مراقبت های بعد از لیفت با نخ

لیفت با نخ


لیفت با نخ یکی از روش های جدید جوانسازی غیر تهاجمیست که برای صاف و سفت کردن آنی پوست طراحی شده است. انواع مختلفی از نخ ها وجود دارد که ممکن است برای هر قسمت از صورت، از جمله پیشانی، گونه ها، فک و گردن استفاده شود. دو نوع اصلی از نخ هایی که در این روش استفاده می شوند، از اسید لاکتیک پلی ال ((PLA و پلی دیوکسانون (PDO) هستند؛ هر دو نخ های لیفت PLA و PDO خاصیت تحریک کلاژن دارند و قابل جذب می باشند.

لیفت با نخ برای بهبود مشکلات زیر قابل استفاده می باشد:

•         لیفت ابرو

•         افتادگی گونه ها

•         چین های بینی به دهان (خطوط خنده)

•         خط فک

•         چروک ها و افتادگی پوست گردن


لیفت با نخ

لیفت با نخ یک درمان جوانسازی ایمن است، اما کاملاً بدون خطر نیست، پزشک تمام خطرات و مزایای آن را در جلسه مشاوره با شما در میان می گذارد. همچنین در زمان مشاوره پزشک باید از تاریخچه دقیق پزشکی شما اطلاع داشته باشد تا مطمئن شود که شرایطی ندارید که احتمال خطر عوارض جانبی ناخواسته را افزایش دهد. به طور کلی لیفت با نخ برای افراد بین 35 تا 65 سال با شلی متوسط یا افتادگی پوست مناسب است.

برای انجام لیفت با نخ با توجه به ناحیه ای که درمان در آن انجام می شود، تعداد مورد نظر نخ زیر پوست قرار میگیرد که ممکن است از یک نخ در هر طرف تا 50 نخ یا بیشتر برای درمان صورت و گردن متغیر باشد؛ بسته به شکل صورت و هدف از لیفت، نقاط ورودی نخ ها متفاوت در نظر گرفته می شود. از مزایای لیفت با نخ این است که این روش درد بسیار کم و قابل تحملی دارد اما معمولاً بی حس کننده موضعی تزریق می شود تا عمل تا حد امکان بدون درد باشد، سپس نخ ها با یک سوزن یا یک کانول با انتهای صاف وارد پوست می شوند. نخ هایی که برای بالا کشیدن پوست استفاده می شوند پس از قرار گرفتن در جای خود، از پوست بیرون زده شده و پس از بدست آمدن لیفت مورد نظر تا زیر سطح پوست کوتاه می شوند.


چگونه برای انجام لیفت با نخ آماده شویم؟

قبل از درمان باید صورتتان کاملاً تمیز بوده و تمام لوازم آرایش پاک شوند، بنابراین بهتر است در روز درمان آرایش نکنید و با صورت تمیز به کلینیک مراجعه کنید. همچنین امکان انجام لیفت با نخ روی پوست های آفتاب سوخته وجود ندارد، بنابراین در هفته منتهی به جلسه درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کرده و از ضدآفتاب مناسب استفاده کنید. الکل، آسپرین، ایبوپروفن و طیف وسیعی از مکمل های غذایی از جمله خارمریم، روغن ماهی، جینکو بیلوبا، ویتامین C و E همگی ممکن است در ایجاد کبودی نقش داشته باشند و بهتر است از سه روز قبل از لیفت با نخ از مصرف آنها اجتناب شود. در صورت وجود عفونت فعال پوستی از جمله آکنه و تبخال یا اگر کسالت و مریضی مانند سرماخوردگی، گلودرد و بیماری های خودایمنی دارید، همچنین اگر باردار یا در دوران شیردهی هستید، نمی توان این درمان را انجام داد. 2 هفته قبل از لیفت با نخ هیچ گونه کار دندانپزشکی از جمله جرم گیری را برنامه ریزی نکنید.


مراقبت های بعد از لیفت با نخ


بعد از لیفت چه انتظاری می توانید داشته باشید؟

روزهای اول پس از لیفت با نخ، هنگام حرکت دادن ناحیه تحت درمان، احساس کمی کشش و درد خواهید داشت و نخ ها ممکن است هنگام خمیازه کشیدن و غذا خوردن صدای خش خش ایجاد کنند. می توانید موها و صورت خود را بعد از 24 ساعت بشویید، اما هنگام شستشو در نزدیکی محلی که نخ ها در آن قرار گرفته اند باید مراقب باشید و از آب گرم خودداری کنید. نتایج قابل مشاهده لیفت با نخ پس از 2 تا 3 ماه پس از عمل به دست می آیند، علاوه اثر بالا برنده این روش سفتی پوست و کاهش چین و چروک نیز مشاهده می شود.

اکثر افراد بعد از لیفت با نخ می توانند با بهبود فوری ظاهر خود به فعالیت های روزمره شان مانند رانندگی، راه رفتن، غذا خوردن (اجتناب از جویدن شدید یا طولانی مدت) ادامه دهند. اما برخی دیگر در اولین ساعات پس از عمل مقداری قرمزی در اثر بجا ماندن نقطه های ورود سوزن، درجاتی از تورم، احتمالاً مقداری چروک در امتداد محل بخیه و فرورفتگی در نقاط ورود یا خروج نخ ها دارند که گذرا است و ممکن است کبودی نیز رخ دهد که در طی 7-14 روز آینده بسته به روند بهبودی فردی شما از بین خواهد رفت. تا یک هفته بعد از عمل ممکن است در اطراف بخیه‌ها حساس شود، این حساسیت باید با کاهش تورم برطرف شود. با اینکه بخیه ها قابل مشاهده نیستند اما ممکن است آنها را در زیر پوست خود احساس کنید، به خصوص زمانی که محصولات مراقبت از پوست استفاده یا آرایش می کنید.


مراقبت های بعد از لیفت با نخ

مراقبت های بعد از لیفت با نخ با توجه به شرایط هر بیمار به او توصیه خواهد شد، به طور کلی کارهایی که باید برای مراقبت از پوست خود انجام دهید شامل موارد زیر می شوند:

•         برای کاهش تورم، در 24 ساعت اول میتوانید یک کمپرس خنک در فواصل 30 دقیقه ای اعمال کنید. لطفا توجه داشته باشید که استفاده مستقیم از یخ روی پوست تحت درمان می تواند باعث آسیب شود و نباید روی نقاط ورودی یخ قرار دهید.

•         برای تسکین درد، کبودی یا تورم  از مسکن هایی که توسط دکتر تایید شده است استفاده کنید.

•         برای جلوگیری از حرکت نخ ها، 3 تا 5 روز پس از انجام لیفت با نخ به پشت بخوابید.

•         حداقل پس از 24 ساعت برنامه مراقبت از پوست خود را از سر بگیرید.

•         اگر پس از عمل لیفت با نخ، تورم، حساسیت، گرما یا قرمزی جدید یا شدیدتری در ناحیه تحت درمان مشاهده کردید، یا اگر هر گونه ترشح از نقطه(های ورودی) را تجربه کردید، حتما با پزشک خود تماس بگیرید.


مواردی که بعد از لیفت با نخ نباید انجام دهید عبارتند از:

•         از دست زدن به نواحی تحت درمان تا 48 ساعت خودداری کنید، در این بازه زمانی بهتر است آرایش نکنید.

•         به مدت 2 هفته صورت خود را ماساژ ندهید و حرکات شدید صورت را محدود کنید (جویدن زیاد، خمیازه کشیدن، لبخند زدن بیش از حد بزرگ و سایر حرکات صورت)

•         پوسته ریزی را که در چند روز ابتدایی ممکن است در نقطه ورودی تشکیل شود، نکنید و پوست خود را نخارانید.

•         تا 14 روز پس از درمان از مصرف الکل، کشیدن سیگار، حمام آفتاب، سونا و گرما یا سرمای شدید اجتناب کنید، مشخص شده که این فعالیت ها باعث افزایش و طولانی شدن تورم می شوند.

•         به مدت 4 هفته ورزش نکنید، این شامل تمام تمرینات سخت می شود اما پیاده روی در این مدت مجاز است.

•         همچنین از انجام کارهای دندانپزشکی، به مدت 4 هفته خودداری کنید.

آیا هایفوتراپی عوارض دارد ؟
21 Feb 2022

آیا هایفوتراپی عوارض دارد ؟

مانند هر درمان زیبایی دیگر، نتایج هایفوتراپی از هر شخص با شخص دیگر متفاوت است و برخی ممکن است نتایج قابل توجهی نسبت به دیگران ببینند، درمان هایفو متناسب با نگرانی های پوستی هر شخص انجام خواهد شد که ممکن است عوارض محدودی را به همراه داشته باشد.

ادامه مطلب
هایفوتراپی واژینال چیست؟
3 May 2023

هایفوتراپی واژینال چیست؟

هایفو HIFU انرژی صدا یا ارتعاشات با فرکانس فراصوت متمرکز را به عمق 2 تا 5 میلی متر به صورت بخش به بخش اعمال می کند و بافت های عمیق تر را در سیستم آپونوروتیکی عضلانی سطح (SMAS) ، غشاء میانی پوست و لایه های زیر پوستی را هدف قرار می دهد و

ادامه مطلب
مزوتراپی برای از بین بردن غبغب
30 Dec 2020

مزوتراپی برای از بین بردن غبغب

اخیراً با کشف این که چربی بدن می تواند با تزریق برخی مواد به بدن کاهش یابد به طور گسترده ای از مزوتراپی برای کاهش وزن، کاهش سلولیت، رفع چین و چروک و جوان سازی صورت استفاده می شود.

ادامه مطلب
مقایسه روش های لیفت صورت
21 Nov 2022

مقایسه روش های لیفت صورت

لیفت صورت شامل درمان ها و روش هایی می باشد که از بین رفتن شفافیت و ظاهر شل پوست را هدف قرار می دهند و با سفت کردن، لیفت کردن یا حجیم کردن، علائم پیری را معکوس می کنند. اگر قصد دارید یک لیفت صورت انجام دهید، دو مسیر بسیار متفاوت وجود دارد که می توانید انتخاب کنید؛ می توانید به سراغ گزینه سنتی لیفت صورت با جراحی بروید، یا می توانید از تکنیک های غیرجراحی جدیدتری که برای رفع خطوط و افتادگی در دسترس هستند استفاده کنید.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35