهش و کانتور بدن استفاده کرد.


چگونه برای مزوتراپی آماده شویم؟

در واقع هیچ آمادگی خاص و دشواری برای دریافت روش مزوتراپی لازم نیست و با توجه به شرایط جسمی هر متقاضی پزشک معمولاً توصیه مختص او را در مورد نحوه آمادگی برای مزوتراپی خواهد کرد. مهم ترین مراقبت هایی که باید پیش از انجام مزوتراپی در نظر داشته باشید عبارتند از:

✓    حداقل 24 ساعت قبل از انجام مزوتراپی از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کنید، زیرا الکل ممکن است خون را رقیق کند و خطر کبودی را افزایش دهد.

✓    24 ساعت قبل از درمان مزو از انجام ورزش شدید خودداری کنید.

✓    در صورت امکان به مدت 2 هفته قبل از درمان از مصرف داروهای ضد التهاب یا رقیق کننده خون خودداری کنید. داروها و مکمل هایی مانند آسپرین، ویتامین E، جینسینگ، مکمل های امگا 3 یا روغن ماهی، ایبوپروفن، آسپرین و سایر NSAID ها اثر رقیق کنندگی خون دارند و می توانند خطر عوارض جانبی مزوتراپی مانند کبودی و تورم را افزایش دهند.

✓    با توجه به نظر پزشک Retin-A را 2 روز قبل و 2 روز بعد از درمان قطع کنید.

✓    اگر جوش، تبخال یا آکنه فعال در ناحیه مورد نظر دارید، وقت انجام مزوتراپی خود را تغییر دهید. همچنین اگر سابقه تبخال دارید، لطفاً به پزشک خود اطلاع دهید و قبل از درمان مزو از داروهای ضد ویروسی خود استفاده کنید.

✓    برای حدود 3 تا 4 روز قبل از درمان مزو، زمان طولانی را زیر نور شدید آفتاب سپری نکنید، به این ترتیب از هیپرپیگمانتاسیون ناحیه درمان جلوگیری می کنید.

✓    در صورت امکان، از مصرف داروهای کاهش درد بلافاصله قبل از مزوتراپی خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث کبودی یا خونریزی در طول جلسه درمان شوند.

✓    قبل از اقدام به انجام مزوتراپی حتماً یک صبحانه خوب، شامل غذا و نوشیدنی سالم میل کنید، این باعث کاهش احتمال درد یا سرگیجه در طول درمان می شود.


مراقبت های بعد از مزوتراپی


مراقبت های بعد از مزوتراپی

از آنجایی که مزوتراپی یک روش درمانی سرپایی است، شما نیازی به سپری کردن دوران نقاهت و در نتیجه مرخصی از کار نخواهید داشت. بعد از انجام هر جلسه مزوتراپی می توانید فعالیت عادی روزانه خود را از سر بگیرید، با توجه منطقه مورد درمان و نتیجه مورد نظر شما از کاربردهای مزوتراپی، متخصص ممکن است رژیم غذایی یا فعالیت بدنی خاصی را برای بهینه سازی نتایج مزو توصیه کند. با حداقل زمان مورد نیاز برای بهبودی، ممکن است کمی قرمزی، کبودی و تورم بعد از مزوتراپی ایجاد شود، اما این عوارض مدت کوتاهی ماندگار خواهند بود و معمولاً در عرض 24 ساعت برطرف می شوند؛ و در نتیجه پوست ناحیه درمان شده بافتی بهبود یافته و درخشان تر، هیدراته تر، تغذیه شده و سفت تر خواهد داشت. نتایج مزوتراپی فوری نخواهد بود، اما در طول زمان توسعه می یابد و با توجه به شرایط هر متقاضی یک دوره درمانی با حدود 4 تا 8 جلسه مورد نیاز خواهد بود.


توصیه می شود برای به حداقل رساندن هرگونه کبودی یا تورم به دستورالعمل های مراقبت های بعدی که پزشک به شما توصیه می کند، عمل کنید؛ مهمترین موارد در مراقبت های بعد از مزوتراپی عبارتند از:

✓    برای حداقل 8 ساعت بعد از انجام مزوتراپی از شستشو ناحیه تحت درمان یا دوش گرفتن خودداری کنید و تا 48 ساعت بعد نیز از حمام آب گرم استفاده نکنید، زیرا که به افزایش کبودی کمک می کند. با توجه به نظر پزشک پس از دوره 48 ساعته، حمام مجاز است اما بهتر است برای هفته اول آن را به 15 دقیقه و با آب ولرم محدود کنید.

✓    مانند مراقبت های قبل از مزوتراپی، تا 24 ساعت پس از مزوتراپی نیز از مصرف داروهای ضد التهابی مانند آسپرین خودداری کنید. در صورتی که درد دارید، می توانید بعد از گذشت چندین ساعت از مزوتراپی از مسکن های عمومی استفاده کنید، اما بهتر است در مورد نام دارویی که قرار است مصرف کنید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

✓    به مدت 48 ساعت از انجام ورزش های شدید خودداری کنید، زیرا باعث تعریق شده که در نتیجه محلول را از منافذ پوست خارج می کند و باعث کاهش اثربخشی مزوتراپی می شود.

✓    حداقل 1.5لیتر آب در روز درمان مزو بنوشید و این میزان مصرف آب را تا یک هفته ادامه دهید.

✓    از روز دوم بعد از مزوتراپی صورت خود را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم تمیز کنید و سعی کنید برای چند روز آرایش نکنید.

✓    از استفاده از محصولات مراقبت از پوست فعال که حاوی آلفا هیدروکسی اسید، بتا هیدروکسی اسید، رتینول (ویتامینA) و ویتامین C (با فرمول pH پایین) هستند، خودداری کنید، این ممنوعیت را حداقل تا 3 روز پس از مزوتراپی ادامه دهید.

✓    به مدت 72 ساعت بعد از مزوتراپی از قرار گیری در تابش مستقیم آفتاب، سونا، اتاق بخار یا هر گرمای شدیدی خودداری کنید. در صورت لزوم، بعد از رفع کبودی برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید، همیشه از ضد آفتاب هایی با SPF  50 یا بیشتر استفاده کنید.

✓    از کرم های حاوی آنتی اکسیدان و اسید هیالورونیک برای کاهش سوزش و آبرسانی به پوست خود استفاده کنید.

✓    برای جلوگیری از تورم بیش از حد، تا دو هفته بعد از مزوتراپی از مصرف بیش از حد الکل یا نمک خودداری کنید.

✓    اگر تورم دارید، می توانید روز اول بعد از مزو هر ساعت به مدت 15 دقیقه از کمپرس خنک استفاده کنید و در زمان استراحت رو به بالا و با سر بالاتر از بدن بخوابید.

نتایج میکرونیدلینگ چقدر ماندگاری دارد؟
18 Apr 2022

نتایج میکرونیدلینگ چقدر ماندگاری دارد؟

گاهی اوقات نتایج میکرونیدلینگ دائمی است، با این حال آنها همیشه یک عمر دوام نمی آورند؛ در برخی شرایط نیز نتایج فقط برای چهار تا شش ماه باقی می ماند. زمانی که پزشک مشکلات پوستی شما را به طور کامل بررسی کند و نوع پوست شما ارزیابی شود، می تواند به شما زمان دقیقتری درباره مدت زمان ماندگاری نتایج نهایی ارائه دهد.

ادامه مطلب
مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی
21 Jun 2021

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

برای سریعتر سپری کردن دوران نقاهت بعد از بلفارو می توان با رعایت چندین نکته از دستورالعمل های مراقبتی که توسط پزشک به شما توصیه می شود از برخی عوارض نیز در امان ماند و به بهبودی سایر نشانه ها کمک کرد.

ادامه مطلب
تزریق چربی به زیر چشم
16 Jul 2020

تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم که به عنوان پیوند چربی اتولوگ، لیپوژنیکسون یا لیپکینگ نیز شناخته می شود روشی است که از سلول های چربی فرد برای پر کردن نقاط فرورفته و دارای چین و چروک زیر چشم استفاده می کند

ادامه مطلب
مزایا و معایب تزریق بوتاکس
12 Sep 2022

مزایا و معایب تزریق بوتاکس

بوتاکس نیازی به معرفی ندارد زیرا یکی از محبوب ترین روش های زیبایی در سراسر جهان است؛ این ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای درمان چین و چروک و خطوط ریز صورت است.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35