تفاوت های میکرودرم و میکرونیدلینگ چیست؟

میکرودرم و میکرونیدلینگ


میکرودرم ابریژن Microdermabrasion و میکرونیدلینگ Microneedling دو روش مراقبت از پوست هستند که برای کمک به درمان مشکلات پوستی استفاده می شوند. هر کدام از آنها به طور میانگین در یک جلسه معمولاً 20 دقیقه تا یک ساعت زمان می برند؛ برای بهبودی کامل ممکن است پس از درمان به ندرت به دوران نقاهت و استراحت نیاز داشته باشید، اما ممکن است به چندین جلسه درمان نیاز داشته باشید. تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ در موارد بسیاریست، اما هدف هر دو روش بازگرداندن جوانی و بازسازی پوستی سالم، شفاف و زیبا می باشد و در درمان موارد زیر کاربرد دارند:

•         جای جوش و اسکار

•         رنگ پوست ناهموار یا مات (هایپرپیگمنتیشن)

•         چین و چروک

•         لکه های خورشید (ملاسما)

•         لکه های پیری

•         چهره کسل کننده

با افزایش سن، پوست انسان دچار خطوط، چین و چروک و بجا ماندن انواع زخم می شود؛ با وجود تنوع درمان های زیبایی و روش های جوانسازی پوست،  تصمیم گیری و انتخاب ممکن است کمی گیج کننده باشد. میکرودرم یک روش جوانسازی پوست است که از اواسط دهه 1990 در ایالات متحده استفاده می شود، بنابراین بسیاری از افراد با آن آشنا هستند؛ و انواع فراوان میکرودرم را می توان در سالن های ماساژ و زیبایی و زیبایی انجام داد. میکرونیدلینگ یک گزینه جدیدتر جایگزین روش های قدیمی است که به دلیل مزایای زیادی که دارد به سرعت در حال محبوبیت می باشد.


میکرودرم

میکرودرم ابریژن، شاخه ای از درم ابریژن و رویش مجدد پوست، می تواند روی صورت و قسمت های مختلف بدن انجام شود تا سلول های مرده یا آسیب دیده در لایه سطحی پوست لایه برداری شوند (از بین بروند). میکرودرم یک روش غیرتهاجمی لایه برداری عمیق پوست با استفاده از دستگاه های مخصوص می باشد، این دستگاه ممکن است دارای سر خشن الماس شکل باشد یا ذرات ریزی را اسپری کند تا پوست شما "صیقل" بخورد. این دستگاه به طور همزمان از مکش برای تحریک گردش خون و جمع آوری سلول های مرده پوست استفاده می کند. ممکن است بلافاصله پس از درمان با میکرودرم نتایج را مشاهده کنید، پوست خود را نرمتر حس کنید یا روشن تر و یکنواخت تر به نظر برسد.

پس از انجام میکرودرم نیاز به بستری نبوده و تنها با مراقبت های محدودی می توانید به راحتی به روال زندگی خود برگردید. عوارض احتمالی این روش قرمزی؛ سوزش خفیف پوست و تورم بسیار کم است که پس از چند ساعت خود بخود از بین خواهد رفت و در موارد بسیار نادر ممکن است شاهد جوش، عفونت یا خونریزی باشید. مانند هر درمان زیبایی دیگر که بر روی پوست صورت انجام می شود، پس از انجام میکرودرم نیز تا یک هفته نباید در تابش مستقیم آفتاب قرار گیرید.


میکرونیدلینگ

روش انجام میکرونیدلینگ نسبت به میکرودرم کمتر شناخته شده است و به همین دلیل مطالعات بر روی مزایا و معایب این روش هنوز ادامه دارد. از این روش برای تحریک پوست برای ترمیم خود استفاده می شود که ممکن است به رشد کلاژن یا بافت الاستیک پوست کمک کند؛ کلاژن به از بین رفتن خطوط ریز و چین و چروک و ضخیم شدن پوست کمک می کند. SkinPen ابزاری استاندارد برای انجام میکرونیدلینگ است، این یک چرخ کوچک است که در اطراف آن سوزن های بسیار ظریف با طول 0.5 تا 3 میلی متر قرار دارد؛ غلتیدن آن در امتداد پوست می تواند تا 250 سوراخ بسیار کوچک در هر سانتی متر مربع از پوست ایجاد کند.

میکرونیدلینگ ممکن است کمی دردناک باشد، به همین دلیل معمولا قبل از درمان از کرم بی حس کننده ای روی پوست استفاده می شود. برخی از دستگاه های میکرونیدلینگ دارای لیزر نیز هستند که به پوست شما کمک می کند تا کلاژن بیشتری تولید کند. با توجه به نظر پزشک، ممکن است استفاده از میکرونیدلینگ همراه با روش های دیگر جوانسازی پوست توصیه شود. عوارض احتمالی این روش شامل قرمزی، التهاب و تورم می باشد و در شرایط نادر احتمال کبودی و خونریزی نیز وجود دارد.


تفاوت های میکرودرم و میکرونیدلینگ چیست ؟

این راه حل های کم خطر و مراقبت از پوست درمان های جوان سازی هستند تا شما را به عنوان بهترین خود جلوه دهند. گرچه ممکن است برخی از نگرانی های پوستی یکسان را هدف قرار دهند، میکرو نیدلینگ و میکرودرم ابریژن دو روش درمانی بسیار متفاوت هستند که از روش های مختلف برای دستیابی به نتایج خود استفاده می کنند. اساسی ترین تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ در روند اجرا می باشد، میکرودرم توسط لایه برداری پوست باعث جوانسازی می شود، در حالی که میکرونیدلینگ باعث تحریک پوست برای تولید کلاژن می شود. سایر تفاوت های میکرودرم و  میکرونیدلینگ عبارتند از:

✓      در روش میکرودرم سطح پوست درمان شده، اما روند میکرونیدلینگ به لایه های عمیق تر اپیدرم می رسد.

✓      دستگاه میکرونیدلینگ SkinPen که انقلابی در این روش ایجاد کرده، نتایج بهتری را در مقایسه با درمارولرها و میکرودرم ارائه می دهد.

✓      SkinPen نسبت به دستگاه های میکرودرم بهداشتی تر است زیرا از کارتریج های یکبار مصرف سوزنی استفاده می کند.

✓      جلسات میکرونیدلینگ کوتاه تر از میکرودرم است و به زمان کمتری نیاز دارد، اما معمولا نیاز به چند جلسه درمان دارد.

✓      به طور کلی میکرودرم درمانی نیست که باعث ایجاد درد شود، اما برای کمتر شدن درد میکرونیدلینگ از بی حسی های موضعی استفاده می شود.

✓      محصولات و کیت های میکرودرم بدون نسخه نیز برای استفاده در خانه موجود هستند،اما نتایج قابل مشاهده بسیار کمی دارند.

✓      میکرودرم ابریژن یک روش درمانی برای مشکلات ظاهری پوست، راحت و سریع است، پس عموماً زمان بهبودی نیاز ندارد؛ اما رفع عوارض میکرونیدلینگ مانند التهاب و قرمزی صورت حداقل به چند ساعت استراحت نیاز دارد.

✓      میکرونیدلینگ برای کسانی که می خواهند درمان عمیق تر داشته باشند و علائم پیری را معکوس کنند بسیار عالی است.

✓      به طور کلی هزینه میکرودرم نسبت به میکرونیدلینگ کمتر می باشد.


قبل از انجام هرگونه درمان زیبایی، بهتر است با یک مشاوره پوستی یا پزشک متخصص صحبت کنید و در مورد سلامت خود و شرایط پوستتان او را مطلع کنید تا درباره اینکه چه روش های درمانی خاصی می تواند نگرانی های پوستی شما را درمان کند نظر دهد. به طور کلی افراد باردار یا افرادی که در دوره شیردهی هستند و کسانی که دارای بیماری های پوستی خاص و زخم های باز باشند، نباید از این روش های درمانی پوست استفاده کنند.

هایفوتراپی واژینال چیست؟
3 May 2023

هایفوتراپی واژینال چیست؟

هایفو HIFU انرژی صدا یا ارتعاشات با فرکانس فراصوت متمرکز را به عمق 2 تا 5 میلی متر به صورت بخش به بخش اعمال می کند و بافت های عمیق تر را در سیستم آپونوروتیکی عضلانی سطح (SMAS) ، غشاء میانی پوست و لایه های زیر پوستی را هدف قرار می دهد و

ادامه مطلب
چه افرادی کاندید مناسب تزریق ژل هستند؟
28 Feb 2022

چه افرادی کاندید مناسب تزریق ژل هستند؟

هم مردان و هم زنان به یک اندازه کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل هستند؛ این درمان برای هر نوع پوست، تن و رنگ مناسب است. این روش برای افرادی که می خواهند فقط ناحیه خاصی از صورت را درمان کنند بسیار موثر است.

ادامه مطلب
تزریق چربی یا هایفوتراپی
13 Mar 2023

تزریق چربی یا هایفوتراپی

در روش تزریق چربی با وجود اینکه از چربی های خود فرد برای تزریق استفاده می شود و سازگاری بیشتری با بدن داشته و امکان واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد اما برای چین و چروک های عمیق پوست مناسب نبوده و فقط برای مشکلات سطحی کاربرد دارد.

ادامه مطلب
چگونه برای تزریق بوتاکس آماده شویم؟
26 Dec 2021

چگونه برای تزریق بوتاکس آماده شویم؟

آماده بودن، کلید کسب بیشترین نتیجه از هر روش مراقبت از پوست و زیبایی است، بوتاکس نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اگر تصمیم دارید یک جلسه بوتاکس انجام دهید، مطمئن شوید که با روند انجام آن آشنایی داشته و به درستی آماده شده اید.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35