کاربردها و مزایای مزوتراپی

مزوتراپی


بسیاری از زنان و مردان از دوران میانسالی به دنبال پوستی شفاف و درخشان هستند و صنعت بهداشتی و زیبایی نیز مملو از درمان های زیباییست که نتایج معجزه آسایی را نوید می دهند. اما تنها چند روش غیر جراحی هستند که می توانند به شما در دستیابی به پوست ایده آل کمک کنند، مزوتراپی یکی از این روش هاست که نتایج بی نظیری را به همراه دارد. مزوتراپی یک تکنیک جوانسازی و بازسازی پوست با تزریق هورمون ها، ویتامین ها و عصاره های گیاهی است که با تولید کلاژن و الاستین پوست را تغذیه و جوان می کند. در سالهای اولیه ابداع این روش، از آن فقط برای کاهش درد استفاده می شد، اما در حال حاضر مزوتراپی جای خود را در حوزه درمان زیبایی پیدا کرده است.


روش انجام مزوتراپی

روش مزوتراپی یک درمان زیبایی غیر جراحی است که با هدف کاهش نواحی مشکل ساز بدن مانند سلولیت، کانتور بدن و جوانسازی صورت یا سایر نواحی انجام می شود. واژه meso به معنی وسط است؛ این درمان مزوتراپی نامیده می شود زیرا از سوزن های بسیار ظریف برای تزریق مواد به لایه میانی پوست (مزودرم) استفاده می شود. در واقع کل ایده درمان مزوتراپی این است که مسائل اساسی مانند التهاب و گردش خون ضعیف را که باعث آسیب به پوست می شود درمان کند. برای انجام مزوتراپی معمولا پزشک از بیهوشی موضعی در نواحی درمان استفاده می کند، البته این بستگی به میزان تحمل درد هر بیمار دارد. سپس با استفاده از میکرونیدل داروهای مورد تأیید FDA، ویتامین ها، آنزیم ها و مواد معدنی مورد نیاز را به ناحیه مورد نظر به دفعات تزریق می کند. ترکیب محتوی تزریق متناسب با هر متقاضی منحصر به فرد و بر اساس ناحیه خاصی که تحت درمان قرار می گیرد متفاوت است. تزریقات مزوتراپی در عمق های مختلف حدود 1 تا 4 میلی متر از پوست انجام می شود که بستگی به مشکل پوستی بیمار دارد.

بسته به مشکل پوستی، شدت و اثرات آن، ممکن است به چندین جلسه مزوتراپی نیاز داشته باشید، تعداد جلسات مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه دلخواه توسط پزشک در جلسه معاینه گفته خواهد شد. باید پس از انتخاب کلینیک و پزشک مورد نظر خود یک جلسه مشاوره داشته باشید تا او بررسی کند که آیا کاندید مناسبی هستید یا خیر؛ همچنین در طول این جلسه باید او را از سابقه کامل پزشکی خود مطلع کنید. این روش برای افراد با هر رنگ و پوستی مناسب است و فقط از نظر مقدار و تزریق متفاوت می باشد. به توصیه پزشک ممکن است مجبور شوید از مصرف آسپرین و سایر داروهای ضدالتهاب به مدت یک هفته قبل از عمل اجتناب کنید، زیرا که این مسکن ها می توانند خونریزی و کبودی شما را در طول این تکنیک افزایش دهند.


کاربردهای مزوتراپی

مزوتراپی برای صورت: این روشیست که در آن پزشک با تزریق سوزن های بسیار ظریف آنزیم ها، هورمون ها و ویتامین ها را به پوست صورت می رساند تا سفت و جوان شود.

مزوتراپی برای از بین بردن غبغب: در این روش پزشک موادی مانند رشته های کلاژن، اسید آمینه و مواد معدنی را به ناحیه غبغب تزریق می کند تا متابولیسم سلولی را افزایش دهد.

مزوتراپی برای درمان ریزش مو: در این درمان عصاره گیاهان، ویتامین ها، داروهای فیناستراید و ماینوکسیدیل به سر تزریق می شود تا اختلالات هورمونی ایجاد شده در داخل و اطراف فولیکول مو درمان شود.

مزوتراپی دور چشم: با توجه به اینکه در مکان حساسی انجام می شود، پزشک باید در این مورد بسیار دقت کند. این تکنیک روش خوبی برای از بین بردن چین و چروک و سیاهی دور چشم است، اما باید در نظر داشت که برای نتیجه گیری از این روش باید تزریقات تکرار شود.


مزوتراپی دور چشم


مزوتراپی برای لاغری: با این روش می توان چربی های منطقه ای (معده، شکم، ران ها، بازوها، صورت و ...) را سوزاند و بهتر است برای رسیدن به نتیجه دلخواه، استفاده از آن را با دستگاه های لاغری موضعی مانند RAF و کاویتاسیون ترکیب کنید.

مزوتراپی برای رفع طیف وسیعی از مشکلات پوستی مانند موارد زیر نیز استفاده می شود:

•         روشن شدن رنگدانه های پوست

•         کاهش سلولیت

•         کاهش خطوط و چین و چروک

•         آلوپسی

•         کانتورینگ بدن

•         کاهش تجمع چربی

•         رفع لکه های تیره پوست

•         رفع خستگی

•         بهبود پوست آسیب دیده


مزوتراپی چه مزایایی دارد؟

1-     مزوتراپی به پوست شما غلظت بالایی از ویتامین ها و سایر ترکیبات را ارائه می کند.

غلظت بالای سرم ها، ویتامین ها و سایر ترکیبات مغذی تزریق شده در مزوتراپی به پوست شما احساس طراوت و شادابی می دهد. ترکیبات ویتامین های تزریق شده در مزوتراپی باعث کلاژن سازی پوست و مقابله با پیری می شود.

2-     مزوتراپی می تواند جایگزینی برای جراحی های گران قیمت باشد.

مزوتراپی که اغلب به عنوان بخشی از روال ضد پیری استفاده می شود، نسبت به سایر روش های جوانسازی و جراحی های پلاستیکی غیرتهاجمی است. برای بهتر دیده شدن نیازی نیست ریسک جراحی را بپذیرید، سرم های غلیظ ویتامین ها و مواد معدنی با استفاده از سوزن های بسیار ریز به پوست شما وارد می شوند و پوستی طبیعی و سالم بدون گذراندن دوران نقاهت به دست خواهید آورد.

3-     مزوتراپی می تواند نیازهای مختلف پوست را برطرف کند.

چه به دنبال راه حل ضد پیری هستید و چه می خواهید درخشندگی پوست خود را افزایش دهید، با مزوتراپی مواد سفارشی برای پوست خود دریافت خواهید کرد. با انجام مزوتراپی پوست تقویت انرژی می کند و می توانید نتایج تزریق خود را بلافاصله پس از اولین جلسه مشاهده کنید.

4-     مزوتراپی پوست شما را روشن می کند.

بسته به مواد تشکیل دهنده ترکیبات تزریقی، مزوتراپی می تواند مشکلات پوستی مانند لکه های پیری، رنگدانه و ملاسما را نیز برطرف کند؛ که در نتیجه صورت شما را درخشان کرده و رنگ پوست شما را یکدست می کند.

5-     مزوتراپی پوست شما را هیدراته نگه می دارد.

بر اساس مواردی که تزریق می شوند، مزوتراپی می تواند به افزایش رطوبت پوست کمک کرده و روشی برای درمان خشکی پوست می باشد. مزوتراپی هنگامی که به درستی انجام شود، اطمینان می دهد که محصولاتی بر اساس اسید هیالورونیک، ویتامین ها و مواد معدنی با خاصیت مرطوب کنندگی و آنتی اکسیدان قوی به پوست شما وارد می شوند.

تزریق چربی به لب
27 Jul 2020

تزریق چربی به لب

در این روش از چربی قسمت های دیگر بدن به عنوان پر کننده لب استفاده می کنند. تزریق چربی به لب به طور معمول شامل لیپوساکشن در نواحی مختلف بدن برای برداشت چربی جهت تزریق می باشد. این روش بدون ایجاد هیچ گونه برش یا زخم روی بدن یا لب ها قابل انجام است

ادامه مطلب
تزریق ژل به جای جوش
2 Sep 2020

تزریق ژل به جای جوش

تزریق ژل معمولاً به دلیل کاربرد آن در از بین بردن چین و چروک، فرم دهی به لب، گونه و موارد دیگر شناخته شده است، امروزه از آن برای از بین بردن جای جوش یا آکنه نیز استفاده می شود

ادامه مطلب
چه افرادی کاندید مناسب تزریق ژل هستند؟
28 Feb 2022

چه افرادی کاندید مناسب تزریق ژل هستند؟

هم مردان و هم زنان به یک اندازه کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل هستند؛ این درمان برای هر نوع پوست، تن و رنگ مناسب است. این روش برای افرادی که می خواهند فقط ناحیه خاصی از صورت را درمان کنند بسیار موثر است.

ادامه مطلب
روش های جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست
2 Feb 2021

روش های جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست

پوست سفت می تواند کشیده شده و به راحتی به شکل اول خود درآید. اما وقتی پوست این توانایی را از دست می دهد شل و افتاده خواهد شد. اولین کار برای جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست صورت شناخت جنس پوست و مراقبت از آن می باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35