مزایای کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی


کربوکسی تراپی یک فرآیند غیر جراحیست که در آن از یک سوزن کوچک برای وارد کردن دی اکسیدکربن به طور مستقیم در زیر پوست به داخل بافت زیر جلدی استفاده می شود. مزایای کربوکسی تراپی بسیار متنوع اند و در هر قسمت بدن نتیجه عالی را به همراه دارد، همچنین با زمان بهبودی کم، روش بدون درد و غیر تهاجمی میباشد که برای همه بیماران خوب عمل می کند. این روش درمانی به تخریب سلولهای چربی کمک می کند، جریان خون را تحریک کرده، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشیده، ظاهر سلولیت را کاهش داده و باعث ایجاد علائم کششی می شود. درمان زیبایی کربوکسی تراپی برای بهبود بنیادی خاصیت ارتجاعی پوست، کاهش علائم کشیدگی، سلولیت، سلول های چربی و همچنین از بین بردن سیاهی زیر چشم استفاده می شود. كربوكسی تراپی را می توان در هر نوع پوستی و در هر قسمت بدن مانند صورت، گردن، پلك ها، معده، باسن، پاها، ران ها و بازوها استفاده كرد و به پوستی سالم تر و جوان تر دست پیدا کرد.

پس از انجام کربوکسی تراپی مویرگ های جدید بوجود می آیند و رگ های خونی گشادتر می شوند و اکسیژن رسانی به قسمت های بدن فعال می شود، در واقع کربوکسی تراپی گردش خون و تجدید سلول ها را افزایش می دهد. هنگام استنشاق اکسیژن از ریه ها به قلب شما منتقل می شود و به طور طبیعی به بخشی از بدن می رود که بیشترین میزان دی اکسید کربن را در آن دارید. در مورد کربوکسی تراپی، این ناحیه جایی خواهد بود که شما مقدار زیادی دی اکسید کربن تزریق کرده اید، بدن شما سپس دی اکسید کربن را گرفته و به عقب منتقل می کند تا توسط ریه ها بازدم شود. آنچه همه این کارها نتیجه می دهند بهبود گردش خون در ناحیه ایست که هر یک از مشکلاتی را که می خواهید درمان کنید وجود دارد. معمولاً نتیجه این است که پوستی با ظاهری بهتر و بدون هیچ علامت سنی در هر نقطه وجود دارد.


مزایای کربوکسی تراپی برای هر قسمت از بدن

بیماری های پوستی مختلفی وجود دارد که با استفاده از کربوکسی تراپی به طور موثری درمان می شوند که شایع ترین آنها در زیر ذکر می شوند:

سلولیت

برخی از برآمدگی های اضافی که در بدن ظاهر می شوند به دلیل چربی اضافی می باشد، سلولیت به طور عمده به صورت فرورفتگی پوست نشان داده می شود که ناشی از رسوب چربی در زیر پوست است. این می تواند به قدری کوچک باشد که میکروسکوپ فقط می تواند آن را تشخیص دهد و به اندازه کافی بزرگ باشد و باعث عدم خاصیت کشش و خستگی پوست شود. کربوکسی تراپی به طور موثری تمام این مشکلات پوستی را هدف قرار می دهد، وقتی دی اکسید کربن به پوست تزریق شود از بین می رود و اکسیژن جایگزین آن می شود. این باعث می شود که چربی های جمع شده در اطراف مناطق حل شده و از بین بروند. همچنین افزایش تخلیه لنفاوی در منطقه باعث بهبود سلامت کلی بدن می شود.

برآمدگی ها و تیرگی زیر چشم

گردش خون ضعیف در اطراف چشم باعث جمع شدن عروق می شود که به صورت یک حلقه تاریک ظاهر می شود، این معمولاً به دلیل ازدحام در شبکه مویرگی است که می تواند به دلایل زیادی مانند انسداد در سیستم بینی و حتی کمبود اکسیژن رسانی به پلک های پایین باشد. استفاده از کربوکسی تراپی برای تزریق دی اکسید کربن در زیر پلک ها، هرگونه انسداد را برطرف کرده و شبکه مویرگی را بهبود می بخشد، سپس رنگ روشن تری جایگزین خواهد شد که نشان می دهد سیستم گردش خون به خوبی کار می کند. برخلاف بلفاروپلاستی چشم که یک روش جراحی بوده و با خارج کردن پوست و چربی اضافی باعث رفع چین و چروک و تیرگی زیر چشم می شود، کربوکسی تراپی بدون نیاز به جراحی و با اصلاح پایه ای مشکل را تا مدت ها برطرف می کند.

کربوکسی تراپی برای صورت

یکی دیگر از دلایل مشهور استفاده از کربوکسی تراپی کاهش چربی صورت و از بین بردن چین و چروک است. از آنجا که دی اکسید کربن تزریق شده در زیر پوست رسوبات چربی را هدف قرار داده و آنها را تجزیه می کند، می توان چربی را تا حدی کاهش داد که ظاهر صورت شما باریک تر باشد. همچنین به دلیل بازسازی کلاژن و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست چین و چروک پوست بهبود می یابند.

علائم کشش

علائم کششی که بر روی بدن خود مشاهده می کنید به دلیل پارگی کلاژن پوستی اتفاق می افتد، کربوکسی تراپی باعث ایجاد کلاژن جدید شده و منجر به ضخیم شدن پوست و بهبود ظاهر آن می شود.


از آنجا که انجام کربوکسی تراپی هر بیماری پوستی را که به دلیل گردش خون ضعیف رخ می دهد درمان می کند، می توانید از کربوکسی تراپی برای موارد زیر نیز استفاده کنید:

•         آلوپسی که نوعی ریزش مو ناشی از گردش خون ضعیف است با کربوکسی تراپی قابل درمان است.

•         آکنه و اسکار های آکنه به دلیل تشکیل کلاژن به میزان قابل توجه و از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه کاهش می یابد.

•         چربی های نامنظم بعد از لیپوساکشن که یک عارضه شایع است، توسط کربوکسی تراپی یکنواخت و متعادل می شود.

•         کربوکسی تراپی با اکسیژن رسانی به محل مورد تزریق باعث بهبودی تغذیه پوست و کلاژن سازی پوست می شود که بهبودی سریعتر زخم ها را در پی دارد.


سایر مزایای کربوکسی تراپی

از کربوکسی تراپی می توان برای سایر روش های درمانی مانند پیکرتراشی بدن، رشد مو و حتی بهبود زخم پس از جراحی های بزرگ نیز استفاده کرد. نتایج کربوکسی تراپی به طور طبیعی بدست می آیند، این بدان معناست که عوارض جانبی کمی وجود خواهد داشت؛ حتی اگر انجام این روش تقریباً پنج دقیقه طول بکشد نتایج بسیار کارآمد هستند. وقتی تولید کلاژن تحریک می شود، می تواند به شما کمک کند ظاهر جوانتری داشته باشید؛ البته برای دستیابی به نتایج عالی معمولا جلسات درمانی متعدد لازم است. از آنجا که این روش فقط شامل تزریق است، درد بسیار کمی دارد اما درصورت درخواست شما برای ناحیه ای که تزریق انجام می شود، کرم بی حسی استفاده می شود. کربوکسی تراپی بدون درد و غیرتهاجمی است که نیازی به دوران بهبودی نداشته و تورم بلافاصله بعد از انجام آن کاهش می یابد، همچنین از آنجا که روند آن با استفاده از سیستم طبیعی اکسیژن رسانی بدن است روشی سالم و بسیار ایمن می باشد. در درمان علائم کشش یا رفع زخم، نتایج طولانی مدت است، هنگامی که کلاژن سازی پوست را بهبود ببخشید، نتایج به راحتی برعکس نمی شوند مگر اینکه به دلیل افزایش وزن در این ناحیه جای زخم یا کشیدگی بیشتری ایجاد شود. کربوکسی تراپی می تواند در ترکیب با سایر روش های درمانی مانند مزوتراپی منجر به دستیابی به پیشرفت چشمگر و درمان موثرتری در جوانسازی و لیفت صورت شود.

بلفاروپلاستی با لیزر
9 Aug 2020

بلفاروپلاستی با لیزر

این جراحی با حذف چروک های اضافی روی پلک ها و پف زیر چشم درخشش چشمان را بسیار بیشتر می کند. این جراحی علاوه بر هدف های زیبایی، با هدف کاربردی بهبود بینایی برای افرادی که پلک های آویزان دارند انجام می شود

ادامه مطلب
لیفت با نخ بهتر است یا هایفوتراپی؟
28 Aug 2022

لیفت با نخ بهتر است یا هایفوتراپی؟

. اگر می خواهید نتایج فوری مشاهده کنید باید بتوانید تحمل ورود سوزن به پوست صورت خود را داشته باشید، در این صورت لیفت با نخ انتخاب بهتری نسبت به هایفو است. دلیل اینکه هایفو برای دیدن نتایج زمان بیشتری می برد، این است که به عمق پوست نفوذ می کند تا تولید طبیعی کلاژن را به تدریج تحریک کند.

ادامه مطلب
مزایا و معایب لیفت بینی
27 Sep 2023

مزایا و معایب لیفت بینی

یکی از روش های جدید و مدرن که در آن نیازی به جراحی نمی باشد لیفت بینی می باشد.نواقصی مانند قوز بینی با استفاده از این روش بدون نیاز به جراحی از بین خواهد رفت.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35