هایفوتراپی واژینال چیست؟

هایفو واژن


دلایل زیادی از جمله زایمان، چاقی، هیسترکتومی و روند پیری باعث شل شدن دیواره های واژن می شوند، این مشکلات به دلیل جایگزین شدن کلاژن طبیعی با الیافی که دارای سطوح خاصی از کشسانی نیستند، مقدار کشسانی موجود را کاهش می دهند. هایفو تراپی واژینال یک درمان غیر تهاجمی و غیر جراحیست که برای سفت کردن و جوان سازی واژن با استفاده از کلاژن سازی پوست انجام می شود.

هایفو HIFU انرژی صدا یا ارتعاشات با فرکانس فراصوت متمرکز را به عمق 2 تا 5 میلی متری پوست به صورت بخش به بخش اعمال می کند؛ این انرژی بافت های عمیق تر را در سیستم آپونوروتیکی عضلانی سطح (SMAS) ، غشاء میانی پوست و لایه های زیر پوستی را هدف قرار می دهد و بافت ها را تقویت می کند تا از طریق فرسایش بافت حرارتی تجدید شوند. ترکیب بافت جدید ممکن است طی چند ماه رخ دهد، تا خاصیت ارتجاعی و ساختار پوست را به طور طبیعی از درون تقویت کند.


مزایای هایفوتراپی

هایفوتراپی یک درمان تایید شده توسط FDA است که در ابتدا تا سال 2008 برای درمان تومورها استفاده می شد، سپس فواید و مزایای آن کشف شد و در نهایت در سال 2014 برای درمان زیبایی مورد تایید قرار گرفت که نشان از ایمن بودن این روش دارد. هایفوتراپی واژینال، گردن، دست، ران، پشت، شکم، پهلوها و تمام صورت، از جمله مواردی هستند که قابل انجامند؛ البته هایفوتراپی تا دو هفته پس از بوتاکس و تا شش ماه پس از تزریق ژل قابل انجام نمی باشد. هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی و غیر جراحی در لایه عمیق پوست می باشد که به تحریک سلول ها کمک می کند و باعث جوانسازی و تولید کلاژن و در نتیجه سفت شدن پوست به طور طبیعی می شود. از مزایای هایفوتراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•     ضخیم کردن پوست صورت

•     بالا کشیدن و محکم کردن پوست گردن

•     سفت شدن پوست نواحی

•     کوچک شدن غبغب

•     بالا بردن ابرو

•     سفت شدن نواحی دور چشم

•     کاهش چین و چروک


هایفوتراپی واژینال چیست؟

سفت کردن و کشیدگی پوست واژن توسط هایفو یکی از قدرتمندترین روش های غیرجراحی ترمیم پوست این ناحیه در کلینیک های زیبایی می باشد. درست مانند پوست سایر نواحی بدن، بافت واژن توسط شبکه ای از کلاژن ها ساخته شده و عواملی مانند بالا رفتن سن، زایمان های طبیعی، استعمال زیاد دخانیات، افزایش وزن یا صدمه های ناشی از جراحی، می توانند باعث کشیدگی یا ضعیف شدن این تارهای کلاژن شوند. این کشیدگی و ضعف کلاژن ها کاهش خاصیت ارتجاعی پوست را به همراه خواهد داشت؛ امروزه زنان می توانند برای حل این مشکل درمان های سفت کردن پوست هایفوتراپی را انتخاب کنند. در واقع در هایفو واژینال گرما به سلول های پوست واژن آسیب می زند که بدن شما را تحریک می کند تا کلاژن تولید کرده و آنها را ترمیم کند و به شما کانال واژن سفت تری می دهد.

هایفوتراپی یک روش امن با بیش از 50 سال سابقه پزشکی میباشد که هیچگونه خطری برای سلامتی افراد ندارد، البته برای تضمین ایمنی این روش باید توسط یک متخصص آموزش دیده و واجد شرایط و در یک کلینیک معتبر و مجهز انجام شود. هایفوتراپی به عنوان یک روش غیر جراحی علاوه بر کشیدگی پوست و جوانسازی می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس درخانم هایی با مشکل پوستی یا سنین بالا شود.


هایفوتراپی واژینال


هایفو واژینال چگونه انجام میشود؟

با استفاده از تکنولوژی انرژی حرارتی دارای الگو، سیستم هایفو سفت کننده با تحریک و رهاسازی تولیدات طبیعی کلاژن بدن لایه های زیرین بافت واژن را هدف گرفته و محکم می کند. انجام هایفوتراپی واژینال بدون نیاز به بیهوشی یا هرگونه سوزن های جراحی انجام می شود و توسط یک شی استوانه ای بر نواحی مورد نظر اعمال می شود که سبب گرم شدن آرام بافت های داخلی و خارجی با استفاده از پرتوی رادیونی می شود. بافت های هدف قرار گرفته با استفاده از این حرارت منقبض شده و به تدریج سفت شدن پوست رخ می دهد. سیستم سفت کننده هایفو واژینال Vaginal Tightening HIFU System به طور بالینی ثابت کرده که به طور چشمگیری نتیجه بخش است و نتایجی همچون کاهش اثرات جراحی، کاهش خشکی و بهبود بی اختیاری ادرار را به همراه دارد. قبل از شروع هایفوتراپی واژینال معمولا از ژل های مخصوص در نواحی استفاده می شود تا احساس درد موضعی کاهش پیدا کند اما به دلیل عدم نیاز به بیهوشی و عدم استفاده از چاقوی جراحی احتمال عفونت و دوران نقاهت از بین می رود.


شرایط انجام هایفوتراپی واژینال

با توجه به شرایط بدنی متقاضیان و سبک زندگی آنها ماندگاری نتایج هایفوتراپی به طور متوسط بین دو تا چهار سال خواهد بود و به جز حدود 20 درصد افراد که نتیجه فوری گرفته اند، سایرین پس از سه ماه نتیجه را مشاهده خواهند کرد. تعداد جلسات انجام هایفوتراپی واژینال برای هر بیمار متفاوت است و نظر پزشک در این مورد بسیار اهمیت دارد؛ معمولا 3 جلسه درمان در یک دوره 12 ماهه توصیه میشود؛ با این حال هر بیمار منحصر به فرد است و می تواند جلسات درمان کمتر یا بیشتری را به دلخواه خود انتخاب کند. انجام هر جلسه هایفوتراپی واژینال تقریبا 30 دقیقه زمان می برد و پس از آن تا 24 ساعت باید مراقبت ویژه انجام شود. یکی از مهمترین مزایای هایفوتراپی آسیب نرساندن به پوست و نبود جای زخم و اسکار می باشد، همچنین عدم نیاز به ریکاوری یا دوره نقاهت و مراقبت های پس از هایفوتراپی و عدم نیاز به بستری از سایر مزایای این روش هستند.

پس از انجام هایفو واژینال، ضروری است که به دستورالعمل های مراقبتی پس از آن که توسط متخصص مشخص شده پایبند باشید تا از بهترین نتایج برخوردار شوید. در اینجا چند دستورالعمل کلی پس از درمان وجود دارد که می توانید از آنها پیروی کنید:

•     حداقل 2 تا 3 روز از فعالیت های شدید خودداری کنید.

•     حداقل 7 ساعت به طور کامل استراحت کنید و آب فراوان مصرف کنید.

•     برای یک یا دو هفته از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.


کاربرد ها و کاندید مناسب هایفوتراپی واژینال

✔      ظاهر واژن را بهبود می بخشد و سفت تر به نظر برسد.

✔      بی اختیاری ادرار را کاهش داده یا درمان می کند.

✔      لذت جنسی را بهبود می بخشد.

✔      علائم آتروفی ولوواژینال یائسگی را بهبود می بخشد.

✔      عفونت های باکتریایی واژن را کاهش داده یا از بین میبرد.

از آنجایی که ساختار بدن هر زن متفاوت است، هایفو واژینال ممکن است برای برخی مناسب نباشد، از این رو بسیار مهم است که مناسب بودن شرایط خود را با پزشک مورد نظر خود در میان بگذارید. به طور کلی، نامزدهای ایده آل برای هایفوتراپی در ناحیه واژن افرادی هستند که:

•           از سلامت جسمی خوبی برخوردار هستند.

•           تجربه شلی واژن به دلیل زایمان، کاهش وزن یا افزایش سن دارند.

•           به دنبال یک جایگزین غیر جراحی برای جوانسازی واژن خود هستند.

هایفوتراپی واژینال برای زنان بالای 30 سال مناسب بوده و در زمان بارداری و شیردهی توصیه نمی شود؛ همچنین افرادی که زایمان طبیعی کرده اند باید حداقل سه ماه صبر کنند. انجام انواع هایفوتراپی برای افراد بالای 60 سال ممکن است نتیجه بخش نباشد و فرد برای به دست آوردن پوستی صاف و کشیده بهتر است عمل لیفتینگ انجام دهد.


هزینه هایفوتراپی واژینال

قیمت هایفو واژینال برای افراد با سنین و پوست های مختلف متفاوت است؛ همچنین مورد مهم دیگری که بر هزینه هایفوتراپی تاثیر بسیاری دارد نوع دستگاه مورد استفاده می باشد. برخی کلینیک های زیبایی برای صرفه جویی در هزینه های خود و جذب مشتری با قیمت های پایین تراقدام به استفاده از دستگاه های کپی و بی کیفیت می کنند که علاوه بر ناکارآمدی، برای سلامت متقاضیان خطرناک می باشد. با توجه به نیاز هر متقاضی تعداد جلسات انجام هایفوتراپی واژینال متفاوت می باشد که همین امر میتواند قیمت هایفوتراپی واژن را تا حدود زیادی تغییر دهد.


برای دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه هایفوتراپی در تمام نواحی بدن می توانید با کارشناسان کلینیک رنسانس تماس بگیرید و علاوه بر هزینه در خصوص مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی و شرایط کاندیدای مناسب نیز اطلاعات کاملی بدست آورید.

بلفاروپلاستی با لیزر
9 Aug 2020

بلفاروپلاستی با لیزر

این جراحی با حذف چروک های اضافی روی پلک ها و پف زیر چشم درخشش چشمان را بسیار بیشتر می کند. این جراحی علاوه بر هدف های زیبایی، با هدف کاربردی بهبود بینایی برای افرادی که پلک های آویزان دارند انجام می شود

ادامه مطلب
تزریق بوتاکس برای درمان میگرن
29 May 2022

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

به دفعات نشان داده شده است که تزریق بوتاکس یک درمان موثر برای کاهش دردهای ناشی از میگرن می باشد. تاثیر درمانی بوتاکس فقط برای میگرن مزمن تایید شده است و هیچ مدرکی دال بر استفاده از آن برای کمک به درمان میگرن اپیزودیک یا سردردهای تنشی وجود ندارد. همچنین بوتاکس برای درمان میگرن مزمن در بزرگسالان توسط بسیاری از سازمان های پزشکی بزرگ دنیا تایید شده است.

ادامه مطلب
از بین بردن غبغب با روش های غیرجراحی
30 Oct 2022

از بین بردن غبغب با روش های غیرجراحی

درمان های زیادی برای از بین بردن غبغب و بازگرداندن چانه و گردن به ظاهر طبیعی آن وجود دارد، نوع درمان تا حدی به شرایط جسمی فرد و میزان کشسانی پوست و بافت های عمیق تر بستگی دارد، افراد جوان با خاصیت ارتجاعی پوست، انتخاب های زیاد غیرجراحی برای کاهش یا از بین بردن غبغب خود دارند.

ادامه مطلب