استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر چگونه است؟

استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر

میکرونیدلینگ یک روش جوان سازی پوست با حداقل تهاجم است که با استفاده از سوزن های بسیار نازک باعث ایجاد سوراخ های سطحی در پوست شما و در نتیجه باعث بهبود کلاژن سازی پوست می شود و ناهماهنگی را در پوست اصلاح می کند. میکرونیدلینگ کاربردهای بسیاری برای افراد در بخش های مختلف بدن دارد و علاوه بر پوست می تواند برای کاهش و درمان ریزش مو نیز استفاده شود. انجام میکرونیدلینگ برای موی سر یکی از کاربردهای اصلی این روش می باشد که در سال های اخیر به دلیل نتایج حتمی و هزینه پایین بسیار فراگیر و پرطرفدار شده است. بهترین مزایای میکرونیدلینگ این است که می توان آن را برای درمان روی هر قسمت از بدن انجام داد، مانند:

•      خطوط ظریف و چروک های نازک و کوچک

•      اسکار آکنه (و اسکار عمومی)

•      پوست شل شده

•      سیاهی و پف زیر چشم

•      منافذ بزرگ شده

•      ریزش مو

•      ناهمواری پوست

استفاده از روش میکرونیدلینگ برای موی سر در کنار درمان ضد پیری آن نیز محبوبیت بسیاری دارد، حتی شواهدی وجود دارد که میکرونیدلینگ برای موی سر می تواند به نوع خاصی از ریزش مو معروف به آلوپسی آره آتا alopecia areata کمک کند، همچنین تصور می شود که همان روند ایجاد زخم در پوست سر، سلامت فولیکول های مو را بازسازی کند. میکرونیدلینگ موی سر می تواند باعث رشد موهای جدید شود، یا ممکن است موهای کم پشت را ضخیم کند که بدلیل آلوپسی آندروژنیک یا طاسی الگوی مردانه رخ داده اند.


میکرونیدلینگ برای موی سر

میکرونیدلینگ برای اولین بار در دهه 1990 شهرت خود را به عنوان روشی برای درمان جای زخم بدست آورد و از آن زمان به عنوان درمان کمکی برای آلوپسی آندروژنیک و آلوپسی آره آتا مورد مطالعه قرار گرفت. جدا از تولید کلاژن در پوست، که یکی از دلایل مفید بودن آن برای ترمیم جای زخم و آکنه است، تصور می شود که انجام میکرونیدلینگ برای موی سر همچنین می تواند به تحریک سلول های بنیادی در فولیکول های مو کمک کند که ممکن است منجر به رشد مو شود. میکرونیدلینگ همچنین می تواند به طور همزمان با روش های دیگر کمک به رشد مو استفاده می شود، زیرا باعث جذب محصولاتی که برای درمان ریزش مو به صورت موضعی استفاده می شوند،خواهد شد؛ مانند:

•      ماینوکسیدیل (Rogaine)

•      استروئید موضعی

•      پلاسمای غنی از پلاکت PRP

از سال 2017، استفاده از درمارولر برای انجام میکرونیدلینگ خانگی با صدها سوزن ریز و کوچک، صنعت مراقبت از پوست را تغییر دادند. البته انجام میکرونیدلینگ برای موی سر در کلینیک مزایای بیشتری دارد که شامل استفاده از ابزار با کیفیت بالا و دسترسی به دانش و تخصص حرفه ای، استفاده از سوزن هایی با طول صحیح برای بهترین نتیجه و همچنین اطمینان از وارد نشدن آسیب در طی مراحل انجام، می شود.


استفاده از روش میکرونیدلینگ برای موی سر چگونه است ؟

75 تا 80 درصد پوست از کلاژن تشکیل شده و این شامل پوست سرنیز می شود، بنابراین گرچه کلاژن بیشتر به عنوان پروتئینی شناخته می شود که به قوام و جوان بودن چهره کمک می کند، اما این عنصر برای سلامتی مو نیز ضروری است. درست مثل پوست صورت، پوست سر نیز با افزایش سن کلاژن خود از دست می دهد؛ هر دو کلاژن و فولیکول های مو در یک لایه از پوست (درم) وجود دارند و وقتی تولید کلاژن کند می شود، می تواند بر قدرت فولیکول های مو تأثیر بگذارد، فولیکول های ضعیف مو رشد طولانی و موهای قوی ندارند. میکرونیدلینگ برای موی سر ابزاری ایمن و امیدوار کننده در تحریک مو برای افزایش تولید طبیعی پروتئین و برای درمان ریزش مو مفید است. مطالعات زیادی از این امر پشتیبانی می کنند، در آزمایشی بیمارانی که از میکرونیدلینگ موی سر همراه با درمان های سنتی ریزش مو استفاده می کردند، پس از تنها 12 هفته بهبود بیشتری در رشد مجدد مو گزارش دادند.


میکرونیدلینگ برای موی سر


استفاده از روش میکرونیدلینگ برای موی سر دقیقاً مانند پوست صورت، باعث افزایش کلاژن سازی در پوست سر می شود، همچنین جریان خون و مواد مغذی را به پوست سر آورده و سلول های بنیادی جدیدی را که از رشد مو پشتیبانی می کنند، القا می کند. در این روش میکرونیدل ها منجر به آسیب های جزئی در لایه درم پوست و باعث التهاب جزئی می شوند، این باعث می شود تا پوست در پاسخ تولید کلاژن را تحریک کند. کلمه آسیب معنای منفی دارد اما در روش میکرونیدلینگ برای موی سر این آسیب های کوچک باعث درد، خونریزی یا زخم نمی شوند، در حقیقت، تنها تغییر فیزیکی در پوست پس از انجام میکرونیدلینگ مشاهده می کنید، کمی قرمزی است.


نحوه استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر چگونه است ؟

به طور معمول در جلسه میکرونیدلینگ برای درمان ریزش مو، حدود 45 دقیقه قبل از درمان، از بی حس کننده موضعی روی پوست سر استفاده می شود، این کمک می کند تا درد در زمان انجام میکرونیدلینگ کاهش یابد. نحوه انجام میکرونیدلینگ به این صورت است که از دستگاهی که سوزن های ریز روی آن قرار دارد، استفاده می شود، طول سوزن ها می تواند از کمتر از 1 میلی متر تا چند میلی متر باشد؛ این دستگاه در امتداد ناحیه درمان حرکت داده می شود و صدمات جزئی در عمق و با فشار مناسب در پوست سر ایجاد می کند. زمان انجام میکرونیدلینگ برای موی سر، براساس اندازه ناحیه درمان متفاوت می باشد اما معمولاً کمتر از 30 دقیقه طول می کشد؛ پس از اتمام میکرونیدلینگ پوست سر معمولا از یک تسکین دهنده موضعی یا تزریقی نیز استفاده می شود.

زخم های ایجاد شده توسط سوزن های میکرو، سه مرحله بهبودی را طی می کنند که باعث تولید کلاژن و همچنین تولید سلول های پوستی جدید می شود. سه مرحله بهبودی که پوست سر پس از درمان میکرونیدلینگ پشت سر می گذارد عبارتند از:

•      التهاب

•      تکثیر

•      بازسازی

اما چرا در روش میکرونیدلینگ برای موی سر، در جای زخم ها اسکار ظاهر نمی شود؟ جای زخم تنها پس از رسیدن آسیب دیدگی پوست به عمق مشخص ایجاد می شود، اما در روش میکرونیدلینگ برای درمان ریزش مو، سوزن ها از عمق مشخص شده فراتر نمی روند.


عوارض جانبی میکرونیدلینگ روی سر

از آنجا که روش میکرونیدلینگ شامل ایجاد زخم عمدی است، همیشه خطر عوارض جانبی وجود دارد. شایعترین عوارض جانبی میکرونیدلینگ شامل قرمزی، گزگز، تورم، کبودی و حتی ایجاد زخم هستند، قرمزی و التهاب بعد از میکرونیدلینگ ممکن است برای چند روز باقی بماند، اما اکثر این عوارض طی 5 روز کاهش می یابند.

کسانی که نباید بدون نظارت پزشک میکرونیدلینگ را انجام دهند، شامل افراد زیر می شوند:

✔     زنانی که باردار هستند

✔     زنان و مردان مبتلا به هموفیلی، دیابت یا سایر بیماری هایی که مانع بهبودی می شوند

✔     کسانی که از داروهای رقیق کننده خون یا داروهای مشابه استفاده می کنند

✔     افرادی که سابقه آکنه یا اگزما دارند

همانطور که گفته شد، استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر در کنار ماینوکسیدیل می تواند باعث افزایش جذب محلول شود؛ با این حال استفاده از ماینوکسیدیل بلافاصله پس از انجام میکرونیدلینگ برای موی سر می تواند علائمی از جمله گزگز، سوزش خارش و التهاب داشته باشد، بهتر است در مورد زمان استفاده از آن با پزشک مشورت کنید. پوست سر بعد از دریافت درمان میکرونیدلینگ نسبت به آفتاب حساسیت بیشتری خواهد داشت، استفاده روزانه از ضد آفتاب و یک کلاه می تواند به محافظت از پوست سر در خارج از منزل کمک کند. شدیدترین عارضه جانبی این روش احتمال عفونت است، زیرا هر زمان که زخمی وجود دارد این موضوع می تواند نگران کننده باشد، برای جلوگیری از این اتفاق باید ناحیه ای که میکرونیدلینگ انجام شده تمیز نگه داشته شود و همچنین در صورت لزوم از آنتی بیوتیک موضعی یا خوراکی برای دفع باکتری ها استفاده کنید.

میکرونیدلینگ خانگی چیست؟
2 Jan 2023

میکرونیدلینگ خانگی چیست؟

می توانید اثرات میکرونیدلینگ را در خانه خود تکرار کنید، برای این منظور ابزارهای میکرونیدلینگ خانگی (معروف به درمارولر) برای خرید در دسترس هستند، اما دقیقاً مشابه ابزاری نیستند که یک متخصص استفاده می کند.

ادامه مطلب
بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟
2 May 2022

بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

هر کسی که نگرانی های پزشکی یا زیبایی در مورد پلک های خود دارد، می تواند کاندیدای خوبی برای بلفاروپلاستی باشد. جراحی پلک یک عمل زیبایی جدید برای کسانی است که با هدف کاهش ظاهر افتاده پلک و به حداقل رساندن وجود کیسه های زیر چشم انجام می شود.

ادامه مطلب
تزریق چربی به گونه
21 Jul 2020

تزریق چربی به گونه

تزریق چربی به گونه ها روشی جدید، ایمن و بی خطر می باشد که امروزه برای زیباتر نشان دادن صورت مورد استفاده قرار می گیرد. گونه ها بخش مهمی از صورت می باشند که با افزایش سن حالت خود را از دست داده و افتاده می شوند و باعث ایجاد چین و چروک در صورت می شوند

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35