آیا ماساژ صورت بر جوانسازی پوست تاثیر دارد؟

جوانسازی پوست

ماساژ صورت یک روش درمانی زیبایی بسیار محبوب برای کند کردن روند پیری و دستیابی به پوستی جوان و سالم است که می توانید در یک مجموعه زیبایی توسط یک متخصص ماساژدرمانی یا به تنهایی انجام دهید. این روش شامل تحریک نقاطی روی صورت، گردن و شانه هاست؛ می توانید از لوسیون ها، روغن ها یا مرهم های تمیزکننده و همچنین رولر صورت یا ابزار صاف ماساژ (gua sha) برای ماساژ صورت استفاده کنید. تاثیر ماساژ صورت بر جوانسازی پوست و آرامش بخشیدن به عضلات صورت می باشد؛ این اثر به سلامت پوست و داشتن ظاهر بهتر کمک می کند. چه بخواهید از ماساژ صورت صرفاً برای آرامش استفاده کنید و چه برای درمان یک بیماری خاص، روشهای زیادی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.


ماساژ صورت معمولاً با دست انجام می شود؛ با این حال ، دستگاه های ماساژ مکانیکی در سالن های زیبایی نیز استفاده می شوند؛ مقدار کمی روغن یا لوسیون اغلب برای تسهیل حرکت در نواحی ظریف صورت استفاده می شود.


ماساژ صورت در خانه

برای دریافت مزایای ماساژ صورت لازم نیست منتظر تعطیلات یا نوبت از سالن های زیبایی و ماساژ باشید، با انجام ماساژ صورت در خانه می توانید پف صورتتان را از بین ببرید و پوست خود را جوان و شاداب نشان دهید. لازم نیست این ماساژهای صورت را دقیقاً طبق دستورالعمل ها انجام دهید، ایده اصلی ماساژ این است که یک روال راحت ایجاد کنید که پوست تان را آرام کند. فواید ماساژ صورت به خصوص اگر در هنگام پاکسازی صورت انجام شود، می تواند شگفتی هایی برای رفع گرفتگی و پاکسازی منافذ پوست ایجاد کند. همچنین می توانید ماساژ را به عنوان بخشی از روتین پاکسازی پوست انجام دهید یا در حالی که دوش میگیرید از آن بهره ببرید.


1- اولین قدم انتخاب روغن مناسب با پوست می باشد.


2- از ابزارهای مناسب استفاده کنید.

نورد یشم از قرن ها پیش در چین رواج داشته و اخیراً در سایر کشورها نیز کاربرد دارد. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که جریان خون پس از 5 دقیقه ماساژ صورت افزایش یافته و کمک می کند مواد مغذی بیشتری وارد پوست شود.


3- ناحیه گردن و سینه خود را فراموش نکنید.

برای رفع هرگونه تنش، خون را به این قسمتها برسانید؛ گردن و قفسه سینه به همان اندازه در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید قرار دارند که صورت قرار دارد، اما اغلب این قسمت در مراقبت از پوست نادیده گرفته می شود.


4- از کرم سفت کننده برای کمک به از بین رفتن چین و چروک استفاده کنید.


مزایای ماساژ صورت

✔ ماساژ صورت باعث ایجاد ظاهری درخشان در صورت و پوستی نرم و انعطاف پذیر می شود.

✔ همچنین عضلات صورت را تقویت و سفت می کند، خطوط صورت را محکم کرده و خاصیت کشسانی پوست را افزایش می دهد.

✔ چین و چروک را کاهش داده و باعث بهبود ظاهر کلی پوست می شود.

✔ در صورتی که سینوس در مرحله حاد نباشد می توانید از توانید از ماساژ صورت برای کاهش فشار سینوس، ناراحتی و گرفتگی استفاده کنید. ماساژ سینوس می تواند به تخلیه مخاط، تسکین سردرد و تقویت گردش خون کمک کند.

✔ تحریک پوست از طریق ماساژ صورت به گردش خون کمک کرده و از بروز آکنه می کاهد، از هر گونه حرکات شدید یا لایه برداری پوست به خصوص در مناطق حساس خودداری کنید.

✔ استفاده از غلتک ماساژ صورت تأثیر مثبتی بر جریان خون پوست دارد که ممکن است به بهبود ظاهر پوست کمک کند.

✔ سیاهی و پف زیر چشم را کاهش می دهد و رنگ پوست کلی را بهبود می بخشد.

✔ علائم مربوط به استرس مانند سردرد، خستگی چشم و بی خوابی را برطرف می کند.

✔ اگر زخم صورت دارید که روند بهبود را می گذراند، ماساژ صورت می تواند بسیار مفید باشد. ماساژ بافت اسکار و نواحی اطراف آن با افزایش جریان خون، به شل شدن بافت های اطراف و صاف شدن برجستگی ها کمک می کند.

✔ ماساژ صورت همچنین ممکن است به تسکین علائمی مانند درد، خارش و حساسیت کمک کند. محققان در سال 2014 دریافتند که ماساژ درمانی در کاهش درد و خارش پوست و در عین حال بهبود زخم های برجسته ناشی از سوختگی موثر است.


آیا ماساژ صورت بر جوانسازی پوست تاثیر دارد؟

ماساژ جوان سازی صورت یک درمان کاملاً آرام بخش و جامع است که روی صورت، سر و گردن متمرکز می باشد. این روش درمانی برای کسانی که روتین طبیعی مراقبت از پوست را ترجیح می دهند بسیار مناسب است زیرا به هیچ وسیله، روغن، کرم یا روش خاصی متکی نیست. فواید آن فراتر از صورت است و در کل بدن برای آرامش و احساس آرامش بیشتر پشتیبانی می کند. تکنیک هایی که در ماساژ صورت استفاده می شود، تنش عضلانی را آزاد می کند و گردش خون در صورت، سر و گردن را افزایش می دهد. این باعث نشاط در پوست، نگاه براق و ازبین بردن خطوط ریز و چین و چروک می شود.


با افزایش سن، پوست فیبرهای کلاژن و الاستین موجود در بافت پیوندی مات و متحرک می شوند؛ این به نوبه خود باعث ایجاد چین و چروک های عمیق مرتبط با پیری پوست می شود. تکنیک های خاص مورد استفاده در ماساژ صورت برای جوان سازی پوست برای از بین بردن انقباضات در بافت پیوندی صورت و گردن، کاهش تنش ایجاد شده در عضلات و همچنین بهبود گردش خون و لنفاوی و تعادل مجدد انرژی اثر می گذارد. این امر به شما کمک می کند تا ظاهری شاداب و جوانتر با پوستی درخشان، رنگ پوست بهبود یافته و به دلیل بهبود کلاژن سازی پوست، خاصیت ارتجاعی بهتر داشته باشید؛ همچنین ممکن است کاهش پف، چین و چروک را مشاهده کنید. این روش درمانی فوق العاده آرامش بخش است و به افراد کمک کرده که بهتر بخوابند، رویکرد خود را به سلامتی عمومی بهبود بخشند و از آلرژی های مربوط به سینوس رهایی یابند.


ماساژ صورت برای جوانسازی پوست چگونه انجام میشود؟

ماساژ نوعی لمس است که به طور خاص برای افزایش جریان خون در عضلات، کاهش سموم و از بین بردن تنش کار می کند. برای انجام تکنیک های ماساژ صورت، برای جلوگیری از خراش و بریدگی احتمالی پوست، به برخی از مواد روان کننده یا روغن برای استفاده روی پوست خود نیاز دارید. ابتدا باید با یک پایه یا روغن حامل شروع کنید، بسته به نوع پوستی که دارید یا می خواهید چه اثری داشته باشید، روغن حامل می تواند یکی از موارد زیر باشد:

• روغن هسته زردآلو: سبک و مغذی و عالی برای پوستهای خشک یا بالغ (بالای 35 سال)

• روغن کاملیا: همه کاره ترین و قابل استفاده برای هر نوع پوستی

• روغن هسته انگور: چرب نیست و کار فوق العاده ای برای آماده سازی پوست هنگام ماساژ انجام می دهد.

• روغن جوجوبا: موم طلایی، مایع و نوع دیگری که مناسب اکثر پوست هاست

• روغن بادام شیرین: پوست خشک و آسیب دیده را تغذیه می کند.


همچنین می توانید یک یا چند روغن اساسی در هنگام ماساژ صورت اضافه کنید؛ متداول ترین آنها عبارتند از:

• شمعدانی: انواع پوست های روغنی و ترکیبی را متعادل و آبرسانی می کند.

• گریپ فروت: انواع پوست را تنومند و سم زدایی می کند.

• اسطوخودوس: ترکیبی از پوستی چرب و مستعد آکنه؛ همچنین برای پوست های حساس مفید است.

• شکوفه پرتقال: پوست خشک، بالغ و آسیب دیده از آفتاب را آبرسانی و تغذیه می کند.

• گل سرخ: تحریکات جزئی را خنک و تسکین می دهد و برای انواع پوست مفید است.

• چوب درخت گل رز: پوست خشک و بالغ را تسکین و تغذیه می کند.

• چوب صندل: پوست های خشک و بالغ را خنک و هیدراته می کند.

• درخت چای: انواع پوست را پاک و ضد عفونی می کند، اما به ویژه برای پوست مستعد جوش و جوش های سرسفید سودمند است.


در پایان جهت بهرمندی از خدمات کلینیک زیبایی رنسانس و یا اخذ مشاوره در زمینه انواع خدمات زیبایی پوست مانند میكرونیدلینگ یا هایفوتراپی و... می توانید با کارشناسان کلینیک زیبایی رنسانس در ارتباط باشید تا شما را در خصوص این مسائل راهنمایی نماییم.


مقایسه بلفاروپلاستی و ترمیم پتوز
26 Dec 2022

مقایسه بلفاروپلاستی و ترمیم پتوز

در مورد تفاوت بین بلفاروپلاستی که به عنوان لیفت پلک نیز شناخته می شود و ترمیم پتوز که به نام بلفاروپتوز معروف است، سردرگمی زیادی وجود دارد. هر دو روش با بافت ظریف اطراف پلک سروکار دارند، با این حال مهم است که تفاوت این دو درمان را درک کنید تا بهترین گزینه را مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید.

ادامه مطلب
جوانسازی پوست و روش های متداول آن
13 Nov 2022

جوانسازی پوست و روش های متداول آن

جوانسازی پوست یک اصطلاح کلیست که طیف وسیعی از درمان ها را پوشش می دهد؛ اگرچه معمولاً به درمان پیری و مشکلات پوست صورت اشاره می کنند، اما بسیاری از این روش ها برای درمان پوست بدن نیز مناسب هستند. برخی از درمان های جوانسازی موضعی هستند و در لایه بالایی پوست ناحیه آسیب دیده اعمال می شوند، برخی دیگر تزریقی هستند که در لایه های عمیق تر پوست تزریق می شوند.

ادامه مطلب
استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر چگونه است؟
3 Sep 2023

استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر چگونه است؟

میکرونیدلینگ می تواند به تحریک سلول های بنیادی در فولیکول های مو کمک کند که ممکن است منجر به رشد مو شود. میکرونیدلینگ همچنین می تواند به طور همزمان با روش های دیگر کمک به رشد مو استفاده می شود، زیرا باعث جذب محصولاتی که برای درمان ریزش مو به صورت موضعی استفاده می شوند.

ادامه مطلب
عوارض جانبی بوتاکس چیست؟
19 Feb 2020

عوارض جانبی بوتاکس چیست؟

همانطور که می دانید بوتاکس سمی است که می تواند در دوز کم خواص درمانی و زیبایی داشته باشد.به وسیله تزریق بوتاکس می توان علاوه بر از بین بردن چین و چروک های صورت و گردن که باعث جوان شدن ظاهر می شود بسیاری از مشکلات از جمله میگرن ، کمر درد های طولانی مدت ، تعریق بیش از حد و ... را از بین برد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35