مقایسه روش های جوانسازی هایفوتراپی و میکرونیدلینگ

هایفوتراپی


بسیاری از افراد برای انتخاب روش های جوانسازی پوست و بهبود ظاهر آن  مطمئن نیستند و اغلب نگران بافت، اندازه منافذ و موارد دیگر هستیم. در کلینیک های پوست و زیبایی روش هایی از جمله لایه برداری، لیزردرمانی، میکرودرم، تزریق بوتاکس و ژل، هیدرو فیشال، میکرونیدلینگ و هایفوتراپی برای جوانسازی پوست انجام می شود. درمان های غیرجراحی و کم تهاجم میکرونیدلینگ و هایفو از جدیدترین و سریع ترین روش ها برای بازگردانی حالت کشسانی و افزایش استحکام به پوست به خصوص پوست صورت هستند.


روش های جوانسازی پوست

با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می دهد؛ همچنین عوامل بیشتری می توانند در تسریع روند پیری نقش داشته باشند از جمله خواب کم، رژیم غذایی نامناسب و داشتن یک زندگی پر استرس و پرمشغله. اگر متوجه شده اید که سبک زندگی شما تاثیرات خود را بر روی پوست شما گذاشته، زمان آن رسیده که درمان هایی را برای رفع مشکلات و کمک به جوان سازی پوست خود در نظر بگیرید. جوانسازی پوست عبارت است از هرگونه درمان که در جهت زیبایی پوست، ظاهر آن را بهبود می بخشد و می تواند با تحریک توانایی پوست در ترمیم و تولید کلاژن باعث رفع مشکلات خفیف، سفت تر شدن و شادابی شود.

برای انجام هر کدام از روش های جوانسازی اعم از هایفو یا میکرونیدلینگ، باید به یک کلینیک معتبر یا مرکز تخصصی زیبایی که مجوزهای لازم و کادر پزشکی ماهر را دراختیار دارد مراجعه کنید. در این صورت علاوه بر دریافت نتایج موفق و مورد انتظار خود در کوتاه ترین زمان ممکن، دوران بهبودی را کاهش داده و احتمال بروز هرگونه عوارض جانبی از این روش ها را به حداقل خواهید رساند.


هایفوتراپی

هایفو HIFU یکی از روش های جدید جوانسازی می باشد که پیشرفت هایی را در زمینه های: افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، لیفت و سفت کردن استخوان های گونه، بهبود لایه سطحی پوست، بالا بردن ابروها و لیفت کردن پوست گردن و غبغب اعمال می کند. هایفوتراپی برای لاغری نیز انجام می شود که بر روی معده، ران ها، پهلوها و حتی بازوها تمرکز دارد، همچنین از این روش برای ترمیم پوست در نواحی واژینال یا سایر قسمت های بدن که دچار خطوط کشیدگی یا نواقص پوستی هستند استفاده می شود. مهمترین مزیت هایفوتراپی انجام سریع آن در زمان حدودی یک ساعت و عدم نیاز به دوران نقاهت می باشد، بنابراین متقاضیان انجام این روش می توانند بعد از اتمام آن به روال روزمره خود بپردازند. هایفو با از بین بردن دائمی سلول های چربی بدون آسیب رساندن به سطح پوست، باعث از بین بردن چین و چروک ها به دلیل تولید کلاژن جدید می شود.

هایفوتراپی از انرژی اولتراسوند متمرکز در زیر سطح پوست استفاده می کند و تنها در یک درمان تمام لایه های پوست را منقبض می کند که باعث ایجاد کلاژن جدید در ناحیه می شود. پالس های این انرژی سلول های زیر پوست، حتی عمیق ترین لایه های پوستی، را گرم کرده و پوست را برای ترمیم خود تحریک می کند.


میکرونیدلینگ پوست

میکرو نیدلینگ پوست که همچنین به عنوان درمان القای کلاژن شناخته می شود، پوست را تحریک می کند تا به طور طبیعی خود را ترمیم کند و کلاژن را بازسازی کند. این درمان جوانسازی غیر جراحی می تواند علائم کشش، رنگ و بافت ناهموار، اسکار آکنه، آسیب اشعه ماوراء بنفش و سلولیت را درمان کند. میکرونیدلینگ همچنین برای کاهش اندازه منافذ، کاهش خطوط ریز و چین و چروک، سفت کردن و صاف کردن افتادگی و شلی پوست بسیار موثر است. در این روش گردش خون تحریک و افزایش می یابد، تولید کلاژن و گردش سلولی تقویت شده و بنابراین وضعیت کلی پوست بهبود می بخشد. در واقع میکرونیدلینگ توسط یک دستگاه مخصوص با سوزن های متعدد و بسیار ریز انجام می شود که در عمق مناسبی از پوست وارد می شوند، این سوزنها زخم های بسیار کوچک و سطحی در پوست ایجاد می کنند که پوست را تحریک به ترمیم کرده و در نتیجه کلاژن و الاستین بیشتری تولید می کند.

پوست سر نیز مانند سایر قسمت های بدن از کلاژن تشکیل شده است و وجود این پروتئین برای سلامتی مو نیز تاثیر مستقیممی دارد. استفاده از روش درمانی میکرونیدلینگ در پوست سر نیز می تواند باعث تحریک و افزایش طبیعی تولید پرتئین شده و جریان خون را نیز افزایش می دهد و در نتیجه می تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و موهای قوی تری را تشکیل دهد.


میکرونیدلینگ


مقایسه هایفوتراپی و میکرونیدلینگ از نظر کاندید مناسب

اگر شما می خواهید ظاهر پوست خود را تقویت کنید و همزمان با برخی از نگرانی های پوستی دیگر مقابله کنید، احتمالاً هایفوتراپی و میکرونیدلینگ گزینه های مناسبی هستند. به طور کلی هایفو برای افراد بالای 30 سال، با شلی خفیف تا متوسط بهترین نتیجه بخشی را دارد، کسانی که پوست بسیار شل یا آسیب دیده دارند، ممکن است ، نیاز به انجام چندین جلسه هایفوتراپی داشته باشند. از طرف دیگر میکرونیدلینگ یک گزینه عالی برای هر کسیست که به دنبال بهبود پوست خود است و برای بهبود رنگ و بافت پوست و رفع چین و چروک یا مشکلات رایج پوست بهترین نتیجه را دارد. بنابراین هردوی این روش های جوانسازی برای همه نوع پوست و رنگ پوست نتیجه بخش هستند و تقریباً همه می توانند از مزایای درمان بهره مند شوند.

البته افرادی که سن بالایی دارند با پیری پوست پیشرفته یا افتادگی شدید پوست کاندید مناسبی برای هایفو نباشند و گزینه های جراحی برایشان مناسب تر است. هایفوتراپی و میکرونیدلینگ برای افرادی که از ضایعات باز، عفونت های پوستی یا آکنه های شدید یا کیستیک رنج می برند توصیه نمی شود.


آیا هایفوتراپی درد دارد؟

دستگاه HIFU پالس های انرژی را سریع و با فواصل کوتاهی ارائه می کند، این بدان معنیست که متقاضی در طول درمان بسیار راحت است و دردی حس نمی کند. علاوه بر احساس گرما روی پوست، برخی از افراد احساسی مانند گزگز یا سوزن سوزن شدن پوست دارند. میزان بروز این احساس با توجه به نواحی مختلف بدن یا صورت متفاوت است و درد بسیار خفیف و کاملا قابل تحملی دارد.


آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

تحمل های فردی نسبت به درد تعیین می کند که یک جلسه میکرونیدلینگ دردناک خواهد بود یا خیر. اما در حالت کلی کادر پزشکی آموزش دیده با انجام روند درست این دران حداکثر راحتی و حداقل درد را برای همه تضمین می کنند. در برخی شرایط برای کاهش درد از کرم های بی حس کننده روی پوست استفاده می شود تا این درمان را بدون درد کند.


مقایسه ماندگاری هایفوتراپی و میکرونیدلینگ

به طور معمول، 3 تا 4 هفته پس از هایفوتراپی، نتایج را مشاهده می کنید؛ با تولید کلاژن بیشتر، خاصیت ارتجاعی و بافت پوست شما تا 6 ماه بهبود می یابد. با توجه به شرایط پوست هر فرد، سن، مراقبت های بعدی و نحوه اجرای درمان، ماندگاری هایفوتراپی به صورت میانگین 6 ماه است. اینکه به چه تعداد درمان هایفو نیاز دارد و با چه فاصله ای باید انجام شوند تا نتایج حفظ شود را پزشک متخصص بعد از معاینه پوست شما مشخص می کند.

ماندگاری میکرونیدلینگ به وضعیت پوست و همچنین اهداف درمانی شما بستگی دارد، برای جوانسازی عمومی پوست، این روش زمانی موثر است که هر سه تا شش ماه یکبار انجام شود. برای رفع اسکار آکنه، هایپرپیگمانتاسیون یا هدف قرار دادن یک مشکل پوستی خاص، معمولاً سه جلسه با فاصله 4 تا 6 هفته موثر خواهد بود.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی
12 Jun 2023

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

هر عمل و درمانی نیاز به مراقبت های پس از انجام آن را دارد تا بیشترین تاثیر را به همراه داشته باشد و از به وجود آمدن هرگونه عارضه ای جلوگیری به عمل بیاید.درباره تکنیک درمانی هایفوتراپی هم نیز این مسئله می بایست رعایت شود تا تاثیر گذاری این روش در بالاترین حالت خود قرار بگیرد.

ادامه مطلب
هایفوتراپی واژینال چیست؟
3 May 2023

هایفوتراپی واژینال چیست؟

هایفو HIFU انرژی صدا یا ارتعاشات با فرکانس فراصوت متمرکز را به عمق 2 تا 5 میلی متر به صورت بخش به بخش اعمال می کند و بافت های عمیق تر را در سیستم آپونوروتیکی عضلانی سطح (SMAS) ، غشاء میانی پوست و لایه های زیر پوستی را هدف قرار می دهد و

ادامه مطلب
چه کسانی کاندید مناسب لیپوماتیک هستند؟
2 Jan 2022

چه کسانی کاندید مناسب لیپوماتیک هستند؟

مانند هر روش درمانی زیبایی، برای انجام لیپوماتیک باید توسط یک پزشک متخصص معاینه شده و شرایط شما بررسی شود، تا بدانید که کاندید مناسبی هستید یا خیر. هیچ چیز جایگزین یک رژیم غذایی سالم و ورزش نمی شود و لیپوماتیک روش مناسبی برای افرادی که انتظار دارند مقدار قابل توجهی از بافت چربی را از دست بدهند نیست.

ادامه مطلب