آیا لیفت با نخ روشی ایمن و بی خطر است؟

لیفت با نخ


با افزایش سن، صورت انسان با افزایش شدت چین و چروک، از دست دادن کشسانی پوست و قرار گرفتن مجدد چربی مواجه می شود. روش های جوانسازی جراحی انتخابی، مانند لیفت صورت، نتایج فوری، قابل توجه و طولانی مدت را به افراد می دهد، اما هزینه نسبتاً زیادی دارد. بسیاری از افراد نیز تمایل به انجام جراحی و بیهوشی ندارند و به دنبال روش های جوانسازی غیرتهاجمی هستند، لیفت با نخ یکی از راه های بسیار کم تهاجم برای بازگرداندن ظاهر جوان به پوست می باشد.

در سال های اخیر، روش لیفت با نخ به طور پیوسته در بین پزشکان و متقاضیان محبوبیت پیدا کرده و دلیل آن کم خطر بودن و کم تهاجمی بودن این روش است. تصمیم برای انتخاب یک روش جوانسازی بسیار شخصی است و هر کس باید مزایای بالقوه در دستیابی به اهداف مورد نظر را با خطرات و عوارض جانبی آن بسنجد.


لیفت با نخ چیست؟

لیفت با نخ به عنوان یکی از روش های جدید جوانسازی پوست صورت کم تهاجمی شناخته می شود که در آن پوست برای لیفت ظریف به عقب و بالا کشیده می شود و بخیه های موقتی قابل جذب در محل قرار می گیرند. بخیه های ظریف موقت روی پوست زده می شود تا لیفت قابل مشاهده ای به آن بدهد و همچنین باعث می شود بدن را برای ترمیم تحریک کند. این روش باعث می شود بدن با سرعتی بیشتر از حد معمول کلاژن تولید کند؛ تولید کلاژن یک عامل کلیدی در حفظ خاصیت ارتجاعی پوست است. کارایی لیفت با نخ به سه عامل بستگی دارد: نقطه ثابت، بردار و نقطه خروج؛ لایه هدف اصلی نخ ها لایه زیر پوستی است. لیفت با نخ معمولاً تحت بی حسی موضعی انجام می شود و در تکنیک های جدید از پلی دیوکسانون استفاده می شود که توسط بدن بیمار قابل جذب است؛ استفاده از نخ های قابل جذب از واکنش بدن به جسم خارجی جلوگیری می کند.

لیفت با نخ از زمان معرفی به دلیل اثرات لیفتینگ برتر و همچنین توانایی آن در تقویت و تحریک سنتز و تولید کلاژن در حالی که نخ ها به تدریج در زیر پوست در طول زمان جذب می شوند، شهرت قابل توجهی در زمینه پزشکی و زیبایی پیدا کرده است. زمان کوتاه بهبودی، نتایج فوری و طبیعی (در مقایسه با پرکننده ها) و مزایای دیگری وجود دارد که لیفت با نخ را به گزینه ای جذاب برای کسانی که به دنبال روش های غیرجراحی هستند، تبدیل می کند. روش لیفت با نخ  همچنین ارزان تر از روش های جراحی لیفت صورت است و همچنین انجام آن آسان تر است؛ بلافاصله بعد از عمل، متوجه تغییر خواهید شد و پوستتان سفت تر، چین و چروک های کاهش یافته و ظاهری جوان تر خواهید داشت.


شرایط لیفت با نخ

روش تخصصی لیفت با نخ راه حلی برای رفع چین و چروک، شلی و پیری کلی صورت به افراد ارائه می دهد، اما داشتن شرایط اولیه و مشاوره با پزشک برای نتایج مثبت مهم است. کاندید ایده آل لیفت با نخ بهتر است بین 40 تا 55 سال سن داشته و دارای افتادگی متوسط پوست ​​در گونه ها و چانه باشند. متقاضیان این روش باید بدانند که برای حفظ و ادامه نتایج لیفتینگ پوست باید درمان های ترمیمی را به صورت سالانه انجام دهند و افرادی که تمایلی به انجام عمل سالانه ندارند، روش های جراحی با ماندگاری طولانی تر (مانند لیفت صورت) توصیه می شود.

یکی از مزایای لیفت با نخ این است که می توان از این روش در نواحی غبغب، نواحی صورت، گردن، قفسه سینه، باسن و شکم استفاده کرد. این روش جوانسازی هیچ آسیبی بر روی ظاهر پوست نداشته و با تحریک تولید کلاژن و الاستین پوست باعث از بین بردن اثرات پیری و از بین رفتن چین و چروک ها می شود.


ایمنی لیفت با نخ


آیا لیفت با نخ روشی ایمن و بی خطر است؟

کاملا؛ روش لیفت با نخ بسیار ایمن می باشد، تقریباً هیچ خطری برای خونریزی یا عفونت وجود ندارد. این یک روش کم تهاجمی بدون نیاز به برش یا بیهوشی است و در صورتی که به یک کلینیک معتبر و دارای پزشکان ماهر و مجرب مراجعه کنید خطرات احتمالی آن نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. بیماران لیفت با نخ علائمی مانند جای زخم یا کبودی شدید که بیماران روش جراحی لیفت صورت در معرض خطر آن هستند را تجربه نمی کنند.

سطح رضایت بیماران از لیفت با نخ با گذشت زمان به دلایل پیشرفت روش ها و تجهیزات افزایش یافت. نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد که لیفت با نخ برای جوانسازی صورت بی خطر، مؤثر و دارای عوارض کمتر از سایر روش هاست. اکثر افراد می توانند بلافاصله پس از عمل به فعالیت های عادی روزانه خود بازگردند و با مراقبت های بعد از لیفت با نخ نتایج موفقیت آمیز و ماندگارتری بدست آورند. روش لیفت با نخ بسیار ایمن شناخته شده و ثابت شده است، با این وجود مانند هر روش پزشکی دیگر عوارض و خطرات محدودی همیشه وجود دارند.


عوارض جانبی لیفت با نخ چیست؟

پیش از انجام این روش جوانسازی، تمام خطرات و عوارض احتمالی به متقاضی گفته می شود تا بررسی شوند که آیا کاندید مناسبی برای این روش هستند یا خیر. در جلسه مشاوره باید سوابق پزشکی خود و داروهای مصرفی را با پزشک درمیان گذاشته و تمام سوالات خود را بپرسید. عوترض جانبی احتمالی لیفت با نخ عبارتند از:

•         تورم و کبودی

•         قرمزی

•         مشکل در باز کردن دهان

•         عفونت

•         درد خفیف

•         حساسیت به خورشید یا سایر نورهای روشن

•         نتیجه نامطلوب

سایر عوارضی که به ندرت ممکن است رخ دهد شامل موارد زیر می شود:

فرورفتگی: فرورفتگی عارضه ایست که در آن به نظر می رسد پوست در نقطه ای در امتداد نخ بخیه چال می شود و به دلیل قرار گرفتن بخیه خیلی نزدیک به سطح بافت های نرم است. اصلاح فرورفتگی شامل برداشتن نخ و وارد کردن مجدد نخ در سطح عمیق تر است.

اکستروژن: اکستروژن زمانی اتفاق می افتد که انتهای نخ وارد شده به پوست قابل مشاهده باشد، اگر نخ های وارده از جای خود بیرون بیاید، معمولاً در برش های ورودی و خروجی قابل مشاهده است. اصلاح این عارضه شامل بریدن نخ و یا جذب شدن نخ است که باید مجددا نخ وارد پوست شود.

لایه برداری پوست چیست و چگونه انجام می شود؟
1 Nov 2020

لایه برداری پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

لایه برداری فیزیکی روشی که از ابزارهای مختلف (اسفنج، اسکراب) یا مواد ساینده برای از بین بردن خارجی ترین لایه پوست (سلول های مرده) در خانه استفاده می کنند. در لایه برداری سلول های مرده از طریق سایش با ذرات سخت معمولاً از کرم

ادامه مطلب
از عوارض تزریق ژل چه می دانید؟
24 Apr 2022

از عوارض تزریق ژل چه می دانید؟

واکنش هر فردی به تزریق فیلرها متفاوت است، اما مهم است بدانید که هیچ خطر یا درد قابل توجهی در استفاده از این روش وجود ندارد. عوارض جانبی تزریق ژل معمولاً به ندرت رخ می دهند و معمولاً پس از گذر از دوران بهبودی از بین می روند.

ادامه مطلب
مزایا و معایب لیفت بینی
27 Sep 2023

مزایا و معایب لیفت بینی

یکی از روش های جدید و مدرن که در آن نیازی به جراحی نمی باشد لیفت بینی می باشد.نواقصی مانند قوز بینی با استفاده از این روش بدون نیاز به جراحی از بین خواهد رفت.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35