آر اف برای جوانسازی صورت

آر اف برای جوانسازی صورت


یکی از بزرگترین نگرانی های زیبایی شناختی که بسیاری از افراد به خصوص در پایان جوانی دارند این است که چگونه علائم پیری را متوقف کنند. اکثر افراد در اواسط دهه بیست زندگی خود متوجه تفاوت جزئی در ظاهر چهره خود می شوند، این به این دلیل است که کلاژن سازی پوست و تولید الاستین در بدن به تدریج از اوایل 20 سالگی شروع به کند شدن می کند. در نتیجه یکی از بهترین راه ها برای مبارزه با علائم پیری، انجام اقداماتی برای تشویق تولید کلاژن و الاستین در پوست است؛ در حالی که برخی از مکمل ها و تغییرات رژیم غذایی می توانند به این امر کمک کنند، درمان های پوستی با لیزر و فرکانس رادیویی در تقویت کلاژن و بهبود تعداد زیادی از نگرانی های پوستی مرتبط با سن مؤثر هستند.


فرکانس رادیویی یا آر اف چیست؟

یک گزینه منحصر به فرد و نوظهور برای جوانسازی صورت که توسط پاکسازی پوست صورت از هر لکه ای کار می کند، آر اف فرکشنال می باشد. این روش از دستگاهی با فرکانس رادیویی برای ایجاد سوراخ های میکرو بر روی پوست استفاده می کند؛ این کار رنگدانه های ظاهری، چین و چروک ها، جای زخم ها، ترک های پوستی و رنگ ناهموار پوست را بهبود می بخشد و باعث می شود پوست صاف تر، محکم تر و جوان تر به نظر برسد. RF یک درمان زیبایی غیر تهاجمی در میان کسانی که از جراحی زیبایی و روش های تزریقی خودداری می کنند، محبوب است. این روش عمدتاً برای اصلاح شلی پوست استفاده می شود و برای کسانی که افتادگی خفیف یا متوسط در پیشانی، وسط صورت، خط گردن و فک و اطراف چشم دارند، مناسب تر است که معمولاً افراد 30، 40 و 50 ساله را شامل می شود. جوانسازی فوری پس از درمان توسط آر اف مشاهده می شود و انتظار می رود در چند روز آینده بهتر شود. به طور معمول 3 تا 6 جلسه درمان با فاصله 4 هفته ای توصیه می شود.


عملکرد آر اف فرکشنال برای جوانسازی صورت

دستگاه های فرکانس رادیویی با استفاده از تشعشعات الکترومغناطیسی در محدوده فرکانس 3 تا 300 گیگاهرتز جریان الکتریکی تولید می کنند، وقتی این جریان از لایه بافتی عبور می کند گرما تولید می کند. جوانسازی پوست توسط آر اف در نتیجه آسیب حرارتی به درم، لایه پوست زیر اپیدرم رخ می دهد، از آنجایی که بیش از سایر بافت های پوست مانع جریان عبوری می شود، لایه چربی زیر جلدی زیر درم مقادیر بیشتری گرما تولید می کند و راه را برای اثرات حرارتی عمیقتر هموار میکند. حرارت دادن لایه درم پوست، خواص اصلی کلاژن را اصلاح می کند زیرا آنها در پاسخ به گرما غلیظ و منقبض می شوند؛ این همان چیزیست که منجر به بهبودهای قابل مشاهده فوری در پوست صورت می شود. البته گرما باعث بازسازی طولانی مدت کلاژن می شود، به این ترتیب بهبود و سفت شدن پوست چند هفته پس از درمان نیز ادامه می یابد؛ همچنین پاسخ التهابی پوست به زخم های ناشی از گرما منجر به سنتز کلاژن اضافی به عنوان بخشی از فرآیند بهبود می شود.

آر اف فناوری جدیدی نیست، بیش از یک قرن است که برای کاربردهای پزشکی استفاده می شود، اما از زمان دریافت تاییدیه FDA در سال 2002، به طور گسترده ای به عنوان یکی از روشهای جدید جوانسازی پوست غیر سایشی مورد استفاده قرار گرفته است. اگرچه دستگاه‌های مختلف نتایج متفاوتی را تولید می کنند، با اکثر فناوری های RF فعلی، می توان مقداری بهبود در سفتی پوست در افرادی که تحت درمان هستند، مشاهده کرد.


RF برای جوانسازی صورت چگونه انجام می شود؟

در اجرای آر اف برای جوانسازی صورت یک قطعه دستی تخصصی قابل حمل با میکرو پین برای نفوذ به پوست استفاده می شود. سپس فرکانس رادیویی از طریق پین ها جریان می یابد تا انرژی حرارتی را به لایه های عمیقتر پوست برساند و روند بهبود طبیعی بدن را ارتقا دهد. این روش به طور انحصاری در نواحی مورد نظر اثر کرده و انرژی منتشر می کند تا حرارات در پوست را به حداقل برساند و آن را نقطه به نقطه بدون تأثیر بر نواحی اطراف گرم کند. این اقدامات باعث تحریک تولید کلاژن جدید می شود و به طور کلی هرگونه لک یا رنگدانه را بهبود می بخشد و نگرانی های مربوط به بافت را برطرف می کند. در طول فرایند آر اف فرکشنال، گرما را احساس خواهید کرد اما دردناک نیست، در صورت تمایل، یک بی حسی موضعی برای اطمینان از ایمنی و راحتی در طول این روش اعمال می شود.


جوانسازی صورت با آؤ اف


درست قبل از درمان، باید صورت خود را با آب گرم و صابون بشویید، این به حذف هر گونه آرایش و چربی از روی پوست که می تواند با درمان RF تداخل داشته باشد، کمک می کند. همچنین پس از اتمام درمان، یک لوسیون یا ژل تسکین دهنده روی پوست درمان شده اعمال می شود و بلافاصله سفتی پوست خود را احساس می کنید؛ سفت شدن و بهبود بیشتر به تدریج طی هفته ها و ماه ها پس از درمان رخ می دهد. اگرچه ویژگی ها با توجه به دستگاه و همچنین افراد و ضخامت پوست آنها متفاوت است، نتایج درمان RF ممکن است تا چند سال دوام داشته باشد. هر جلسه آر اف برای جوانسازی صورت معمولاً بین 20 تا 45 دقیقه طول می کشد و گاهی اوقات یک جلسه درمان کافیست، اما اکثر افراد برای نتایج مطلوب به بیش از یک درمان نیاز دارند.


مزایای جوانسازی صورت با آر اف

افرادی که در 20 سالگی خود درمان های ضد پیری و روش های جوانسازی را در نظر می گیرند، ممکن است جوانسازی صورت با فرکانس رادیویی را پیشنهادی جذاب بدانند؛ زیرا سریع و نسبتا مقرون به صرفه است و به زمان کمی نیاز دارد. همچنین کسانی که ترجیح می دهند از جراحی های زیبایی تهاجمی و درمان های ضد چروک و تزریق پرکننده های پوستی دوری کنند، آر اف فرکشنال را انتخاب می کنند. این روش برای کسانی که شلی خفیف تا متوسط ​​پوست در صورت دارند مناسب می باشد و افراد با هر رنگ پوستی می توانند از این روش بهره ببرند.

مهمترین مزایای آر اف برای جوانسازی عبارتند از:

•         بلند کردن ابروها و سفت کردن پوست پیشانی

•         ضخیم و سفت شدن پوست زیر چشم

•         بالا بردن گونه ها

•         کاهش منافذ بزرگ روی گونه ها و وسط صورت

•         کاهش افتادگی در امتداد خط فک

•         سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک روی گردن


دوران نقاهت و مراقبت های بعد از RF

اگرچه درمان‌ آر اف در مقایسه با روش های جراحی جوانسازی پوست دارای حداقل خطرات و دوران نقاهت می باشد، اما کاملاً بدون خطر نیست. تورم، قرمزی، تاول و برجستگی در ناحیه تحت درمان و اطراف آن شایع ترین عوارض جانبی گزارش شده این روش می باشد، که معمولاً در یک یا چند روز از بین می روند. اعتقاد بر این است که عوارض جانبی این روش توسط اپراتورهای بی تجربه ایجاد می شود که فاقد درک و مهارت برای ارائه سطوح فرکانس مشخص شده توسط دستورالعمل های سازنده هستند. شما می توانید با انتخاب یک کلینیک معتبر که پرسنل دارای آموزش، گواهینامه و تجربه کافی برای ارائه درمان آر اف دارد، خطرات را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. اکثر افراد بلافاصله پس از درمان می توانند به کار و فعالیت های عادی خود بازگردند، هیچ مراقبت خاصی بعد از جوانسازی پوست با آر اف لازم نیست، اما پزشکان با توجه به شرایط هر بیمار توصیه هایی برای جلوگیری از عوارض جانبی و مشاهده بهترین نتیجه خواهند کرد. همچنین دستورالعمل هایی در مورد استفاده از لوسیون ها، ژل ها یا کرم های تسکین دهنده را برای محافظت از پوست و کاهش ناراحتی داده خواهد شد، در صورت نیاز ممکن است به شما توصیه شود از مرطوب کننده استفاده کنید؛ شستشو با آب خنک یا کیسه یخ نیز می تواند پوست را تسکین دهد.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی
29 Jul 2023

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

هایفوتراپی برای اولین بار در سال 2008 به منظور درمان های زیبایی مورد استفاده قرار گرفت.این روش دارای مزایای بسیاری است که از مهم ترین آن می توان به عدم نیاز به جراحی توسط این روش اشاره نمود.انجام هایفوتراپی به صورت سرپایی می باشد و طی یک جلسه می توان نتایج آن را فورا مشاهده کرد

ادامه مطلب
پف یا کیسه زیر چشم و روش های درمان
30 Jan 2023

پف یا کیسه زیر چشم و روش های درمان

برای درمان پف زیر چشم، ابتدا باید بفهمیم که چه چیزی باعث آن شده است، موارد زیادی وجود دارد که می تواند منجر به ایجاد پف و کیسه های زیر چشم شود، اما معمولاً زمانی رخ می دهند که بافت های ملایم پوست اطراف چشم ضعیف و آویزان می شوند و اجازه می دهند مایع زیر چشم جمع شود و به ظاهری متورم منجر شود.

ادامه مطلب
کارهایی که قبل از تزریق چربی باید انجام دهیم
7 Apr 2020

کارهایی که قبل از تزریق چربی باید انجام دهیم

یکی از شیوه ها و روش های نسبتا جدید زیبایی که بسیار پر طرفدار می باشد تزریق چربی است.همان طور که می دانید تکنیک این روش زیبایی بدین صورت است که چربی اضافه فرد از بدن او برداشت شده و جهت از بین بردن چین و چروک و جوان سازی در محل های مورد نیاز تزریق می گردد.اما نکته ی مهمی که کی بایست بدان توجه شود این است که این تکنیک نیازمند مراقبت ها و انجام برخی کار ها پیش از انجام می باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35