تزریق چربی یا هایفوتراپی

تزریق چربی یا هایفو


هایفوتراپی HIFU روشی است که از امواج فراصوت برای هدف قرار دادن لایه های عمیق بافت پوست برای لیفت و محکم کردن پوست استفاده می کند. این روش کاملاً غیر تهاجمی بوده و هیچ آسیبی به پوست نمیرساند، همچنین موجب تقویت کلاژن سازی پوست و بازسازی آن می شود. بنابراین برای از بین بردن چین و چروک صورت، اطراف چشم، خط لبخند و غیره می توان از از هایفوتراپی استفاده کرد، البته ذکر این نکته ضروریست که هایفو برای کشیدگی پوست در نواحی گردن و غبغب و سفت کردن آن در ناحیه شکم، ران و واژن نیز استفاده می شود.

بلافاصله بعد از انجام هایفوتراپی، پوست تا حدی سفت شده و اثرات آن را می توانید در طی چند هفته بعد به طور کامل مشاهده کنید، زیرا به مرور زمان کلاژن بیشتری تشکیل می شود. تعداد جلسات هایفوتراپی به اهداف شما و میزان سستی بافت پوستتان بستگی دارد، علاوه بر این توانایی جوان سازی پوست در اثربخشی روش بسیار مهم است که تحت تاثیر عواملی همچون سن، تغذیه و سبک زندگی قرار دارد.


مزایای هایفوتراپی

✔      هایفوتراپی روشی کاملاً بی خطر، غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی یا تزریق می باشد.

✔      این روش موجب تحریک فرآیندهای طبیعی در پوست شده، بنابراین دارای نتایج بسیار طبیعی و درازمدت می باشد.

✔      دوره نقاهت هایفو کوتاه مدت می باشد.

✔      چین و چروک را از بین برده و باعث لیفت و سفت کردن پوست می شود.

✔      نتایج هایفوتراپی ماندگار هستند.

✔      روش هایفو بدون نیاز به دوران نقاهت، ایمن و مؤثر و نتیجه بخش می باشد.


عوارض هایفوتراپی

هایفوتراپی یک روش ایمن برای لیفت پوست محسوب می شود، اما همانطور که می دانید هیچ روشی بی عیب نبوده و هایفوتراپی نیز عوارض جانبی خاص خود را دارد. رایج ترین  عوارض عبارتند از:

•     لکه دار شدن پوست: رایج ترین عارضه جانبی هایفوتراپی ایجاد لکه های کوچکی روی پوست می باشد، اما این عارضه دائمی نیست و معمولاً چند ساعت پس از درمان از بین می رود.

•     تورم: تورم نیز از عوارض هایفوتراپی می باشد که در برخی افراد ظاهر می شود، زیرا پوست هر فرد متفاوت است. در هر صورت اگر تورم ایجاد شود، معمولاً بعد از چند روز از بین می رود.

•     احساس سوزش: در مناطق ظریف مانند اطراف چشم و لب احساس کمی سوزس بوجود خواهد آمد که پس از دو هفته بدون نیاز به مراجعه به پزشک و مصرف دارو از بین می رود.

•     تغییر رنگ پوست: تغییر رنگ و تیرگی پوست به صورت دائمی به ندرت ممکن است بعد از هایفو رخ دهد.


تزریق چربی

تزریق چربی که به آن پیوند چربی، انتقال چربی و چربی زدایی نیز گفته می شود، روشی است که از چربی خود فرد برای پر کردن بی نظمی ها و شیارهای پوست استفاده می کند. از این روش برای درمان گونه های فرو رفته، از بین بردن چین و چروک و خط لبخند و حجیم کردن بخش هایی مانند سینه ها، باسن و ... استفاده می شود. چربی مورد نیاز برای تزریق با توجه به ناحیه مورد نظر تزریق از بدن خود فرد برداشته می شود که معمولاً نواحی شکم، ران یا بازو هستند، برای تزریق چربی به سینه و باسن نیاز به برداشت مقدار بیشتری چربی از نواحی بزرگ تری مانند شکم و برای تزریق چربی به صورت از ناحیه ران یا بازو استفاده می شود. تزریق چربی یک فرآیند سه مرحله ای شامل: (1) برداشت (2) خالص سازی (3) انتقال و تزریق می باشد.


تزریق چربی یا هایفوتراپی


1.      برداشت: در ابتدا پزشک محل برداشت چربی را انتخاب و بی حسی موضعی در آن ناحیه استفاده می کند. سپس برش كوچكی برای استخراج چربی ایجاد کرده و با استفاده از یك كانولای متصل به سرنگ با دقت چربی (لیپوساکشن) استخراج می شود.

2.      فرآوری: هنگامی که چربی کافی از ناحیه اهدا کننده استخراج شد، جراح شما آن را پردازش می کند تا سلول های چربی خالص را برای انتقال به سرنگ های کوچک که برای تزریق چربی استفاده می شود آماده کند. در این مرحله با استفاده از سانتریفیوژ ناخالصی ها را از سلول های چربی جدا می کنند.

3.      تزریق: پزشک با استفاده از سوزن یا کانول چربی فرآوری شده را به محل مورد نظر تزریق می کند.


مزایای تزریق چربی

✔      تزریق چربی یک روش غیر تهاجمی برای دستیابی به جوان سازی صورت و حجیم تر کردن بخش های دیگر بدن است.

✔      ماده تزریق شونده (چربی) از بدن خود فرد برداشت می شود، بنابراین احتمال بروز واکنش های آلرژیک بسیار کم می باشد.

✔       نتایج تزریق چربی طبیعی، طولانی و کاملاً بی خطر می باشد.

✔      نیازی به دوران نقاهت طولانی مدت وجود ندارد و همچنین این روش بدون نیاز به بیهوشی یا بستری انجام خواهد شد.

✔      نتیجه تزریق چربی، بلافاصله قابل مشاهده است و می توان به چربی تزریق شده فرم دلخواه داد.


معایب تزریق چربی

•     مناطقی که تحت درمان قرار گرفته اند بلافاصله پس از تزریق چربی کبود و متورم می شوند، بنابراین استفاده از کمپرس سرد در چند ساعت اول پس از تزریق چربی برای به حداقل رساندن تورم مهم است.

•     در مقایسه با سایر پرکننده های پوستی که از قبل آماده شده اند، آماده سازی بافت چربی قبل از انتقال آن بسیار زمان بر است.

•      اگرچه تزریق چربی ماندگارتر از تزریق ژل است، اما هزینه بیشتری دارد.

•      برای رسیدن به نتیجه دلخواه ممکن است به چندین جلسه تزریق چربی نیاز باشد.


تزریق چربی بهتر است یا هایفوتراپی ؟

هر روش درمانی با عوارض جانبی بالقوه ای همراه است، و با توجه به نتیجه مورد نظر و محل انتخابی، درمان های زیبایی نسبت به هم برتری خواهند داشت. با این حال بهتر است از روش های مورد تایید وزارت بهداشت و آنهایی که در بین تعداد زیادی از افراد نتیجه بخشی خود را ثابت کرده اند، برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید. هایفوتراپی و تزریق چربی هر دو از روش های کم تهاجمی جوانسازی بوده که دارای عوارض جزئی بوده که در طی یک یا دو هفته از بین می روند. هایفوتراپی قدرتمندترین روش درمانی است که به عنوان یک جایگزین بی خطر برای جراحی در دسترس است، این روش می تواند برای از بین بردن چربی های اضافی و لیفت پوست مورد استفاده قرار گیرد.

در مقایسه هایفوتراپی و تزریق چربی می توان گفت که در روش تزریق چربی با وجود اینکه از چربی های خود فرد برای تزریق استفاده می شود و سازگاری بیشتری با بدن داشته و امکان واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد؛ اما برای چین و چروک های عمیق پوست مناسب نبوده و فقط برای مشکلات سطحی کاربرد دارد. از طرف دیگر هایفوتراپی برای از بین بردن چین و چروک های گسترده و عمیق بهترین گزینه می باشد و از آنجایی که ماندگاری هایفوتراپی طولانی مدت است، در بین مردم طرفداران زیادی دارد.


در پایان چنانچه قصد انجام هریک از خدمات زیبایی و روش های جوانسازی پوست را داشته باشید می توانید با تماس یا مراجعه به کلینیک زیبایی رنسانس از خدمات مجموعه ما توسط پزشکان متخصص و تکنسین مجرب بهره مند گردید.

از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ
23 Jan 2021

از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ

یافتن یک روش درمانی مناسب برای از بین بردن اسکار آکنه یا جای جوش به دغدغه اکثر خانم ها و آقایان تبدیل شده و میکرونیدلینگ یکی از موثرترین روش های جدید درمان جای جوش در حال حاضر است که هم موثر و هم مقرون به صرفه می باشد.

ادامه مطلب
چه افرادی برای تزریق بوتاکس مناسب نیستند؟
15 Feb 2023

چه افرادی برای تزریق بوتاکس مناسب نیستند؟

این نکته را باید توجه داشت که همه ی افراد نمی توانند از این روش درمانی به دلایل مختلفی که وجود دارد استفاده نمایند.به همین علت چنانچه قصد تزریق بوتاکس را دارید پیش از انجام این کار این مقاله را با دقت مطالعه کرده تا ببینید آیا شما کاندید مناسبی جهت تزریق بوتاکس می باشید یا خیر.

ادامه مطلب
لیفت با نخ بهتر است یا هایفوتراپی؟
28 Aug 2022

لیفت با نخ بهتر است یا هایفوتراپی؟

. اگر می خواهید نتایج فوری مشاهده کنید باید بتوانید تحمل ورود سوزن به پوست صورت خود را داشته باشید، در این صورت لیفت با نخ انتخاب بهتری نسبت به هایفو است. دلیل اینکه هایفو برای دیدن نتایج زمان بیشتری می برد، این است که به عمق پوست نفوذ می کند تا تولید طبیعی کلاژن را به تدریج تحریک کند.

ادامه مطلب
تزریق چربی یا پروتز
27 Jul 2020

تزریق چربی یا پروتز

تزریق چربی یک فرآیند جراحی است که چربی را از یک ناحیه بدن به ناحیه دیگر منتقل می کند. هدف این روش بهبود یا تقویت مناطقی است که چربی به آن تزریق می شود. این تکنیک شامل استخراج چربی با لیپوساکشن، پردازش چربی و سپس تزریق مجدد چربی تمیز شده در ناحیه ای است که به بهبود نیاز دارد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35