هایفوتراپی کاملا بی خطر است؟

هایفوتراپی

هایفوتراپی یا High-Intensity Focused Ultrasound یک روش غیر تهاجمی برای سفت کردن و کشیدن پوست با استفاده از امواج التراسوند می باشد که نیازی به عمل جراحی نیز ندارد. هایفوتراپی بیشتر در معالجه تومورها مورد استفاده قرار می گیرد. این روش به دلیل داشتن روند بسیار سریع به عنوان روش لیفتینگ وقت نهار نیز شناخته می شود و نواحی خاصی از صورت و گردن را که نیاز به جوان سازی دارد هدف قرار می دهد.


امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا انرژی گرمایی را مستقیماً به بافت زیرین پوست منتقل کرده و تولید کلاژن پوستی را تحریک می کنند. از این رو باعث بهبود بافت پوستی شده و افتادگی پوست را کاهش می دهند. فرآیند هایفوتراپی بدون هیچگونه جراحی یا تزریق، نتایجی مانند آنها دارد. امتیاز این روش در این است که دوره نقاهت ندارد. فرآیند HIFU همچنین برای از بین بردن آکنه و زخم بسیار مؤثر می باشد زیرا در آن از امواج فراصوت که باعث افزایش تولید کلاژن شده و روند بهبودی را تسریع می کند استفاده می شود.


هایفوتراپی تنها روشی است که می تواند بافت زیر پوست را بدون نیاز به عمل جراحی مورد هدف قرار دهد. همچنین تنها روش استفاده از تصویربرداری با امواج التراسوند است که به پزشک این امکان را می دهد تا لایه های بافتی را که در طول درمان مورد هدف قرار داده می شود، دیده و اطمینان حاصل کند که انرژی دقیقاً به همان جایی که موردنظر می باشد برخورد کند. در حالی که هایفوتراپی یک روش ایمن برای سفت کردن و کشیدن صورت محسوب می شود، اما هیچ روشی بی عیب نیست و عوارض جانبی خاصی به همراه دارد.


عوارض هایفوتراپی صورت :

بر اساس تحقیقات محققان و نتایج پزشکان این روش هم همانند سایر روش ها می تواند دارای یکسری عوارض جانبی مانند قرمزی، تورم، کبودی ناچیز، بی حسی و سوزش خفیف که به سرعت از بین می روند باشد.


عوارض هایفوتراپی صورت معمولا ناچیز است .این روش معمولاً بدون درد است ولی بعضی مواقع موجب احساس سوزن سوزن شدن یا گرمی روی پوست می شود. با این حال این موارد فقط در طول انجام هایفوتراپی احساس می شوند و پس از آن از بین می روند.


تورم از عوارض نادر HIFU می باشد، اما به دلیل متفاوت بودن پوست هر فرد، ممکن است باعث ایجاد تورم در بخی افراد شود.این اتفاق و سایر عوارض هایفوتراپی معمولاً بعد از چند روز از بین می رود.


یکی از رایج ترین عوارض هایفوتراپی صورت قرمز و لکه دار شدن پوست می باشد. قسمت درمان شده ممکن است قرمز و لکه دار شود، به خصوص اگر پوست فرد حساس و مستعد قرمزی باشد. این اثر جانبی دائمی نبوده و معمولاً چند ساعت پس از درمان از بین می رود.


آیا هایفوتراپی خطر دارد؟

هایفوتراپی امن ترین تکنیک شناخته شده برای سفت کردن و از بین بردن چین و چروک پوست می شود. مطالعات بالینی نشان می دهد عوارض هایفوتراپی صورت بسیار ناچیز می باشد و بی خطر بودن کامل این روش ثابت شده است. به همین دلیل ده ها هزار درمان با این روش با خیال راحت در سراسر جهان انجام شده است. هایفوتراپی درمان عالی برای افرادی است که به دنبال سفت کردن صورت، گردن و قفسه سینه فوقانی بدون عمل جراحی هستند.


یکی از بهترین کلینیک ها جهت انجام هایفوتراپی کلینیک زیبایی رنسانس می باشد. کلینیک زیبایی رنسانس با در اختیار داشتن تمامی امکانات و تجهیزات مرتبط با هایفوتراپی و همچنین در اختیار داشتن پزشکان متخصص در این زمینه بهترین انتخاب برای افرادی که قصد انجام این عمل زیبایی را دارند می باشد.


شما عزیزان می توانید جهت برقراری ارتباط و یا مشاوره های مورد نیاز با شماره 09122115442 تماس حاصل نمایید.


استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر چگونه است؟
3 Sep 2023

استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر چگونه است؟

میکرونیدلینگ می تواند به تحریک سلول های بنیادی در فولیکول های مو کمک کند که ممکن است منجر به رشد مو شود. میکرونیدلینگ همچنین می تواند به طور همزمان با روش های دیگر کمک به رشد مو استفاده می شود، زیرا باعث جذب محصولاتی که برای درمان ریزش مو به صورت موضعی استفاده می شوند.

ادامه مطلب
چه کسانی کاندید مناسب لیپوماتیک هستند؟
2 Jan 2022

چه کسانی کاندید مناسب لیپوماتیک هستند؟

مانند هر روش درمانی زیبایی، برای انجام لیپوماتیک باید توسط یک پزشک متخصص معاینه شده و شرایط شما بررسی شود، تا بدانید که کاندید مناسبی هستید یا خیر. هیچ چیز جایگزین یک رژیم غذایی سالم و ورزش نمی شود و لیپوماتیک روش مناسبی برای افرادی که انتظار دارند مقدار قابل توجهی از بافت چربی را از دست بدهند نیست.

ادامه مطلب
مراقبت های بعد از تزریق چربی
26 Jan 2020

مراقبت های بعد از تزریق چربی

یکی از روش های زیبایی که طرفداران زیادی را دارد تزریق چربی می باشد.تزریق چربی فرآیندی است که به وسیله آن می توان چین و چروک هایی که به دلیل افزایش سن در صورت و سایر اعضای بدن به وجود آمده را از بین برد و ظاهر فرد را زیبا و جوان تر نشان داد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35