چه کسی کاندید مناسب میکرونیدلینگ است؟

میکرونیدلینگ


اکثر مردم از ظاهر پوست خود راضی نیستند، اما یافتن یک درمان مناسب برای هر شخص می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر مشغله دارید و زمان لازم برای رفتن به کلینیک را ندارید. پوست از اواخر 20 سالگی شروع به نشان دادن علائم پیری می کند، زیرا در این زمان سرعت کلاژن سازی پوست کمتر می شود. از دست دادن استحکام پوست و چین و چروک های ریز اغلب اولین نشانه های پیری هستند، امکان تولید دوباره کلاژن توسط بدن همواره وجود دارد و در نتیجه می توان این علائم پیری را از بین برد. تعداد زیادی از بیماران برای مشکلاتی مانند چین و چروک، اسکار آکنه، رنگدانه های ناهموار و موارد دیگر به گزینه های درمانی غیر جراحی جوانسازی پوست روی می آورند. درمان های کم تهاجمی مانند میکرونیدلینگ نتایجی را ارائه می دهند که گاهی اوقات با نتایج جراحی زیبایی رقابت می کنند، در حالی که نیازی به بیهوشی و دوران نقاهت ندارند.


میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک تکنیک جوانسازی پوست است که شامل ایجاد میکرو کانال های ایمن و کنترل شده به لایه های سطحی پوست برای تحریک تولید کلاژن و الاستین جدید می باشد. این روش به طیف گسترده ای از بیماری های پوستی کمک می کند و به روشی بسیار طبیعی عمل می کند و از نظر پزشکی به عنوان درمان القای کلاژن شناخته می شود. روش میکرونیدلینگ نتایجی را ارائه می دهد که توسط بدن در پاسخ به درمان ایجاد می شود، برخلاف برخی از روش های دیگر که نیاز به تزریق مواد خارجی دارند، این روش با بدن خود شما کار می کند تا تولید طبیعی کلاژن را تحریک کند. میکرونیدلینگ برای رفع مشکلات زیبایی از جمله خطوط ریز، چین و چروک، افتادگی پوست و کاهش حجم صورت استفاده می شود که به پوست حجم  وضخامت بیشتر می بخشد و در نهایت ظاهر زخم ها، خطوط ریز و سایر تغییرات بافت پوست را کاهش می دهد. بعد از میکرونیدلینگ متوجه تغییر ناگهانی در ظاهر خود خواهید شد، درعوض نتایج نهایی را در هفته ها و ماه های بعد با بازسازی پوست خود مشاهده خواهید کرد.


میکرونیدلینگ چگونه انجام می شود؟

اولین قدم بی حس کردن ناحیه ایست که میخواهید درمان کنید، در نتیجه در طول درمان هیچ دردی را تجربه نخواهید کرد و احساس راحتی خواهید داشت. پس از تمیز کردن کامل ناحیه مورد نظر، دستگاه میکرونیدلینگ به آرامی روی پوست کشیده می شود تا هزاران سوراخ میکروسکوپی در آن ایجاد شود. ممکن است در طول این فرآیند در پوست خود احساس گرما کنید، اما نباید انتظار درد یا ناراحتی را داشته باشید، هر جلسه میکرونیدلینگ در عرض 15 تا 30 دقیقه تمام می شود. در هفته های بعد، بدن با پر کردن این سوراخ های کوچک با کلاژن جدید درمان را انجام می دهد تا بسیاری از علائم پیری و آسیب های ناشی از نور خورشید را کاهش دهد. میکرونیدلینگ نسبت به سایر روش های زیبایی عوارض کمتری دارد و همچنین می توان آن را همراه با برخی از انواع دیگر درمان برای نتایج بیشتر انجام دهید.

بسته به سن، سبک زندگی و شرایط پوست ممکن است بین سه تا شش درمان در فواصل دو تا شش هفته ای نیاز داشته باشید، میکرونیدلینگ به صورت تجمعی عمل می کند، بنابراین به احتمال زیاد با گذشت زمان شاهد بهبودی خواهید بود. ممکن است حدود چهار تا شش هفته بعد از جلسات شما طول بکشد تا اثرات کامل جلسات خود را ببینید، اگرچه برخی از اثرات ممکن است بلافاصله قابل مشاهده باشند.


چه کسی کاندید مناسب میکرونیدلینگ است؟


چه کسی کاندید مناسب میکرونیدلینگ است؟

از آنجایی که درمان میکرونیدلینگ برای انواع مختلف پوست و مشکلات پوستی نتیجه بخش است، تقریباً همه می توانند از آن بهره مند شوند. با این حال این روش به ویژه برای شرایطی که در درجه اول بر سطح پوست تأثیر می گذارد، مفید می باشد؛ اما کسانی که عفونت های پوستی مداوم دارند، باید قبل از انجام میکرونیدلینگ، مشکل خود را درمان کنند. بهترین راه برای دانستن اینکه آیا کاندیدای مناسب میکرونیدلینگ هستید یا خیر این است که برای مشاوره اولیه به پزشک متخصص مراجعه کنید.

به طور کلی، شما کاندیدای خوبی هستید اگر:

✓      سلامت عمومی خوبی داشته باشید.

برای انجام میکرونیدلینگ نیازی به بیهوشی عمومی ندارید و نیازی نیست یک شب در بیمارستان بمانید؛ با این حال برای اطمینان از اینکه بدن شما به خوبی به این روش درمانی واکنش نشان می دهد، پزشک ابتدا به بررسی سابقه سلامتی شما می پردازد. اگر از سلامت خوبی برخوردار هستید و هیچ بیماری جدی ندارید، کاندیدای عالی برای این روش خواهید بود. برای آمادگی و مراقبت های بعدی از شما خواسته می شود که مصرف برخی داروها را برای دستیابی به بهترین نتایج و جلوگیری از هر گونه عوارض جانبی میکرونیدلینگ متوقف کنید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود سیگار را ترک کنید و سبک زندگی سالمی داشته باشید.

✓      حداقل 20 سال سن داشته باشید.

در حالی که میکرونیدلینگ بسیاری از نگرانی های پوستی مرتبط با افزایش سن را برطرف می کند، اما فقط برای افراد مسن نیست. البته برای کودکان یا نوجوانان نیز روش مناسبی نیست، زیرا در طول دوران کودکی و نوجوانی، بدن هنوز در حال رشد است و از تحریک بافت جدید پوست بهره ای نخواهد برد. در این روش طول سوزن ها را می توان طوری تنظیم کرد که به اندازه پوست نازک یا پوست ضخیم نفوذ کند؛ علاوه بر این میکرونیدلینگ برای تمام رنگ ها و بافت های پوست ایمن است.

✓      قصد ترمیم آسیب های پوستی را دارید.

جای زخم به آکنه محدود نمی شود، بنابراین اگر لکه های ناشی از آبله مرغان، اسکارهای تروما، اسکارهای جراحی یا انواع خاصی از اسکارها دارید، کاندیدای خوبی برای درمان القای کلاژن هستید. با این حال به خاطر داشته باشید که برای بهبود ظاهر اسکارهای برجسته و تیره کلوئید ممکن است به درمان های منظم و مکرر نیاز داشته باشید. اگر در گذشته مدت زمان زیادی در معرض تابش خورشید قرار گرفته اید، احتمالاً نشانه های پیری زودرس را خواهید دید، در اینصورت نیز میکرونیدلینگ روش مناسبی برای شما خواهد بود. هنگامی که میکرونیدلینگ انجام می دهید، بدن شما سلول های جدید و سالم تولید می کند و سلول های آسیب دیده را جایگزین می کند، که به ظاهر و احساس بهتر پوست شما کمک می کند.

لایه بالایی پوست از سلول های مرده تشکیل شده، درمان القای کلاژن باعث می شود سلول های پوست برای بهبود آسیب های ریز تلاش کنند، در طول فرآیند بهبودی، گردش سلولی رخ می دهد که موجب درخشش پوست می شود. همچنین گاهی پیشنهاد می شود که درمان پلاسمای غنی از پلاکت، پی آر پی، را با میکرونیدلینگ ترکیب کنید تا بتوانید بهترین نتایج ممکن را به شما دریافت کنید.


✓      افتادگی پوست یا گونه های بدون حجم دارید.

یکی از عمیق ترین فواید کلاژن این است که پوست شما را سفت نگه می دارد، اگر نگران افتادگی پوست هستید و نمیخواهید از روش های تهاجمی بهره ببرید، درمان القای کلاژن میتواند راه حل شما باشد. حتی بهتر از آن، میکرونیدلینگ بدن شما را تحریک می کند تا الاستین بیشتری تولید کند، نوعی پروتئین که برای سفت نگه داشتن پوست شما ضروری است. علاوه بر افزایش سن، کاهش وزن نیز موجب از دست دادن حجم در گونه ها می شود، اما میکرونیدلینگ با افزایش کلاژن و الاستین موجب جوانسازی پوست و حجم دهی به آن می شود.

✓      میخواهید علائم کشش خود را درمان کنید.

اگرچه جوانسازی پوست با استفاده از میکرونیدلینگ معمولاً روی صورت اعمال می شود، اما به این ناحیه محدود نمی شود؛ از این روش می توان برای بهبود پوست بازوها، پاها، دست ها و حتی قفسه سینه استفاده کرد. بسیاری از مردم می خواهند با یک روش ایمن، موثر و مقرون به صرفه برای علائم کشش در بدن خود را به حداقل برسانند یا از بین ببرند. میکرونیدلینگ می تواند یک پاسخ قطعی باشد؛ ممکن است سه یا چهار جلسه درمانی طول بکشد، اما می توان از این روش برای به حداقل رساندن ظاهر ترک ها با شکستن الیاف تشکیل دهنده بافت اسکار استفاده کرد.

راههای پاکسازی صورت از لکه و جوش
8 Jan 2023

راههای پاکسازی صورت از لکه و جوش

همه ما آرزوی داشتن پوستی زیبا و بدون لک را داریم، اما به ندرت برای آن وقت می گذاریم، برای پاکسازی پوست از جوش و لک علاوه بر روش های درمانی باید مراقبت های اساسی برای پیشگیری انجام دهیم.

ادامه مطلب
انواع بوتاکس
27 Aug 2019

انواع بوتاکس

بوتاکس نوعی سم است به نام بوتولینوم و یا بوتولیسم که به اختصار این نوع سم را بوتاکس می نامند.این نوع سم بوسیله باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم به وجود آمده است که سبب مسمومیت غذایی می شود.

ادامه مطلب