نتایج میکرونیدلینگ چقدر ماندگاری دارد؟

نتایج میکرونیدلینگ چقدر ماندگاری دارد؟


روش میکرونیدلینگ که به عنوان درمان القای کلاژن نیز نامیده می شود، یکی از محبوب ترین و جدیدترین درمان های جوانسازی پوست در بین افراد به خصوص خانم های میانسال است. مزایای بسیاری برای این روش وجود دارد، از جمله اینکه این درمان بسیار راحت است و نتایج سریع قابل مشاهده هستند. میکرونیدلینگ شامل استفاده از سوزن های ریز برای نفوذ به پوست می باشد که برای تحریک فرآیند تولید کلاژن طبیعی بدن طراحی شده است. این روش باعث ایجاد پوستی صاف، سفت و یکنواخت می شود و معمولاً برای کوچک کردن منافذ بزرگ، درمان چین و چروک، کاهش رنگدانه های ناهموار و کاهش ظاهر اسکارهای آکنه روی صورت استفاده می شود.


میکرونیدلینگ چگونه انجام می شود؟

در واقع میکرونیدلینگ یک درمان ضد پیری همه کاره است که می تواند برای بهبود طیف گسترده ای از مشکلات پوستی استفاده شود. انجام میکرونیدلینگ نیاز به آمادگی خاصی ندارد، البته نباید کارهایی که منجر به تحریک پوست می شود انجام دهید، به این معنی که نباید از محصولات مراقبت از پوست حاوی رتینول استفاده کنید، پوست خود را در معرض آسیب نور خورشید قرار دهید، یا نواحی درمان را اپیلاسیون کنید.

اولین قدم برام انجام میکرونیدلینگ استفاده از بی حسی موضعی در نواحی مورد نظر می باشد که معمولاً از نوع کرمی آن استفاده می شود. هنگامی که کرم بی حس کننده اثر کرد، محل درمان با الکل استریل می شود و سپس کل سطح پوست با استفاده از حرکات دایره ای کوچک توسط دستگاه مخصوص در خطوط پیوسته استفاده می شود. این دستگاه شامل سوزن های بسیار ریزیست که در عمق مناسبی از پوست وارد می شوند، هر قسمت از پوست یک بار درمان می شود مگر اینکه ناحیه خاصی نیاز به توجه بیشتری داشته باشد. هنگامی که سوزن ها به لایه های پوست نفوذ می کنند، آسیب های میکرو رخ می دهد، این آسیب های ریز برای تحریک تولید کلاژن ضروری هستند. سوراخ شدن پوست با سوزن ممکن است ترسناک به نظر برسد، به خصوص اگر صورت تحت درمان میکرونیدلینگ باشد، اما این روش به هیچ وجه دردناک نیست زیرا سوزن های استفاده شده بسیار ظریف هستند.


چه کسانی کاندید مناسبی برای میکرونیدلینگ هستند؟

برای اینکه بدانید میکرونیدلینگ برای شما مناسب است یا خیر، باید در یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص شرکت کنید، در این جلسه پزشک مشکلات پوستی شما و هدف شما از این روش را بررسی میکند، همچنین سابقه پزشکی متقاضی و داروهای مصرفی او نیز بسیار مهم هستند.

اگر حداقل 20 سال سن دارید، به احتمال زیاد یک کاندیدای خوب برای میکرونیدلینگ هستید، درمان القای کلاژن برای هر نوع پوستی عالی است زیرا روند طبیعی گردش سلولی بدن را تشویق می کند. دلایل بسیار کمی وجود دارد که ممکن است کسی نتواند میکرونیدلینگ را انجام دهد، اگر تب، جوش فعال یا عفونت دارید، بدن شما باید تمام انرژی خود را صرف مبارزه با بیماری کند و باید جلسه درمان القای کلاژن را تا زمانی که مشکلاتان بهبود یابد به تعویق بیندازید. به طور کلی، بهترین کاندید برای درمان میکرونیدلینگ از سلامت عمومی خوبی برخوردار است، انتظارات واقع بینانه ای در مورد نتایج دارد و نمی خواهد از یک روش تهاجمی ضد پیری استفاده کند.


ماندگاری میکرونیدلینگ


نتایج میکرونیدلینگ چقدر ماندگار است؟

گاهی اوقات نتایج میکرونیدلینگ دائمی است، با این حال آنها همیشه یک عمر دوام نمی آورند؛ در برخی شرایط نیز نتایج فقط برای چهار تا شش ماه باقی می ماند. زمانی که پزشک مشکلات پوستی شما را به طور کامل بررسی کند و نوع پوست شما ارزیابی شود، می تواند به شما زمان دقیقتری درباره مدت زمان ماندگاری نتایج نهایی ارائه دهد.

از جمله عواملی که بر مدت زمان ماندگاری نتایج میکرونیدلینگ تأثیر می گذارد عبارتند از:

•         نوع مشکل پوستی که میخواهید درمان کنید

•         شدت مشکل پوستی

•         میزان انجام مراقبت های بعدی

اگر از درمان القای کلاژن برای از بین بردن اسکارها مانند علائم کشش، اسکار آکنه، اسکار تروما یا اسکار جراحی استفاده می کنید، ممکن است نتایج تا آخر عمر باقی خواهد ماند. اما اگر در حال درمان یک نگرانی پوستی ناشی از از دست دادن کلاژن هستید، می توانید انتظار داشته باشید که نتایج ایده آل شما برای چندین ماه دوام داشته باشد. به عنوان مثال، اگر در مورد نگرانی هایی مانند موارد زیر نگران هستید، ممکن است لازم باشد با فواصل چند ماهه برای درمان مراجعه کنید:

•         منافذ بزرگ شده پوست

•         چین و چروک های متوسط ​​یا شدید

•         خطوط ظریف

•         هایپرپیگمانتاسیون

•         پوست خشک، خشن یا کدر

•         رنگ پوست ناهموار


بهترین راه برای افزایش ماندگاری نتایج میکرونیدلینگ، مراقبت از پوستتان است؛ برای جلوگیری از افتادگی زودرس پوست، بسته به وزن، سطح فعالیت، آب و هوای محیط، روزانه حداقل 8 تا 10 فنجان آب بنوشید. شما همچنین باید مواد مغذی کافی را در رژیم غذایی خود دریافت کنید، چه از مکمل های ویتامینی و چه از خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی. از جمله مهم ترین ویتامین ها برای سلامت پوست می توان به ویتامین های K، D، C، A، E و تمام ویتامین های گروه B اشاره کرد.


میکرونیدلینگ


زمان مشاهده نتایج میکرونیدلینگ

یک جلسه درمانی میکرونیدلینگ فقط بین 20 تا 30 دقیقه طول می کشد که بستگی به این دارد که ناحیه مورد نظر برای درمان چه وسعتی داشته باشد. سفت شدن اولیه پوست و کاهش منافذ بلافاصله پس از میکرونیدلینگ قابل مشاهده است.

به طور معمول، نتایج نهایی میکرونیدلینگ پس از چهار تا شش هفته آشکار می شود؛ البته با ترک سیگار، ننوشیدن الکل، هیدراته ماندن و تغذیه مغذی می توانید نتایج نهایی خود را سریعتر ببینید. همچنین می‌توانید با محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشیدی پس از درمان، مطمئن شوید که مشاهده نتایج خیلی طول نمیکشد. با این حال، پوست شما نمی تواند کلاژن اضافی را بدون بلوک های ساختمانی لازم مانند ویتامین C، اسیدهای آمینه و آب تولید کند، بنابراین اگر بدن شما کم آب باشد یا به اندازه کافی تغذیه نشده باشد، بیشتر از آنچه باید طول می کشد تا نتایج نهایی برای شما آشکار شود.


تعداد جلسات میکرونیدلینگ

تعداد جلسات درمانی القای کلاژن که به آن نیاز خواهید داشت نیز بر مدت زمانی که طول می کشد تا نتایج نهایی خود را ببینید تأثیر می گذارد. اگر در حال درمان یک مشکل پوستی خفیف هستید، تنها به یک جلسه درمانی نیاز دارید و باید انتظار داشته باشید که نتایج نهایی خود را در یک ماه ببینید. به عنوان مثال اگر نگران بزرگ شدن منافذ هستید و قصد جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ را دارید، تنها به یک جلسه نیاز خواهید داشت. با این حال اگر نگرانی های جدی تری دارید، مانند چروک ها و چین خوردگی های ناشی از کاهش حجم، ممکن است به دو یا سه جلسه درمانی نیاز داشته باشید. از آنجایی که جلسات درمانی باید در فواصل 4 تا 6 هفته انجام شود، در صورت نیاز به بیش از یک جلسه درمانی، ممکن است دو تا سه ماه پس از اولین جلسه طول بکشد تا نتایج نهایی را ببینید. اگر ماهیت مشکلات پوستی شدید باشد، ممکن است به چهار تا شش جلسه میکرونیدلینگ نیاز داشته باشید.

ماندگاری تزریق ژل
27 Aug 2020

ماندگاری تزریق ژل

تزریق ژل روشی برای جوان سازی پوست می باشد که به عنوان یک روش نسبتاً طولانی برای از بین بردن چین و چروک ها، فرم دهی به باسن و افزایش حجم سینه با تزریق مواد پرکننده استفاده می شود

ادامه مطلب
روش های جوانسازی دست ها
3 Nov 2021

روش های جوانسازی دست ها

برای جوانسازی دست ها دو گزینه درمانی در نظر گرفته می شوند، بازگرداندن حجم از دست رفته و بازیابی جوانی پوست؛ اینها دو روش متفاوت و موثر برای دستیابی به جوانسازی دست ارائه می دهند که با علائم پیری دست ها، از دست دادن حجم و قابلیت ارتجاعی پوست مقابله می کند.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35