هایفوتراپی کاملا بی خطر است؟

هایفوتراپی

هایفوتراپی یا High-Intensity Focused Ultrasound یک روش غیر تهاجمی برای سفت کردن و کشیدن پوست با استفاده از امواج التراسوند می باشد که نیازی به عمل جراحی نیز ندارد. هایفوتراپی بیشتر در معالجه تومورها مورد استفاده قرار می گیرد. این روش به دلیل داشتن روند بسیار سریع به عنوان روش لیفتینگ وقت نهار نیز شناخته می شود و نواحی خاصی از صورت و گردن را که نیاز به جوان سازی دارد هدف قرار می دهد.


امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا انرژی گرمایی را مستقیماً به بافت زیرین پوست منتقل کرده و تولید کلاژن پوستی را تحریک می کنند. از این رو باعث بهبود بافت پوستی شده و افتادگی پوست را کاهش می دهند. فرآیند هایفوتراپی بدون هیچگونه جراحی یا تزریق، نتایجی مانند آنها دارد. امتیاز این روش در این است که دوره نقاهت ندارد. فرآیند HIFU همچنین برای از بین بردن آکنه و زخم بسیار مؤثر می باشد زیرا در آن از امواج فراصوت که باعث افزایش تولید کلاژن شده و روند بهبودی را تسریع می کند استفاده می شود.


هایفوتراپی تنها روشی است که می تواند بافت زیر پوست را بدون نیاز به عمل جراحی مورد هدف قرار دهد. همچنین تنها روش استفاده از تصویربرداری با امواج التراسوند است که به پزشک این امکان را می دهد تا لایه های بافتی را که در طول درمان مورد هدف قرار داده می شود، دیده و اطمینان حاصل کند که انرژی دقیقاً به همان جایی که موردنظر می باشد برخورد کند. در حالی که هایفوتراپی یک روش ایمن برای سفت کردن و کشیدن صورت محسوب می شود، اما هیچ روشی بی عیب نیست و عوارض جانبی خاصی به همراه دارد.


عوارض هایفوتراپی صورت :

بر اساس تحقیقات محققان و نتایج پزشکان این روش هم همانند سایر روش ها می تواند دارای یکسری عوارض جانبی مانند قرمزی، تورم، کبودی ناچیز، بی حسی و سوزش خفیف که به سرعت از بین می روند باشد.


عوارض هایفوتراپی صورت معمولا ناچیز است .این روش معمولاً بدون درد است ولی بعضی مواقع موجب احساس سوزن سوزن شدن یا گرمی روی پوست می شود. با این حال این موارد فقط در طول انجام هایفوتراپی احساس می شوند و پس از آن از بین می روند.


تورم از عوارض نادر HIFU می باشد، اما به دلیل متفاوت بودن پوست هر فرد، ممکن است باعث ایجاد تورم در بخی افراد شود.این اتفاق و سایر عوارض هایفوتراپی معمولاً بعد از چند روز از بین می رود.


یکی از رایج ترین عوارض هایفوتراپی صورت قرمز و لکه دار شدن پوست می باشد. قسمت درمان شده ممکن است قرمز و لکه دار شود، به خصوص اگر پوست فرد حساس و مستعد قرمزی باشد. این اثر جانبی دائمی نبوده و معمولاً چند ساعت پس از درمان از بین می رود.


آیا هایفوتراپی خطر دارد؟

هایفوتراپی امن ترین تکنیک شناخته شده برای سفت کردن و از بین بردن چین و چروک پوست می شود. مطالعات بالینی نشان می دهد عوارض هایفوتراپی صورت بسیار ناچیز می باشد و بی خطر بودن کامل این روش ثابت شده است. به همین دلیل ده ها هزار درمان با این روش با خیال راحت در سراسر جهان انجام شده است. هایفوتراپی درمان عالی برای افرادی است که به دنبال سفت کردن صورت، گردن و قفسه سینه فوقانی بدون عمل جراحی هستند.


یکی از بهترین کلینیک ها جهت انجام هایفوتراپی کلینیک زیبایی رنسانس می باشد. کلینیک زیبایی رنسانس با در اختیار داشتن تمامی امکانات و تجهیزات مرتبط با هایفوتراپی و همچنین در اختیار داشتن پزشکان متخصص در این زمینه بهترین انتخاب برای افرادی که قصد انجام این عمل زیبایی را دارند می باشد.


شما عزیزان می توانید جهت برقراری ارتباط و یا مشاوره های مورد نیاز با شماره 09122115442 تماس حاصل نمایید.


درمان های خانگی از بین بردن لک صورت
14 Aug 2021

درمان های خانگی از بین بردن لک صورت

وجود لک روی صورت به هر دلیلی که باشد واقعاً می تواند بر اعتماد به نفس افراد تأثیر بگذارد، گاهی اوقات جای باقی مانده از آنها می تواند هفته ها یا حتی ماه ها قابل مشاهده باشند، بنابراین یافتن محصولات و داروهای مناسب برای درمان پوست بسیار مهم است.

ادامه مطلب
چه کسی کاندید مناسب میکرونیدلینگ است؟
30 Jan 2022

چه کسی کاندید مناسب میکرونیدلینگ است؟

از آنجایی که درمان میکرونیدلینگ برای انواع مختلف پوست و مشکلات پوستی نتیجه بخش است، تقریباً همه می توانند از آن بهره مند شوند. با این حال این روش به ویژه برای شرایطی که در درجه اول بر سطح پوست تأثیر می گذارد، مفید می باشد.

ادامه مطلب
تزریق چربی به گونه
21 Jul 2020

تزریق چربی به گونه

تزریق چربی به گونه ها روشی جدید، ایمن و بی خطر می باشد که امروزه برای زیباتر نشان دادن صورت مورد استفاده قرار می گیرد. گونه ها بخش مهمی از صورت می باشند که با افزایش سن حالت خود را از دست داده و افتاده می شوند و باعث ایجاد چین و چروک در صورت می شوند

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35