مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی


سلولیت، علائم کشش و حلقه های تیره زیر چشم همه موارد ناخواسته ای هستند که به دلایل مختلفی ممکن است در بدن شما ایجاد شوند. کربوکسی تراپی CarboxyTherapy به عنوان روشی جدید و غیر تهاجمی می تواند گردش خون، حالت ارتجاعی پوست و همچنین خطوط و چین و چروک های ریز را بهبود بخشد، همچنین به ترمیم کلاژن و تخریب رسوبات چربی کمک می کند. از روش کربوکسی تراپی می توانید برای صورت، پلک، گردن، معده، بازوها، پاها و باسن استفاده کنید، برخی از پزشکان نیز از این روش درمانی برای درمان اختلال نعوظ، آرتریت، سندرم رینود و آلوپسی استفاده کرده اند. برای درمان چربی و کاهش سلولیت، این روش بر روشهای تهاجمی تر مانند لیپوساکشن ترجیح داده می شود زیرا عوارض کمتری دارد. اکثر مردم به هفت تا ده درمان کربوکسی تراپی نیاز دارند تا نتایج مورد نظر خود را مشاهده کنند، البته انجام جلسات این روش باید با حداقل یک هفته فاصله باشد.

از طریق درمان با کربوکسی تراپی می توان بافت و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشید، اکسیژن رسانی به پوست را انجام داد که باعث درخشندگی بیشتر آن می شود. کربوکسی تراپی یک روش درمانی طبیعی و ایمن برای بدن است که کاملاً با فیزیولوژی انسان سازگار بوده و فرآیندهای شیمیایی را در بدن ما تحریک می کند.


کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

کربوکسی تراپی یک روش سرپاییست که با توجه به وسعت منطقه مورد نظر معمولاً بین پانزده تا سی دقیقه در هر جلسه طول می کشد؛ با این حال مراحل انجام آن بدون در نظر گرفتن قسمت بدن تقریباً یکسان است. مخزن گاز دی اکسید کربن از طریق یک لوله پلاستیکی متصل می شود، پزشک مقدار گازی که از لوله و از مخزن عبور می کند را تنظیم می کند. یک فیلتر متصل به لوله وجود دارد که هرگونه ناخالصی را قبل از رسیدن به بدن شما جمع آوری می کند، این گاز در نهایت از طریق یک سوزن کوچک عبور می کند که پزشک آن را در زیر پوست متقاضی تزریق می کند. این درمان تقریباً بدون درد است و با توجه به آستانه تحمل بیمار برخی پزشکان ممکن است برای جلوگیری از درد احتمالی تزریق سوزن از بی حسی موضعی روی محل تزریق استفاده می کنند.

مزایای کربوکسی تراپی و نحوه عملکرد آن بستگی به این دارد که در کدام قسمت از بدن استفاده شود.

علائم کشش: پارگی کلاژن پوستی باعث ایجاد علائم قابل مشاهده در بدن می شود و کربوکسی تراپی کلاژن جدیدی ایجاد می کند که باعث بهبود ظاهر پوست و همچنین ضخیم شدن آن خواهد شد.

سلولیت: این حالت زمانی ایجاد می شود که چربی از سطح پوست بیرون زده باشد، کربوکسی تراپی می تواند با کاهش اندازه سلول های چربی و صاف کردن سطح به طور همزمان به درمان این بیماری کمک کند.

حلقه های تیره زیر چشم: این حلقه ها به دلیل گردش خون ضعیف و جریان خون ایجاد می شوند که می تواند باعث ایجاد تجمع عروقی شود. با تزریق گاز دی اکسید کربن زیر پلک، تجمع مایل به آبی عروق را می توان کاهش داد و رنگ قرمز جایگزین آن خواهد شد.

آلوپسی: ریزش مو معمولاً به دلیل گردش خون ضعیف ایجاد می شود، که گاز ناشی از درمان کربوکسی تراپی می تواند به بهبود آن کمک کند.


مراقبت های قبل از کربوکسی تراپی

برای انجام کربوکسی تراپی در ابتدا باید مطمئن شوید کاندید مناسبی برای این روش هستند و تصمیم گیری در مورد این که آیا این درمان برای شما مناسب است یا خیر، با مشاوره با یک متخصص بدست می آید. به طور کلی کاندیدای ایده آل برای کربوکسی تراپی باید از سلامت کامل برخوردار بوده و به دنبال درمان سلولیت، زخم و یا تیرگی زیر چشم با روش حداقل تهاجمی باشد. کربوکسی تراپی برای بیمارانی که هرگونه بیماری پوستی یا عفونت در ناحیه تحت درمان دارند توصیه نمی شود، همچنین در صورت بارداری یا شیردهی کاندید مناسبی شناخته نمی شوید. برای آمادگی برای کربوکسی تراپی مانند سایر روش های تزریقی مثل بوتاکس بهتر است موارد زیر را در ذهن داشته باشید:

•         حداقل 24 ساعت قبل از درمان سیگار و مشروبات الکلی مصرف نکنید (الکل ممکن است خون را رقیق کرده و خطر کبودی را افزایش دهد)

•         در صورت امکان به مدت 2 هفته قبل از درمان از مصرف داروهای ضدالتهاب یا رقیق کننده خون خودداری کنید. داروها و مکمل هایی مانند آسپرین، ویتامین E، جینسینگ، روغن مکمل امگا 3، ایبوپروفن، ادویل و مواردی از این دست، دارای اثر رقیق کننده خون هستند و می توانند خطر کبودی و تورم بعد از تزریق را افزایش دهند.

•         در صورت بروز جوش، سرماخوردگی یا لکه روی ناحیه مورد نظر برای درمان، پزشک را مطلع کرده و ملاقات خود را به تعویق بیاندازید.

•         قبل از کربوکسی تراپس حتماً صبحانه خوبی شامل غذا و نوشیدنی میل کنید، این باعث کاهش احتمال سر درد در طول درمان می شود.

•         اگر سابقه تبخال دارید لطفاً به پزشک خود اطلاع دهید، ممکن است قبل از درمان برای شما داروی ضد ویروسی تجویز کند. همچنین در مورد مصرف هرگونه دارو و داشتن سابقه بیماری، پزشک را در جریان قرار دهید.


کربوکسی تراپی گردن


مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی

پس از انجام درمان کربوکسی تراپی، قرمزی ملایم پوست و کمی احساس سوزش و تورم  بسیار رایج است که طی یک هفته پس از درمان از بین می رود. از آنجا که گاز Co2 دارای خواص ضد باکتریایی و اندازه نقطه ورود بسیار کوچک است، هرگونه احتمال عفونت پس از درمان را محدود می کند. بعد از کربوکسی تراپی هیچ دردی وجود ندارد، فقط احتمالاً یک احساس ترک خوردگی در زیر پوست وجود دارد که تا زمانی که گاز خارج نشود ادامه می یابد. قرمزی پوست نیز به دلیل ورود اکسیژن به ناحیه ایست که واکنش التهابی را نتیجه داده و تولید کلاژن پوست را تحریک می کند. مهمترین مراقبت های بعد از کربوکسی­تراپی شامل موارد زیر هستند:

•         محل درمان با کربوکسی تراپی نباید حداقل تا 6 ساعت در آب غوطه ور شود (از حمام کردن در این زمان خودداری کنید)

•         توصیه می شود تا یک روز  از آرایش روی ناحیه استفاده نکنید.

•         از حرکت یا ماساژ قابل توجه ناحیه تحت درمان خودداری کنید، مگر اینکه توسط ارائه دهنده دستور داده شود.

•         تا 24 ساعت بعد از کربوکسی تراپی از انجام تمرینات سنگین خودداری کنید.

•         تا 72 ساعت از آفتاب یا گرمای زیاد خودداری کنید.

•         از مصرف مقادیر زیاد الکل یا نمک برای جلوگیری از تورم اضافی خودداری کنید.

•         در صورت تورم می توانید هر ساعت 15 دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید.

•         اگر تورم دارید رو به بالا و با سر بالاتر از بدن بخوابید.

هایفوتراپی واژینال چیست؟
3 May 2023

هایفوتراپی واژینال چیست؟

هایفو HIFU انرژی صدا یا ارتعاشات با فرکانس فراصوت متمرکز را به عمق 2 تا 5 میلی متر به صورت بخش به بخش اعمال می کند و بافت های عمیق تر را در سیستم آپونوروتیکی عضلانی سطح (SMAS) ، غشاء میانی پوست و لایه های زیر پوستی را هدف قرار می دهد و

ادامه مطلب
انواع روش های از بین بردن خط اخم
11 Jan 2021

انواع روش های از بین بردن خط اخم

درمان های مختلفی برای کاهش یا از بین بردن ظاهر خطوط اخم در دسترس هستند، درمان های پوستی می توانند کیفیت و سطح پوست در ناحیه اخم را به طور قابل توجهی بهبود بخشند و درمان های تزریقی با کاهش انقباض عضلات و جایگزینی از دست دادن حجم، به رفع علل اساسی کمک می کنند.

ادامه مطلب
روش های جوانسازی دست ها
3 Nov 2021

روش های جوانسازی دست ها

برای جوانسازی دست ها دو گزینه درمانی در نظر گرفته می شوند، بازگرداندن حجم از دست رفته و بازیابی جوانی پوست؛ اینها دو روش متفاوت و موثر برای دستیابی به جوانسازی دست ارائه می دهند که با علائم پیری دست ها، از دست دادن حجم و قابلیت ارتجاعی پوست مقابله می کند.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35