لیفت با نخ یا تزریق ژل؟

لیفت با نخ


روند پیری اجتناب ناپذیر است و نمیتوان زمان را معکوس کرد تا جوان تر و شاداب تر به نظر رسید. با این حال با استفاده از روش های درمانی و جوانسازی کاهش سرعت روند پیری و رسیدن به ظاهری زیبا و جوانتر امکان پذیر است تا اعتماد به نفس خود را بازیابید. در سال های اخیر تعداد افرادی که متقاضی انجام عمل های زیبایی شده اند به طور مداوم افزایش یافته است به طوری که در بخش جراحی های مربوط به جوانسازی صورت حدود 8 درصد افزایش مشاهده شد. این روش های جراحی شامل موارد زیر بوده اند:

•         بلفاروپلاستی (پلک بالا و پلک پایین)

•         لیفت آندوسکوپی ابرو

•         ایمپلنت های صورت

البته همه کسانی که خواهان پوستی شاداب و جوان هستند تمایلی به انجام روش های جراحی ندارند و این باعث ایجاد انواع راه حل های غیر جراحی شده است. برخی از درمانها مانند IPL به اصلاح رنگ پوست می پردازند، در حالی که برخی دیگر مانند تزریق انواع فیلرها باعث رفع چین و چروک خواهند شد.


تزریق ژل چیست؟

با افزایش سن، پوست صورت شروع به ایجاد چین و چروک و افتادگی می کند، پرکننده های پوستی می توانند به طور موثری پوست صورت را کشیده، سفت و جوان کنند و در عین حال تولید کلاژن را تحریک می کنند. فیلرهای پوستی اسید هیالورونیک از دست رفته پوست را جایگزین می کنند، ماده ای که باعث کشسانی پوست شده و بدن با افزایش سن کمتر آن را تولید می کند. تزریق ژل می تواند به اصلاح موارد زیر کمک کند:

•         خط فک افتاده

•         خط اخم و خط لبخند

•         شل شدن پوست صورت

•         چین و چروک پوست

به لطف پیشرفتهای خیره کننده در فناوری پرکننده های پوستی، در حال حاضر تزریق ژل را می توان با اهداف مختلف انجام داد که با توجه به نقاط قوت هر نوع آن، برای ارائه نتایج متمایز مناسب هستند:

✓      فیلرهای پوستی نرم: این نوع فیلرها خطوط ریز روی پوست صورت را حذف می کند، به لب ها حجم می دهند و نتایج ظریف و طبیعی را ارائه می دهند.

✓      پرکننده های پوستی ضخیم: این نوع تزریق ژل باعث بازیابی حجم صورت شده، گونه ها و خطوط فک را پر کرده و حالت می دهد تا نتایج چشمگیرتری داشته باشند.

✓      فیلر با تقویت آبرسانی: این نوع فیلر ذخایر کلاژن پوست را دوباره پر می کند و آبرسانی به پوست را برای طراوت پوست افزایش می دهد.

بیش از 50 فرمول برای فیلرهای پوستی در سراسر جهان وجود دارد که در قوام های مختلف در شکل های ژل تا مایع هستند. کلینیک ها و مراکز زیبایی تزریق ژل را توسط سرنگ های معمولی یا دستگاه های میکرو سوزن و در تمام صورت انجام می دهند. برای افزایش ماندگاری تزریق ژل، متخصصان معمولاً اسید هیالورونیک را با محلول غلیظ ساخته شده از خون خود بیمار مخلوط می کنند، این ماده فوراً نواحی فرورفته را پر می کند در حالی که پروتئین های خون باعث تحریک فیبروبلاست های پوست برای کلاژن سازی پوست در پاسخ طبیعی بدن به التیام زخم می شوند. نتایج تزریق ژل سریع و چشمگیر هستند.


تزریق ژل


لیفت با نخ

هنگامی که لیفت با نخ در سال 2005 راه اندازی شد و نوید یک نتیجه نسبی لیفت صورت را بدون هیچ وقفه ای می داد، بلافاصله تبدیل به کاری پرطرفدار به خصوص در هالیوود شد. در طول سال های بعدی پیشرفت در روش انجام و مواد بکار گرفته شده باعث شد تا روش های جدید لیفت با نخ با خطرات بسیار کم همان اثر بالابرنده را ارائه دهند که نیاز به دوران بهبودی طولانی مانند روش های جراحی ندارد. در طول لیفت با نخ، پزشک با استفاده از یک لوله نازک به نام کانول، نخ های قابل جذب زیستی را زیر پوست قرار می دهد که به بافت اطراف چسبانده می شوند تا صورت را به بالا کشیده و پوست را سفت کند. مزایای روش لیفت با نخ عبارتند از:

•         پوستی جوان تر

•         کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک

•         افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

•         بهبود رنگ و بافت پوست

•         بدون جای زخم

•         ظاهری طبیعی بدون کشیدن یا فرورفتگی بیش از حد

یکی از مزایای جانبی فوق العاده نخ های لیفت، توانایی آن ها در تحریک تولید کلاژن و الاستین پوست است که هر دو برای حجیم شدن پوست و تحریک کاهش چین و چروک حیاتی هستند.


لیفت با نخ یا تزریق ژل؟

برای بیمارانی که خواهان لیفتینگ گسترده و رفع افتادگی پوست هستند، تزریق ژل (پرکننده های پوستی) و لیفت با نخ بهترین گزینه ها هستند؛ اینکه بین این دو روش کدام بهتر است بستگی به نتیجه ای دارد که هر شخص انتظار دارد. وقتی لیفت با نخ را در برابر تزریق ژل قرار می دهید، تنها می توانید از مزایای هر کدام از روش ها نام ببرید، هیچ گزینه ای بهتر از این دو مورد برای افرادی که می خواهند چهره شان جوان و شاداب بماند وجود ندارد. با مراجعه به متخصص می توانید طیف گسترده ای از راه حل ها را با بررسی کنید و روشی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند. تفاوت عمده لیفت با نخ و تزریق ژل در نحوه عملکرد آنهاست، به طوری که تزریق ژل نواحی خاصی را حجم داده و نیاز به ماساژ دقیق دارند، آنها ظرفیت لیفت ملایم را فراهم می کنند؛ اما لیفت با نخ تمام صورت را به صورت یکباره سفت و بلند می کند و لیفت متوسطی را ارائه می دهد.


مقایسه لیفت با نخ و تزریق ژل

زمان انجام درمان

•         زمان تزریق ژل به صورت حدود 10-15 دقیقه است.

•         انجام لیفت با نخ تقریباً 60 دقیقه طول می کشد.

ماندگاری نتایج

•         ماندگاری تزریق ژل 6 تا 18 می باشد.

•         مزایای لیفت با نخ را می توان برای 1 تا 3 سال مشاهده کرد.

دوران بهبودی

•         اکثر بیماران بلافاصله پس از تزریق به فعالیت های عادی خود باز می گردند. تورم، قرمزی و کبودی ممکن است رخ دهد، اما به طور کلی در عرض چند روز برطرف می شود.

•         بیماران لیفت با نخ می توانند بیشتر فعالیت ها را از سر بگیرند، اما باید تا 7 تا 10 روز پس از درمان با احتیاط رفتار کنند.

زمان مشاهده نتیجه

•         فیلرها باعث جوانسازی فوری پوست می شوند.

•         لیفت با نخ نتایج فوری ارائه می دهد، اما ممکن است تا 10 روز طول بکشد تا مزایای آن کامل نشان داده شود.

عوارض جانبی احتمالی

•         در صورت انتخاب اشتباه فیلر یا متخصص بی تجربه، ممکن است باعث ایجاد توده و ظاهری پف کرده شود.

•         تکنیک ضعیف اجرای لیفت می تواند منجر به نمایان شدن نخ ها، جابجایی یا عدم نگه داشتن پوست در محل شود.

میزان درد در روش انجام

•         بیماران میزان درد تزریق ژل را شبیه به نیش حشره یا ضربه سوزن خوردن ارزیابی می کنند، در برخی شرایط می توان از بی حسی موضعی استفاده کرد.

•         لیفت با نخ تهاجمی تر از تزریق ژل است و انجام این روش با بی حسی موضعی انجام می شود.

هزینه تزریق ژل چگونه محاسبه می شود؟
4 Dec 2023

هزینه تزریق ژل چگونه محاسبه می شود؟

تزریق ژل به یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای افرادی تبدیل شده‌ که به دنبال مقابله با تاثیر پیری بر روی پوست صورت خود هستند که دلیل این محبوبیت توانایی این روش در ارائه نتایج برجسته بدون نیاز به روش های تهاجمی و زمان بهبودی طولانی می باشد.

ادامه مطلب
ماندگاری تزریق بوتاکس چقدر است؟
3 Apr 2022

ماندگاری تزریق بوتاکس چقدر است؟

هنگامی که بوتاکس به طور کامل عمل می کند، می تواند بین سه تا شش ماه دوام داشته باشد، البته ماندگاری بوتاکس از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از بیماران نتایج طولانی تری را در محدوده 4-6 ماه تجربه می کنند و برخی دیگر نتایج کوتاه تری را در محدوده 2 ماهه تجربه می کنند.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35