هزینه مزوتراپی صورت

مزوتراپی


مزوتراپی روشی غیر جراحی و دائمی است که برای از بین بردن چین و چروک و چربی، جلوگیری از ریزش مو و معکوس کردن و کاهش روند پیری پوست استفاده می شود. مزوتراپی نخستین بار در سال 1952 در فرانسه برای درمان اختلالات عروقی و لنفاوی به کار برده شد، با این حال مشخص شد که بسته به مواد مختلف تزریق شده ،مزوتراپی صورت ممکن است در درمان درد مزمن و شدید، ریزش مو (آلوپسی)، اختلالات استخوانی و مفاصل و پسوریازیس psoriasis نیز مفید باشد. اخیراً با این کشف که چربی بدن با تزریق برخی مواد کاهش می یابد، از مزوتراپی برای کمک به کاهش وزن، کاهش سلولیت، رفع چین و چروک و جوان سازی صورت استفاده می شود.

اگرچه این روش به طور گسترده ای در سراسر اروپا و آمریکای مورد استفاده قرار می گیرد، اما مزوتراپی یک گزینه درمانی نسبتاً جدید در ایران می باشد.


نحوه انجام مزوتراپی چگونه است ؟

روش مزوتراپی شامل تزریق مواد خاص و ترکیبی از طریق یکسری سوزن بسیار ریز در لایه میانی پوست در منطقه مورد نظر است. ترکیب ماده تزریق شده بستگی به ترکیب تهیه شده توسط پزشک یا "مزوتراپیست" دارد که بر اساس مشکل پوستی و نتیجه مورد انتظار متقاضی آماده می شود. این ماده ممکن است حاوی مقادیری از عصاره های گیاهی، ویتامین ها، آنزیم ها، مواد مغذی، هورمون ها و داروهایی مانند وازودیلاتورها، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، آگونیست های گیرنده بتا، آنتی بیوتیک ها و سایر مؤلفه هایی باشد که به طور طبیعی در پوست یافت می شوند، مانند اسید هیالورونیک که با افزایش سن کم می شود. کاربرد دیگر مزوتراپی، تزریق رشته های کلاژن، مواد معدنی و اسید آمینه به غبغب می باشد که متابولیسم سلولی را افزایش داده و چربی های اضافه را از بین می برد، مزوتراپی غبغب روشیست که در طولانی مدت نتیجه بخش است اما هیچگونه جای زخم و عوارض جانبی به همراه نخواهد داشت.

نسبت، مقدار و نوع این داروها با توجه به هر شخص و میزان چین و چروک پوست او متفاوت می باشد. تزریق در مزوتراپی توسط سوزن های بسیار کوچک، خاص و بدون درد انجام می گیرد، این داروها محل خاصی از بدن را هدف قرار می دهند، مزوتراپی با تزریق مواد معدنی و ویتامین ها به پوست سر، به ترمیم مو کمک کرده و بسیاری از مشکلات مو را درمان می کند مانند:

•     خشکی مو

•     ریزش مو

•     کاهش طاسی

•     درمان شوره سر

•     تقویت فولیکول های مو


مزوتراپی صورت

بیشتر کاربردهای مزوتراپی در پوست صورت و برای از بین بردن چین و چروک و آکنه می باشد، البته این به معنی بی اثر بودن سایر کاربردها نیست اما مزوتراپی صورت محبوبیت بیشتری در بین متقاضیان دارد. تزریق ترکیبات گفته شده در مزوتراپی صورت موجب تغذیه و جوان سازی پوست شده و همچنین تولید الاستین و کلاژن سازی پوست به عنوان کاتالیست های ضروری را تحریک می کند که هر دو برای حالت ارتجاعی طبیعی پوست و از بین بردن چین و چروک ضروری هستند. مزوتراپی صورت یک روش غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست می باشد که علاوه بر بهبود ظاهر پوست صورت، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست را برای کشسانی بهتر، شفافیت، آبرسانی و از بین بردن لک پوست فراهم می کند.


هزینه مزوتراپی صورت


هزینه مزوتراپی صورت چقدر است ؟

هزینه مزوتراپی صورت همانند بسیاری از روش های درمانی زیبایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها موارد زیر می باشند:

•     نوع ماده تزریق شده و ترکیب چه تعداد از آنها

•     برند مواد مورد استفاده در مزوتراپی صورت

•     عمق و اندازه مشکل پوستی تحت درمان

•     تعداد تزریقات و اندازه مواد مورد استفاده

•     تجهیزات کلینیک زیبایی

•     تعداد جلسات مزوتراپی

•     مهارت و شهرت پزشک معالج

علاوه بر موارد گفته شده هزینه مزوتراپی می تواند بر اساس موقعیت و شناخته بودن یک کلینیک نیز تغییر کند. لزوماً قیمت مزوتراپی بالاتر به معنای بهتر بودن مواد تزریقی و نتیجه دریافتی نیست، اما مزوتراپی صورت با قیمت بسیار ارزان معمولاً به دلیل استفاده از مواد بی کیفیت، عدم تجهیز کلینیک و ناوارد بودن پزشک می باشد. برای انتخاب یک کلینیک مناسب انجام تزریق مزوتراپی صورت موارد مهمی مانند اعتبار پزشک، مجوز داشتن کلینیک و برند مواد مصرفی را چک کنید تا از بروز عوارض جانبی مزوتراپی و خطرات احتمالی در کیلینیک های غیرمعتبر جلوگیری کنید.

برای اطلاع از هزینه مزوتراپی صورت می توانید با کارشناسان ما در کلینیک رنسانس تماس بگیرید و از هزینه دقیق آن مطلع شوید.


مزایای مزوتراپی صورت:

✔ انجام مزوتراپی مدت زمانی کوتاهی، حدود 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

 ✔مزوتراپی صورت گران نیست، به طور عمده به ماده تزریق شده بستگی دارد.

✔ روش مزوتراپی نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و پس از پایان جلسه، بیمار می تواند بلافاصله به خانه باز گردد.

 ✔مزوتراپی صورت دوره نقاهت بسیار کوتاه مدتی دارد.

✔ در طی انجام مزوتراپی صورت بیمار هیچ دردی نخواهد داشت.

✔ مزوتراپی به تحریک گردش خون در پوست نیز کمک می کند.

✔ انجام مزوتراپی صورت موجب بروز عوارض جانبی شدید و واکنش های آلرژیک نمی شود.


عوارض جانبی مزوتراپی صورت کدامند؟

از آنجا که مزوتراپی صورت مستقیماً در ناحیه مورد نظر انجام می شود، اعتقاد بر این است که در مقایسه با مزایای مزوتراپی، عوارض جانبی محدودی وجود داشته یا به سرعت کاهش می یابد. با مراجعه به یک کلینیک معتبر و پزشک با تجربه و حضور در جلسه مشاوره پیش از انجام مزوتراپی، پزشک متخصص با انجام معایناتی و بررسی تاریخچه پزشکی شما اطمینان حاصل می کند که به مواد تزریقی در این روش هیچ واکنش آلرژیکی نداشته باشید. عوارض جانبی گزارش شده از مزوتراپی صورت عبارتند از:

•     التهاب و تورم ناحیه تزریق شده

•     قرمزی و کبودی در محل تزریق

•     ایجاد برآمدگی های ریز در محل تزریق

•     درد و سوزش ناشی از ورود سوزن

در شرایط بهداشتی بد و یا بی تجربه بودن پزشک ممکن است عوارض جانبی شدیدتری مشاهده شود که عبارتند از:

•     عفونت های پوستی

•     تجمع رنگدانه ها در محل تزریق

•     زخم و تغییر شکل در محل تزریق

•     حالت تهوع


چنانچه قصد انجام مزوتراپی صورت و یا دریافت مشاوره در این زمینه را دارید می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی رنسانس و یا تماس تلفنی اقدام به انجام این کار نمایید. کلینیک زیبایی رنسانس با بکارگیری پیشرفته ترین امکانات و در اختیار داشتن پزشکان متخصص آماده انجام خدمات زیبایی از جمله مزوتراپی صورت برای شما عزیزان می باشد.


قبل و بعد از لیزر موهای زائد چه مراقبت هایی نیاز است؟
6 Feb 2022

قبل و بعد از لیزر موهای زائد چه مراقبت هایی نیاز است؟

لیزر موهای زائد نیاز به آمادگی قبلی دارد که برای اطمینان از حذف دائمی موهای زائد، با صرف زمان قبل از شروع لیزر درمانی بهترین نتایج را به دست آورید. مراقبت های نامناسب پس از لیزر موهای زائد، ممکن است احتمال ایجاد اسکار، تغییرات رنگدانه و تغییر بافت پوست را افزایش دهد، بنابراین با پیروی از مراقبت های بعدی می توانید از این عوارض جلوگیری کنید.

ادامه مطلب
تزریق ژل یا پروتز
4 Sep 2020

تزریق ژل یا پروتز

پرکننده های پوستی یا ژل های تزریقی معمولاً از هیالورونیک اسید تشکیل شده اند، و به رفع چین و چروک ها کمک کرده و موجب افزایش حجم و فرم دادن به مناطق فرورفته می شوند

ادامه مطلب
مزایا و معایب میکرونیدلینگ
24 Jan 2023

مزایا و معایب میکرونیدلینگ

در حالی که جراحی زیبایی هنوز مؤثرترین روش برای جوان سازی پوست و ترمیم پوست می باشد ، اما بسیاری از زنان و مردان از روش های تهاجمی کمتری مانند میکرونیدلینگ یا Microneedlingاستفاده می کنند.

ادامه مطلب
درمان خشکی پوست
21 Dec 2020

درمان خشکی پوست

خشکی پوست به دلیل نقص در مانع پوستی و اختلال در عملکرد یا کمبود چربی های سالم لازم در لایه بالایی پوست ایجاد می شود

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35