سوالات متداول در رابطه با تزریق چربی

تزریق چربی


تزریق چربی که به نام های انتقال چربی یا لیپوفیلینگ نیز شناخته می شود، یک روش عالی برای تقویت حجم در صورت و بدن می باشد. این روش شامل برداشتن چربی از یک ناحیه از بدن خود فرد، تصفیه آن و تزریق آن در جای دیگر می شود که به دلیل شباهت به روند پیوند مو به روش پیوند چربی نیز معروف است. تزریق چربی در بین متقاضیانی که به دنبال بهبودی طبیعی و طولانی مدت و ایجاد تغییرات ساختاری پایدار در سایر قسمت های بدن و یا صورت بدون استفاده از پروتز، فیلر یا هر ماده خارجی هستند، محبوب شده است.

بافت چربی بسیار شکننده است و به راحتی از بین می رود، بیشتر تکنیک های مورد استفاده برای ساکشن و قرار دادن چربی به بافت آسیب می زند و نتایج غیرقابل پیش بینی ایجاد می کند؛ در نتیجه برای انجام انتقال چربی مراجعه به کلینیکی معتبر و مجهز با در اختیار داشتن پزشکی مجرب و متخصص مهمترین بخش می باشد. هنگامی که یک جراح ماهر چربی را تزریق می کند، 20٪ یا 30٪ بیش از میزان مورد نیاز چربی را وارد بدن می کند، این به این دلیل است که مقداری چربی در طی دو یا سه ماه اول از بین می رود.


سوالات متداول در رابطه با تزریق چربی

بسیاری از افراد با اطلاع از مزایای تزریق چربی، متقاضی انجام این روش شده اند، اما سوالات بسیاری برایشان بوجود آمده است. رایج ترین سوالات درخصوص تزریق چربی به شرح زیرند:


✓      ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

نتایج تزریق چربی به صورت مرحله ای ظاهر می شود و نتیجه نهایی دائمی است. همانطور که گفته شد برخی از سلول های چربی تزریق شده در چند ماه اول از بین می روند، این به این دلیل اتفاق می افتد که چربی با خارج شدن از بدن، اکسیژن خود را از دست می دهد. پیوندهای چربی که زنده می مانند توسط بدن جذب نمی شوند و به مدت بسیار طولانی باقی می مانند، توجه داشته باشید که چربی منتقل شده مانند چربی طبیعی رفتار می کند، یعنی مستعد نوسان بر اثر تغییرات وزن و افزایش سن است. تکنیک های مورد استفاده برای برداشت چربی، شستن آن با حذف اجزای غیر زنده، و قرار دادن بافت به شکلی که اطمینان حاصل شود که نزدیک به منبع خون است، در ماندگاری آن تاثیر به سزایی دارد. علاوه بر این، شرایط خود بیماران ( مانند سلامت جسمی، وزن، دسترسی به بافت اهداکننده کافی، وضعیت هورمونی، اسکار در محل پیوند و غیره) می توانند بر ماندگاری چربی تزریق شده تأثیر بگذارند.

بسیاری از بیماران گزارش می دهند که چربی تزریق شده به مدت 10 یا 20 سال یا حتی بیشتر در آنجا باقی می ماند؛ ماندگاری طولانی مدت تزریق چربی یک مزیت قابل توجه است، به ویژه برای بیمارانی که علاقه ای به قرار ملاقات های مکرر تزریق ژل ندارند.


✓      عوارض جانبی انتقال چربی چیست؟

انتقال چربی یک روش اثبات شده و ایمن با خطر بسیار کم است؛ علاوه بر این اگر یک جراح ماهر و با تجربه این کار را انجام دهد، نباید عوارض جانبی خاصی را تجربه کنید. از آنجایی که چربی انتقالی از بدن خود فرد برداشته می شود، خطر واکنش آلرژیک نیز بسیار کم می شود. انتقال و تزریق چربی به محل جدید فقط به سوراخ های کوچک نیاز دارد، بنابراین اکثر بیماران اسکارهای بسیار ریزی دارند که تقریباً نامرئی هستند. ورود چند باره کانول برای تزریق چربی تمایل به ایجاد مقدار کمی کبودی و تورم دارد که در عرض 2 تا 3 هفته برطرف می شود.


تزریق چربی به صورت


✓      زمان بهبودی بعد از تزریق چربی چقدر است؟

یکی از مزایای تزریق چربی این است که دوران نقاهت و زمان بهبودی آن حداقل است؛ ممکن است برای یک یا دو روز ناراحتی خفیفی داشته باشید تا زمانی که بخش عمده تورم از بین برود. در صورت نیاز جراح داروهای مسکن به شما می دهد؛ اکثر بیماران می توانند بلافاصله به فعالیت های سبک مانند پیاده روی بازگردند، اما لازم است یک یا دو هفته دیگر صبر کنید تا فعالیت های شدید را از سر بگیرید.


✓      چه زمانی می توانم بعد از تزریق چربی ورزش کنم؟

اکثر بیماران می توانند در حدود 10 روز تا 2 هفته بعد از تزریق به ورزش سبک برگردند، اما برای جلوگیری از ایجاد اختلال در موفقیت پیوندهای چربی بهتر است پس از سه هفته به روال قبل از تزریق بازگردند.


✓      بهترین بخش بدن برای برداشت یا تزریق چربی کدام است؟

هیچ منطقه اهداکننده خاصی در بدن بهتر از منطقه دیگر نیست، به طور معمول چربی از ناحیه ای که بهترین بهبود را در کانتور بدن می دهد، یا جایی که چربی به راحتی در دسترس است (معمولاً شکم) برداشت می شود. برخی از سایر مناطقی که می توان چربی را برای انتقال حذف کرد عبارتند از:

•         غبغب

•         قفسه سینه

•         بازوها

•         شکم

•         ران

•         باسن

•         مچ پا

•         پهلوها

•         زیر سینه ها

چربی برداشت شده می تواند به هر قسمتی از بدن منتقل شود، بسیاری از متقاضیان برای برجستگی بیشتر می خواهند تزریق چربی به سینه یا باسن را انجام دهند. سایر بیماران می خواهند چربی به صورتشان تزریق شود تا جوان تر به نظر برسند، انتخاب های محبوب در صورت عبارتند از: شقیقه ها، زیر چشم ها، لب، گونه ها و یا برطرف کردن جای جوش.


✓      آیا انتقال چربی به جوانسازی پوست کمک می کند؟

با افزایش سن و از دست دادن خاصیت کشسانی و کلاژن سازی پوست، صورت شما به معنای واقعی کلمه کوچکتر می شود. پوست به همان اندازه باقی می ماند، اما لایه چربی و بافت همبند با گذشت زمان کوچک می شود، بدون ساختار زیرین، پوست شما با چین و چروک و افتادگی ظاهر می شود. همانطور که ساختار از دست رفته زیر پوست با انتقال چربی بازسازی می شود، چین و چروک ها کوچکتر می شوند یا گاهی اوقات ناپدید می شوند.


✓      آیا من کاندیدای خوبی برای پیوند چربی هستم؟

بهترین کاندیدها برای پیوند چربی، بزرگسالانی سالم و نزدیک به وزن ایده آل بدن خود هستند. این بیماران ممکن است به مرور زمان دچار چروک شدن پوست شوند یا ممکن است بخواهند حجم بخشی از بدن خود را افزایش دهند. بهترین کاندیدها همچنین دارای چربی کافی در محل های اهدا کننده هستند؛ اگر خیلی لاغر هستید، ممکن است کاندیدای خوبی برای انتقال چربی نباشید. متقاضیان در بسیاری از سنین نتایج عالی از تزریق چربی دریافت می کنند، با این حال بسیاری از بیماران در 30 و 40 سالگی انتقال چربی در بدن یا صورت انجام می دهند..


✓      تزریق چربی چقدر طول می کشد و چند جلسه نیاز دارد؟

جلسات تزریق چربی بسته به ناحیه تحت درمان و نتایج مورد نظر هر متقاضی می تواند بین 15 دقیقه برای یک بخش کوچک مانند لب ها، تا سه ساعت برای بخش های بزرگ مانند سینه یا باسن طول بکشد. یک جلسه انتقال چربی معمولاً برای بهود صورت موثر است، اما اگر قصد تزریق چربی به باسن یا سینه را دارید باید خود را برای جلسات دوم یا سوم هم آماده کنید. اگر اسکار یا فرورفتگی در پوست خود دارید، ممکن است دو تا چهار عمل لازم باشد؛ جراح متخصص بعد از بررسی شرایط هر متقاضی تعداد جلسات مورد نیاز را مشخص می کند.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی
29 Jul 2023

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

هایفوتراپی برای اولین بار در سال 2008 به منظور درمان های زیبایی مورد استفاده قرار گرفت.این روش دارای مزایای بسیاری است که از مهم ترین آن می توان به عدم نیاز به جراحی توسط این روش اشاره نمود.انجام هایفوتراپی به صورت سرپایی می باشد و طی یک جلسه می توان نتایج آن را فورا مشاهده کرد

ادامه مطلب
مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی
17 Sep 2021

مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی

از طریق درمان با کربوکسی تراپی می توان بافت و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشید، اکسیژن رسانی به پوست را انجام داد که باعث درخشندگی بیشتر آن می شود. کربوکسی تراپی یک روش درمانی طبیعی و ایمن برای بدن است که کاملاً با فیزیولوژی انسان سازگار بوده و فرآیندهای شیمیایی را در بدن ما تحریک می کند.

ادامه مطلب
از بین بردن غبغب با روش های غیرجراحی
30 Oct 2022

از بین بردن غبغب با روش های غیرجراحی

درمان های زیادی برای از بین بردن غبغب و بازگرداندن چانه و گردن به ظاهر طبیعی آن وجود دارد، نوع درمان تا حدی به شرایط جسمی فرد و میزان کشسانی پوست و بافت های عمیق تر بستگی دارد، افراد جوان با خاصیت ارتجاعی پوست، انتخاب های زیاد غیرجراحی برای کاهش یا از بین بردن غبغب خود دارند.

ادامه مطلب
ماندگاری تزریق ژل
27 Aug 2020

ماندگاری تزریق ژل

تزریق ژل روشی برای جوان سازی پوست می باشد که به عنوان یک روش نسبتاً طولانی برای از بین بردن چین و چروک ها، فرم دهی به باسن و افزایش حجم سینه با تزریق مواد پرکننده استفاده می شود

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35