ترکیب کربوکسی تراپی با سایر روش های جوانسازی

کربوکسی تراپی


کربوکسی تراپی یک روش درمانی نوآورانه است که نتایج موثری را در طیف وسیعی از کاربردها از درمان بیماری های پوستی و علائم پیری گرفته تا ترمیم مو بدون جراحی ارائه می دهد. این درمان زیبایی یک روش غیر جراحی بوده و به دلیل درد بسیار خفیف، عدم نیاز به بی حسی، سرعت بالای انجام، عدم وجود عوارض و بدون نیاز به مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی، می تواند در فاصله استراحت کار روزانه نیز انجام شود.

درمان کربوکسی تراپی به روش زیر عمل می کند:

•         اکسیژن رسانی به بافت ها را افزایش می دهد.

•         فرآیندهای بهبودی و تجدید بدن را آغاز می کند.

•         باعث افزایش جریان خون می شود.


کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

کربوکسی تراپی شامل تزریق میکرو CO2 در اکسید کربن با درجه پزشکی است، بسته به ناحیه تحت درمان، این کار می تواند به صورت زیر پوست در لایه چربی یا در لایه درم پوست انجام شود. دی اکسید کربن یک گاز طبیعی است که در بدن وجود دارد، بنابراین این روش کاملا سازگار با بدن می باشد، بدن CO2 اضافی را به عنوان کمبود اکسیژن تفسیر می کند و در پاسخ به این امر افزایش جریان خون، فراهم کردن موجی از اکسیژن و مواد مغذی به ناحیه تحت درمان را نتیجه می دهد. افزایش جریان خون باعث ایجاد پاسخ های نوسازی سلولی در بافت می شود، این همچنین تجزیه سلول های چربی و بافت اسکار را تحریک می کند. کربوکسی تراپی بر روی فاکتورهای رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) نیز تأثیر دارد، نئوآنژیوژنز و سنتز فیبروبلاست را تحریک می کند، در نتیجه منجر به بهبود زخم و تولید کلاژن می شود.


ترکیب کربوکسی تراپی با سایر روش های جوانسازی

کربوکسی تراپی یک درمان مستقل عالی است که نتایج عالی را برای بسیاری از شرایط ارائه می دهد، با این حال هنگامی که با سایر درمان ها ترکیب شود، می تواند نتایج بهتری را برای بیماران در طیف وسیعی از شرایط ارائه دهد. درمان پیشرفته CO2 در کنار سایر درمان ها به خوبی کار می کند تا نتیجه بهتری ارائه کند. کربوکسی تراپی با افزایش اکسیژن رسانی به پوست کار می کند و این به نوبه خود باعث ایجاد مکانیسم های ترمیم و بهبود در بدن می شود؛ بنابراین در حالی که این درمان به تنهایی می تواند بسیار موثر باشد، اما با تقویت فرآیندهای بازسازی، سایر روش ها را نیز به خوبی تکمیل می کند. روش کربوکسی تراپی ایمن و موثر است و اغلب می تواند نتیجه بهتری را در زمان کمتری ارائه دهد. هنگامی که کربوکسی تراپی در ترکیب با درمان دیگری انجام می شود، یک راه مقرون به صرفه برای بهبود برنامه درمانی فراهم می کند.

کربوکسی تراپی بهبود زخم را تسریع می کند، به همین دلیل است که با سایر روش های جوانسازی تزریقی خوب عمل می کند؛ ترکیب این روش و سایر درمان های زیبایی ایمن و مقرون به صرفه با نتایج بهتر و زمان کوتاه تر است.


درمان های ترکیبی با کربوکسی تراپی

1- مزوتراپی و کربوکسی تراپی

در روش مزوتراپی از یک سری تزریق های کوچک برای توزیع مواد تقویتی انتخاب شده در پوست استفاده می شود، نوع این مواد از ویتامین ها، آمینواسیدها یا مواد معدنی توسط متخصص زیبایی در هنگام معاینه متقاضی تعیین می شود. افزودن کربوکسی تراپی به این روش نه تنها به بهبودی کمک می کند، بلکه بازسازی بافت های پوست از جمله کلاژن را نیز افزایش می دهد. مزوتراپی در مزودرم پوست تزریق شده اما گاز دی اکسید کربن درست به لایه زیرین پوست تزریق می شود که تداخلی با هم ندارد.

2- پی آر پی و کربوکسی تراپی

PRP مخفف پلاسمای غنی از پلاکت است، این روش از نمونه تصفیه شده خون خود بیمار برای جذب قوی ترین عوامل ترمیم کننده استفاده می کند که منجر به تجدید سلول های پوست می شود. ترکیب کربوکسی تراپی و پی آر پی به تسریع روند کمک می کند و سرعت و میزان بهبودی را افزایش می دهد.


کاربردهای کربوکسی تراپی


3- لایه برداری شیمیایی و کربوکسی تراپی

ترکیب لایه برداری شیمیایی با کربوکسی تراپی به بهبود سریعتر پوست کمک می کند. کربوکسی تراپی یک پایان تسکین دهنده برای درمان ارائه می کند، اما همچنین تقویت ارزشمندی برای فرآیندهای تجدید سلول های پوست برای پوست روشن تر و درخشان تر است.

4- لیپولیز تزریقی با کربوکسی تراپی

تزریق هایی مانند Aqualyx و Celluform برای شکستن چربی اضافی در نواحی موضعی بدن، از جمله غبغب و پشت زانو انجام می شوند. کربوکسی تراپی همچنین می تواند به تجزیه چربی کمک کند، بنابراین یک حمله دو طرفه نتایج فوق العاده‌ای را برای بیمارانی که به دنبال کاهش تجمع بیش از حد ذخایر چربی هستند، به همراه دارد.


درمان های ترکیبی با کربوکسی تراپی در چه زمینه هایی اثربخش هستند؟

•         علائم کشش: کربوکسی تراپی باعث تحریک تولید کلاژن در پوست دارای علائم کشش می شود، پس این روش می تواند علامت کشش را برای بهبود ظاهر آن بازسازی و کوچک کند. هنگامی که درمان کربوکسی در ترکیب با میکرونیدلینگ استفاده می شود، می توان به نتایج برجسته ای در زمانی کوتاه منجر شود.

•         سلولیت: کربوکسی تراپی با بهبود چشمگیر گردش خون در ناحیه آسیب دیده اثر می کند، برای نتایج بهتر این روش را می توان به طور ایمن با مزوتراپی روی بدن ترکیب کرد.

•         چربی ناحیه ای: کربوکسی تراپی را می توان با تزریقات حل کننده چربی برای نواحی موضعی یا با کرایولیپولیز (درمان انجماد چربی Micool-A) برای مناطق بزرگتر کاهش چربی ترکیب کرد. به ویژه برای از بین بردن رسوبات نامنظم توده ای پس از درمان کاهش چربی برای یک نتیجه ایده آل مفید است.

•         ریزش مو: کربوکسی تراپی را می توان به راحتی همراه با پی آر پی یا مزوتراپی با فاکتورهای رشد و پپتیدها برای تحریک رشد مو مورد استفاده قرار داد. کربوکسی تراپی که روی پوست سر انجام می شود منجر به تشکیل شبکه های عروق خونی جدید می شود؛ اثر کربوکسی تراپی اکسیژن رسانی و همچنین تغذیه قابل توجه ناحیه تحت درمان است. نتایج درمان نتیجه تزریق یک رسوب گاز CO2 به بافت ها است که منجر به گشاد شدن رگ های خونی و اکسیژن رسانی به پوست سر می شود.

•         حلقه های تیره زیر چشم: پوست اطراف و زیر چشم ها بسیار نازک است، تیرگی این ناحیه نیز نشان دهنده گردش خون ضعیف می باشد، کربوکسی تراپی با افزایش اکسیژن، تحریک گردش خون و عادی شدن آن عمل می کند. کربوکسی تراپی را می توان با لایه برداری پوست یا آمینوتراپی دور چشم ترکیب کرد. این کار بدن را فریب می دهد تا جریان اکسیژن را افزایش دهد، ظاهر حلقه های تیره را بهبود بخشد و اسیدهای آمینه، ویتامین ها و اسید هیالورونیک را به بدن برساند.

مقایسه روش های جوانسازی هایفوتراپی و میکرونیدلینگ
7 Mar 2022

مقایسه روش های جوانسازی هایفوتراپی و میکرونیدلینگ

اگر شما می خواهید ظاهر پوست خود را تقویت کنید و همزمان با برخی از نگرانی های پوستی دیگر مقابله کنید، احتمالاً هایفوتراپی و میکرونیدلینگ گزینه های مناسبی هستند، هردوی این روش های جوانسازی برای همه نوع پوست و رنگ پوست نتیجه بخش هستند و تقریباً همه می توانند از مزایای درمان بهره مند شوند.

ادامه مطلب
مزایا و معایب تزریق چربی
27 Aug 2019

مزایا و معایب تزریق چربی

تزریق چربی یکی از روش های بسیار عالی جهت از بین بردن چین و چروک ها و همچنین جوانسازی و فرم دهی صورت و بدن می باشد که امروزه با پیشرف علم این کار را می توان به بهترین شکل ممکن انجام داد.

ادامه مطلب
استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر چگونه است؟
3 Sep 2023

استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر چگونه است؟

میکرونیدلینگ می تواند به تحریک سلول های بنیادی در فولیکول های مو کمک کند که ممکن است منجر به رشد مو شود. میکرونیدلینگ همچنین می تواند به طور همزمان با روش های دیگر کمک به رشد مو استفاده می شود، زیرا باعث جذب محصولاتی که برای درمان ریزش مو به صورت موضعی استفاده می شوند.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35