هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟

کاندید مناسب هایفوتراپی


یکی از روش های نوین زیبا سازی و جوان سازی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است هایفو HIFU یا هایفوتراپی می باشد. به دلیل تاثیرگذاری بالای این روش، از هایفو برای درمان غده های سرطانی از جمله سرطان پروستات استفاده می شود که نسبت به جراحی بسیار کم تهاجمی تر می باشد.

پیش از آنکه درباره این موضوع که روش زیبایی هایفو مناسب چه افرادی است صحبت کنیم، کمی درباره این روش و روند انجام آن صحبت خواهیم نمود. یکی از موثرترین درمان های موجود برای درمان مشکلاتی مانند خطوط خنده، پنجه کلاغی و چین و چروک بدون شک درمان هایفو است. مزایای هایفوتراپی به همین جا ختم نمی شود، این درمان همچنین برای سفت کردن پوست در هر قسمت بدن، رفع غبغب و لیفت فک بسیار موثر است.


هایفوتراپی چیست؟

سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) یک روش پزشکی کم تهاجمی است که از امواج اولتراسوند برای درمان برخی بیماری ها مانند تومورها استفاده می کند. علاوه بر چنین درمانی، در سال های اخیر از هایفوتراپی بیشتر برای اهداف جوانسازی پوست و حذف چربی و سفت کردن پوست نیز استفاده می شود. این تکنیک زیبا سازی روشی جدید و کم خطر می باشد که به وسیله آن می توان وضعیت پوست صورت را بهبود بخشید، با استفاده از هایفو می توان اقدام به کشیدن یا لیفت کردن پوست کرد تا پوست علاوه بر سفت شدن، چین و چروک های خود را از دست بدهد.

هایفوتراپی برای از بین بردن چین و چروک های پوست صورت، گردن ،لاغری موضعی بخش هایی از بدن، کشیدگی ابروها به سمت بالا، لیفت کردن گردن و پیشانی و چانه، زاویه دار کردن فک صورت، رفع سیاهی دور چشم، رفع افتادگی پلک و... مورد استفاده قرار می گیرد.


روند درمانی تکنیک هایفوتراپی بدین شکل است که به وسیله تابش امواج ماوراصوت یا همان اولتراسوند که ضرری برای انسان ندارد، بر روی پوست و متمرکز کردن این اشعه در نواحی مورد نظر و در سطوح مختلف پوست (در عمق 4 الی 5 میلی متر)، سبب تاثیر گذاری بر روی لایه اسمز یا لایه عضلانی می شود و باعث می شود پوست کشیده شده و فرآیند لیفتینگ جهت جوان سازی و زیبا سازی صورت بگیرد. هنگامی که امواج اولتراسوند در لایه درم پوست متمرکز می شود، تولید کلاژن تحریک شده و در نتیجه پوست سفت تر و چین و چروک ها صاف می شوند و جوانسازی پوست را نتیجه می دهد. این روش زیبایی غیر تهاجمی بوده و نیازی به هیچ جراحی در مراحل انجام آن نمی باشد.

حال که با روش زیبایی هایفوتراپی  آشنایی بیشتری پیدا کردید و اطلاعاتی درباره روند چگونگی انجام این روش کسب نمودید به بررسی این موضوع می پردازیم که چه افرادی کاندیدای انجام هیفوتراپی می باشند.


هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟

افراد مناسب و کاندید ایده آل برای هایفوتراپی کسانی هستند که با مشکلاتی نظیر افتادگی پوست صورت و یا گردن، پدید آمدن خطوط ریز و درشت از چین و چروک ها در پوستشان، افتادگی پلک و یا گونه، مشکلات عدم فرم مناسب در ناحیه فک دست و پنجه نرم می کنند. برای اینکه مشخص شود شرایط دریافت هایفوتراپی را دارید یا خیر، بهتر است توسط پزشک متخصص به دقت بررسی شوید؛ البته این روش جدید جوانسازی برای بیشتر افرادی که در شرایط سلامتی جسمی قرار دارند قابل انجام است. برای افرادی که دارای سنین بالا و بیشتر از 60 سال هستند، ممکن است هایفوتراپی نتیجه بخش نباشد و ناچار به انجام عمل لیفت صورت باشن؛. بنابراین شما باید افتادگی پوست متوسطی داشته باشید تا برای این درمان مناسب باشید.

هایفوتراپی برای افرادی با مشخصه های زیر توصیه نمی گردد:

✔ خانم های باردار.

✔ افرادی که زیر 30 سال سن دارند.

✔ کسانی از از دیابت پیشرفته رنج می برند.

✔ کسانی که در نواحی که قصد انجام هایفوتراپی دارند، پروتز فلزی دارند.

✔ افرادی که دچار عفونت در نواحی مورد نظر هستند.

✔ افرادی که دچار بیماری صرع هستند.

✔ مبتلایان به بیماری های خونی و افرادی که دچار خونریزی هستند.

✔ مبتلایان به بیماری های ویروسی.


هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟


پس می توان گفت هایفوتراپی برای افرادی مناسب است که در بازه سنی 30 تا 60 سال هستند و از مشکلات افتادگی پوست، افتادگی پلک، چین و چروک های سطحی پوست بر روی صورت و گردن رنج می برند.علاوه بر این برای انجام این روش زیبایی پوست شما میبایست از سلامت کامل برخوردار باشد و چنانچه شل شدگی و یا افتادگی پوست شما بسیار شدید باشد این روش درمانی نمی تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. افرادی که به دلیل زایمان، کاهش وزن یا افزایش سن شلی واژن را نیز تجربه کرده اند، می توانند از طریق هایفوتراپی واژینال به پوستی سفت و جوان دست یابند.


مزایای هایفوتراپی

از مهمترین مزایای هایفوتراپی می توان به عدم وجود دوره نقاهت و نیاز به بستری و بیهوشی، تعداد جلسات محدود و حتی نتیجه گرفتن بعد از یک جلسه درمان، نبود هرگونه عارضه جانبی خاص، عدم نیاز به جراحی، ایمنی بالای این روش و بدون درد بودن آن اشاره نمود. هایفوتراپی علاوه بر کاهش چروک های پوستی، به رفع سیاهی دور چشم، کاهش اسکار و حذف غبغب نیز کمک می کند و به دلیل تمرکز امواج بر لایه زیری پوست، هیچ آسیبی به سطح پوست نرسیده و در ظاهر آن تغییری ایجاد نخواهد شد. تاثیر اولیه روش هایفو پس از اولین جلسه قابل مشاهده است و طی 3 تا 4 ماه به صورت کامل نمایان می شود، زیرا این اتفاق با افزایش کلاژن سازی پوست در طول 6 ماه از انجام آن صورت می گیرد. هایفوتراپی بر روی هر نوع و رنگ پوستی قابل انجام است و ماندگاری نتایج آن در صورت تمدید جلسات می تواند دائمی باشد و در غیر اینصورت می تواند تا سه سال هم دوام داشته باشد.


عوارض جانبی هایفوتراپی

هایفوتراپی از جمله روش های جوانسازیست که کمترین عوارض جانبی را به همراه دارد و به همین دلیل به عنوان روش تایم ناهار شناخته می شود، به این معنی که بعد از انجام آن می توانید به کارهای روزمره خود رسیدگی کنید. مانند هر درمان دیگری بعد از هایفو عوارض جانبی محدودی وجود دارد که در افراد مختلف به شکل متفاوتی نمایان می شود. پس از انجام هایفوتراپی ممکن است پوست مقداری دچار قرمزی و یا تورم شود و همچنین بسیاری از افراد کمی دچار سوزش در سطح پوست خود می شوند. تمامی این عوارض جانبی موقتی بوده و پس از گذشت چند ساعت از بین می رود، با پیروی از دستورالعمل های مراقبت های بعد از هایفوتراپی می تواند عوارض جانبی احتمالی را کاهش داده و سرعت بهبود آنها را افزایش دهید.


روش های پاکسازی پوست در خانه
7 Nov 2020

روش های پاکسازی پوست در خانه

گرد و غبار و آلودگی زیادی در هوا وجود دارد که به راحتی روی صورت می نشیند؛ البته اینها تنها مواردی نیستند که می توانند به پوست آسیب برسانند؛ این روزها به ویژه در شهرهای بزرگ، هوا دارای رادیکال های آزاد

ادامه مطلب
تزریق ژل و تزریق بوتاکس چه تفاوتی باهم دارند؟
13 Feb 2022

تزریق ژل و تزریق بوتاکس چه تفاوتی باهم دارند؟

هر دو روش تزریق ژل و تزریق بوتاکس کم تهاجمی هستند، به این معنی که یک روش جراحی نیستند، اما نیاز به استفاده از سوزن دارند. بوتاکس و فیلرها محصولات متفاوتی هستند که نتایج نهایی متفاوتی دارند، در واقع می توان گفت بوتاکس و ژل نواحی مختلف پوست و مشکلات مختلف را درمان می کنند.

ادامه مطلب
چه کسی کاندید مناسب میکرونیدلینگ است؟
30 Jan 2022

چه کسی کاندید مناسب میکرونیدلینگ است؟

از آنجایی که درمان میکرونیدلینگ برای انواع مختلف پوست و مشکلات پوستی نتیجه بخش است، تقریباً همه می توانند از آن بهره مند شوند. با این حال این روش به ویژه برای شرایطی که در درجه اول بر سطح پوست تأثیر می گذارد، مفید می باشد.

ادامه مطلب
چه افرادی کاندید مناسب تزریق ژل هستند؟
28 Feb 2022

چه افرادی کاندید مناسب تزریق ژل هستند؟

هم مردان و هم زنان به یک اندازه کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل هستند؛ این درمان برای هر نوع پوست، تن و رنگ مناسب است. این روش برای افرادی که می خواهند فقط ناحیه خاصی از صورت را درمان کنند بسیار موثر است.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35