درمان های خانگی از بین بردن لک صورت

درمان خانگی لک صررت


انواع لک های صورت

آکنه زمانی ایجاد می شود که دچار عدم تعادل هورمونی در بدن شده باشید، هرگونه تغییر در هورمون ها باعث می شود غدد بیش از حد معمول چربی تولید کنند که در نتیجه باعث مسدود شدن منافذ پوست شده و باعث رشد باکتری ها می شود. یکی دیگر از مشکلات پوستی به خصوص در صورت جوش ها هستند که در اطراف فولیکول های مو و در منافذ پوستی به دلیل جمع شدن سلول های مرده پوست و چربی ایجاد می شوند. بسیاری از مردم آکنه و جوش را باهم اشتباه یا یکسان در نظر می گیرند، در حالی که آکنه یک بیماری پوستی است و جوش عارضه جانبی و علائم آکنه است. مراقبت از پوست چرب دشوارتر از دیگر انوع است زیرا این نوع پوست یکی از آسیب پذیرترین انواع پوست برای آکنه و جوش می باشد. وقتی سلول های پوست خاک، سموم و چربی را جمع می کنند، منجر به انسداد منافذ می شود و در نتیجه جوش تشکیل می شود.

کک و مک ها لکه هایی با رنگدانه قهوه ای روشن روی پوست هستند که معمولاً به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ایجاد می شوند. کک و مک ها از توده ای از سلول های پوست تشکیل شده اند که رنگدانه ملانین را در خود نگه می دارند، آنها مضر نیستند اما ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد. عدم تعادل هورمونی یکی دیگر از دلایلیست که برخی از افراد ممکن است این لکه های قهوه ای را در برخی از نقاط بدن خود مشاهده کنند، کک و مک بیشتر در صورت، بازوها و شانه ها دیده می شود.  کک و مک ها مانند آکنه، منافذ باز و پوست تکه ای هستند که به راحتی از بین نمی روند.


درمان های خانگی از بین بردن لک صورت

یکی از روش ها برای جلوگیری از ایجاد جوش، آکنه و هر نوع لک صورت رعایت یک رژیم غذایی متعادل است، با این حال چیزهایی بیشتر از رژیم غذایی و شیوه زندگی وجود دارد که باعث ایجاد لک صورت می شود. وجود لک روی صورت به هر دلیلی که باشد واقعاً می تواند بر اعتماد به نفس افراد تأثیر بگذارد. هرکسی که کک و مک یا آکنه را تجربه کرده باشد، می داند که لک های باقی مانده از آنها به راحتی از بین نمی روند؛ لک های صورت معمولاً قرمز یا قهوه ای هستند و بافت ناهموار و کشیده ای روی آنها ایجاد می شود و باعث آسیب طولانی مدت به پوست می شود. گاهی اوقات جای باقی مانده از آنها می تواند هفته ها یا حتی ماه ها قابل مشاهده باشند، بنابراین یافتن محصولات و داروهای مناسب برای درمان پوست بسیار مهم است.

در ادامه 5 درمان خانگی برای از بین بردن لک صورت و نحوه بهره گیری از آنها ارائه شده است:

1-لیمو

لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و به روشن شدن رنگدانه های پوست کمک می کند، همچنین آب لیمو سلول های مرده پوست را از بین می برد، باعث رشد سلول های جدید پوست می شود و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. طبیعی است که چنین خواصی باعث پاکسازی صورت از لک شود.

نحوه استفاده:

2 تا 3 قاشق چایخوری آب لیمو تازه را با نوک انگشتان خود یا پنبه به آرامی روی لکه های صورت خود ماساژ دهید، بگذارید 8-10 دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این کار را یک یا دو بار در روز برای نتایج بهتر تکرار کنید. می توانید آن را با عسل یا روغن ویتامین E مخلوط کنید.


2- آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای یک ماده به نام Aloesin است که به طور موثری رنگدانه های پوست را کاهش می دهد که درمان قابل اعتماد و موثری برای کک و مک و اسکار می باشد. برای پوست بی عیب و درخشش طبیعی، آلوئه ورا یک درمان کامل است؛ با داشتن خواص ضد باکتریایی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، به درمان مشکلات پوستی مانند زخم، علائم جوش و از بین رفتن لک ها کمک می کند.

نحوه استفاده:

سعی کنید و از گیاه تازه آلوئه ورا استفاده کنید، آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید حداقل 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. می توانید آن را شب تا صبح نیز روی صورت خود بگذارید، همچنین به دلیل مزایای متعدد آلوئه ورا می توانید آن را روی موها و سایر قسمت های بدن نیز قرار دهید. برای دریافت نتایج بهتر روزانه آن را تکرار کنید؛ البته می توانید آن را با اسانس درخت چای مخلوط کنید.


آلوئه ورا برای از بین بردن لک


3- روغن نارگیل

تقریباً هیچ بیماری پوستی وجود ندارد که نتواند از خواص غنی، ضد التهابی و ضد باکتریایی روغن نارگیل بهره مند شود. این داروی خانگی موثر، راهی مطمئن برای جلوگیری از ظاهر شدن ضایعات جدید آکنه است. روغن نارگیل سرشار از ویتامین E و K، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان هاست که باعث رشد سلول های سالم و در نتیجه پاکسازی پوست می شود.

نجوه استفاده:

روغن نارگیل را بین کف دستهای خود بمالید و آن را به آرامی روی نواحی آسیب دیده صورت قرار دهید، برای نتیجه بهتر بگذارید یک شب بماند و با آب گرم بشویید. می توانید این درمان را به صورت روزانه استفاده کنید یا روغن اسطوخودوس را با آن مخلوط کنید.


4- سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید مالیک است که باعث لایه برداری پوست در قسمت های سلول های تیره شده و لک های صورت را روشن می کند. اگر می خواهید تعادل pH کاملی را برای پوست خود ایجاد کنید، سرکه سیب یک ماده موثر است، این ماده چربی های اضافی را جذب می کند و منافذ پوست را به طور طبیعی تمیز و لایه برداری می کند و پوستی نرم، صاف و بدون لکه به جا می گذارد. همچنین باعث تحریک تولید کلاژن، ترمیم سلول ها و حذف سلول های مرده پوست می شود.

نحوه استفاده:

برای استفاده از سرکه سیب می توانید آن را با آب مخلوط کنید و توسط پنبه روی لک صورت خود قرار دهید و بعد از 5 دقیقه آن را بشویید. همچنین می توانید آن را با همان اندازه عسل مخلوط کرده (می انید با آب رقیق کنید) و روی صورت بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید. باید مطمئن شوید که محلول به خوبی رقیق شده است زیرا سرکه سیب غلیظ می تواند به صورت بیشتر آسیب برساند.


5- زردچوبه

زردچوبه شاید یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی باشد که بشر می شناسد، خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن باعث تسریع و روشن شدن زخم های آکنه و رنگ پوست می شود. استفاده منظم از پودر زردچوبه بر روی پوست به کاهش رنگدانه ها کمک می کند و همچنین رنگ درخشانی به پوست می بخشد. زردچوبه حاوی ترکیب کورکومین است که مانع از ملانوژنز می شود، ملانوژنز به این معنیست که رسوب بیش از حد ملانین در پوست را که باعث ایجاد کک و مک می شود، کاهش می دهد.

نحوه استفاده:

برای نتیجه بهتر و سریع تر زردچوبه را با آب لیمو مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد و روی صورت خود بمالید، بعد از 30 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. سپس صورت خود را خشک کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین می توانید برای پاکسازی پوست از ترکیب زردچوبه و شیر و آب لیمو نیز استفاده کنید یا زردچوبه، ماست و روغن نارگیل. می توانید این روش را روزانه تکرار کنید.

تزریق ژل به سینه
9 Sep 2020

تزریق ژل به سینه

تزریق ژل به سینه یکی از متداول ترین جراحی های زیبایی در سال های اخیر در بین خانم ها بوده و متقاضیان استفاده از این روش روز به روز افزایش پیدا می کنند

ادامه مطلب
میکرونیدلینگ خانگی چیست؟
2 Jan 2023

میکرونیدلینگ خانگی چیست؟

می توانید اثرات میکرونیدلینگ را در خانه خود تکرار کنید، برای این منظور ابزارهای میکرونیدلینگ خانگی (معروف به درمارولر) برای خرید در دسترس هستند، اما دقیقاً مشابه ابزاری نیستند که یک متخصص استفاده می کند.

ادامه مطلب
انواع روش های از بین بردن خط اخم
11 Jan 2021

انواع روش های از بین بردن خط اخم

درمان های مختلفی برای کاهش یا از بین بردن ظاهر خطوط اخم در دسترس هستند، درمان های پوستی می توانند کیفیت و سطح پوست در ناحیه اخم را به طور قابل توجهی بهبود بخشند و درمان های تزریقی با کاهش انقباض عضلات و جایگزینی از دست دادن حجم، به رفع علل اساسی کمک می کنند.

ادامه مطلب
بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟
2 May 2022

بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

هر کسی که نگرانی های پزشکی یا زیبایی در مورد پلک های خود دارد، می تواند کاندیدای خوبی برای بلفاروپلاستی باشد. جراحی پلک یک عمل زیبایی جدید برای کسانی است که با هدف کاهش ظاهر افتاده پلک و به حداقل رساندن وجود کیسه های زیر چشم انجام می شود.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35