آیا لیزر بیکینی باعث نازایی و سرطان در دختران می شود؟

لیزر بیکینی

لیزر بیکینی یکی از روش های است که در سال های اخیر بین خانم ها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است زیرا دارای نتایج طولانی مدت می باشد. این روش که یکی از مراحل لیزر موهای زائد می باشد پس از مدتی یا موها از بین می روند یا نازک می شوند. لیزر موهای زائد یک روش پزشکی برای از بین بردن موهای زائد با استفاده از پرتوهای نور متمرکز شده (لیزر) می باشد. در طی این فرایند پرتوی نور منتشر شده توسط رنگدانه های (ملانین) موجود در مو جذب می شود. انرژی نور به گرما تبدیل شده و به فولیکول های مو (ریشه های مو) که باعث تولید مو می شوند آسیب می رسانند و رشد موهای زائد را مهار یا به تأخیر می اندازد.


اگرچه لیزر موهای زائد رشد موها را برای مدت طولانی به تأخیر می اندازد اما معمولاً منجر به حذف دائمی مو نمی شود. برای از بین بردن موهای زائد اولیه به چندین جلسه لیزر نیاز است. از بین بردن موهای زائد با لیزر برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار موثر می باشد، اما می تواند برای سایر پوست ها نیز با موفقیت انجام شود. لیزر روش دائمی حذف موهای زائد نمی باشد. زیرا بعضی موها می توانند در برابر لیزر مقاوم باشند یا پس از درمان دوباره رشد می کنند اگرچه موهایی که دوباره رشد می کنند نازک و حساس اند. هزینه لیزر موهای زائد بستگی به تعداد جلسات انجام این کار دارد.


عوارض جانبی لیزر بیکینی

از جمله عوارض لیزر موهای زائد بیکینی عبارتند از:

• تورم خفیف در اطراف فولیکول های مو

• ممکن است تغییرات رنگدانه ای رخ دهد، به ویژه در افرادی که پوست تیره دارند. این تغییرات معمولاً موقتی است.

• قرمزی پوست

• تحریک موقتی که منجر به تاول، پوسته پوسته شدن، ایجاد زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست می شود.


برای کسانی که پوست تیره دارند باید مراقبت های ویژه ای انجام شود. برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست خارجی باید از لیزر با شدت کمتری استفاده شود.


آیا لیزر بیکینی باعث نازایی و سرطان در دختران می شود ؟

از نظر خطر ابتلا به سرطان پرتوهای ایکس و اشعه گاما جز خطرناک ترین پرتوها می باشند و به عنوان پرتوهای یونیزان با فرکانس بالا شناخته می شوند. این دو پرتو می توانند از منابع طبیعی مانند گاز رادون یا توسط انسان ساخته شوند. به عنوان مثال نیروگاه های هسته ای این نوع تشعشعات را برای انرژی هسته ای ایجاد می کنند و در آزمایشات تصویربرداری پزشکی مانند سی تی اسکن با اشعه ایکس برای تولید تصاویر داخل بدن استفاده می کنند.


هنگامی که اشعه یونیزه شده از بدن عبور می کند، می تواند مستقیما به DNA آسیب برساند و سپس به طور بالقوه منجر به سرطان شود. سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) بیان می کند که پرتوهایی که در روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد به کار برده می شوند قدرت یونیزه کنندگی نداشته و نمی توانند به DNA آسیب برسانند.


دکتر ویتنی بوو Whitney Bowe، متخصص پوست در شهر نیویورک می گوید انرژی پرتوهای نور لیزر موهای زائد در واقع به صورت سطحی باقی می مانند و این لیزرها به DNA آسیب نمی رسانند و جهش DNA ایجاد نمی کنند. پالس های انرژی نوری که در روش لیزر بیکینی مورد استفاده قرار می گیرد، فقط برای گرم کردن و از بین بردن فولیکول های مو طراحی شده اند. اگرچه برخی از زنان همچنان نگران لیزر مناطق نزدیک به اندام های تولید مثل خود (بیکینی) هستند، اما متخصصان می گویند هیچ خطری نداشته و این گفته که لیزر بیکینی باغث نازایی یا سرطان می شود واقعیت ندارد.


دکتر كنستانتین زاكاشانسكی Konstantin Zakashansky، متخصص زنان و زایمان در بیمارستان مونت سینا می گوید نور استفاده شده برای لیزر بیکینی به عمق فولیكول مو نفوذ نمی كند و اندام های داخلی به هیچ وجه تحت تأثیر قرار نمی گیرند و توانایی باروری دختران نیز تحت تأثیر قرار نمی گیرد. تاکنون هیچ تحقیقی نشان نداده که انرژی نور حاصل از لیزر بیکینی باعث ایجاد سرطان در دختران و خانم می شود. دکتر بوو می گوید امکان ایجاد قرمزی، اسکار و تغییر رنگ در ناحیه تحت درمان وجود دارد.


اگر پس از جلسات لیزر بیمار احساس سوزش داشته باشد، با چند روش درمانی می تواند به رفع سوزش در ناحیه تحت درمان کمک کرد. دکتر بوو استفاده از کمپرس شیر سرد را تجویز می کند و می گوید به طرز شگفت انگیزی تسکین دهنده است. برای رفع تورم و قرمزی می توان ایبوپروفن مصرف کرد اما از مصرف تیلنول Tylenol خودداری کنید. برای دستیابی به نتایج پایدار لیزر بیکینی به طور متوسط حدود شش جلسه به طول می انجامد، اما دکتر بوو بیماران خود را تشویق می کند که هر دو سال یکبار برای جلوگیری از رشد دوباره موهای زائد خود لیزر بیکینی را تکرار کنند.


اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید می توانید با اطمینان خاطر جهت انجام این کار به کلینیک زیبایی رنسانس مراجعه نمایید. کلینیک زیبایی رنسانس با در اختیار داشتن جدید ترین تجهیزات دنیا آماده ارائه خدمات زیبایی به شما عزیزان می باشد.همچنین شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از هزینه لیزر موهای زائد با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


روش های پاکسازی پوست در خانه
7 Nov 2020

روش های پاکسازی پوست در خانه

گرد و غبار و آلودگی زیادی در هوا وجود دارد که به راحتی روی صورت می نشیند؛ البته اینها تنها مواردی نیستند که می توانند به پوست آسیب برسانند؛ این روزها به ویژه در شهرهای بزرگ، هوا دارای رادیکال های آزاد

ادامه مطلب
مراقبت های بعد از هایفوتراپی
12 Jun 2023

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

هر عمل و درمانی نیاز به مراقبت های پس از انجام آن را دارد تا بیشترین تاثیر را به همراه داشته باشد و از به وجود آمدن هرگونه عارضه ای جلوگیری به عمل بیاید.درباره تکنیک درمانی هایفوتراپی هم نیز این مسئله می بایست رعایت شود تا تاثیر گذاری این روش در بالاترین حالت خود قرار بگیرد.

ادامه مطلب
ماندگاری تزریق ژل
27 Aug 2020

ماندگاری تزریق ژل

تزریق ژل روشی برای جوان سازی پوست می باشد که به عنوان یک روش نسبتاً طولانی برای از بین بردن چین و چروک ها، فرم دهی به باسن و افزایش حجم سینه با تزریق مواد پرکننده استفاده می شود

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35