مزایا و معایب هایفوتراپی چیست ؟

هایفوتراپی


از تاثیراتی که بالا رفتن سن در پوست می تواند ایجاد کند، افتادگی و شل شدن بافت های پیوندی می باشد که برای بسیاری از افراد به ویژه بانوان امری ناخوشایند و آزار دهنده محسوب می شود. برای رفع این معضل روش های مختلفی وجود دارد از جمله لیفت صورت با جراحی، تزریق پرکننده ها، لیزر، میکرونیدلینگ و میکرودرم، روش هایی مانند تزریق ژل و چربی یا میکرو نتایجی موقت دارند و در موارد شدیدتر نتیجه بخشی کمی دارند، روش جراحی نیز می تواند بسیار پرهزینه، پرخطر و مستعد عوارض باشد.

هایفوتراپی روشی است که بدون نیاز به جراحی و یا هرگونه بیهوشی و به وسیله امواج اولتراسوند، بافت ها را سفت کرده و باعث کشیده شدن و بالا رفتن پوست می شود. هایفو (سونوگرافی متمرکز با شدت بالا) تکنولوژی استانداردی برای بهبود، سفت کردن و لیفت پوست می باشد، این یک روش لیفت صورت غیرجراحی برای آب کردن چربی های صورت و حذف غبغب برای داشتن صورت خوش فرم است. تاثیر هایفوتراپی در جوان سازی پوست ثابت شده است، مهمتر از همه اینکه هیچ زمان بهبودی نیاز ندارد و نتایج از همان جلسه اول قابل مشاهده است.


هایفوتراپی چگونه انجام می شود؟

هایفو مخفف انرژی اولتراسوند متمرکز با شدت بالاست و روشی با حداقل تهاجم برای درمان افتادگی پوست بدون اسکار، خرابی و خونریزی می باشد که جوانی پوست را حفظ می کند. هایفوتراپی از یک امواج فراصوت با فرکانس بالا استفاده می کند تا به طور موثر شلی پوست را بهبود بخشد، اینکار توسط فناوری اولتراسونیک با رسیدن به 3 لایه زیر پوست و تحریک تولید کلاژن انجام میشود، به عبارت دیگر، پرتوهای اولتراسوند بدون آسیب رساندن به لایه سطحی پوست با دمای 60 تا 70 درجه سانتی گراد به اعماق پوست شما نفوذ می کند. این انرژی در لایه های خاصی متمرکز شده و چربی های اضافی را ذوب می کند، در عین حال کلاژن را برای سفت شدن پوست تحریک می کند و و سبب خواهد شد پوست کشیده شده و چین و چروک ها و شل شدگی های پوست را از بین ببرد.

درمان هایفو با هدف ضد پیری پوست به طور معمول برای صورت استفاده می شود اما قابلیت استفاده برای هر قسمت از بدن را نیز دارد. مدت زمان هر جلسه هایفوتراپی بین 30 تا 60 دقیقه است که البته به وسعت ناحیه تحت درمان بستگی دارد، به عنوان مثال هایفوتراپی برای لاغری که معمولاً در ناحیه بزرگ شکم یا ران پا انجام می شود ممکن است بیش از یک ساعت زمان نیاز داشته باشد. پیش از انجام کار پزشک معاینات اولیه و میزان شل شدگی پوست را بررسی کرده و سپس بر اساس شدت آن تعداد جلساتی را برای هایفو نیاز است، معین می نماید.


مزایای هایفوتراپی


مزایای هایفوتراپی

✔      درمان هایفو می تواند به کاهش خطوط ریز و چین و چروک که دغدغه اصلی افراد در دهه چهل و پنجاه سالگی است کمک کند. این روش همچنین برای مبارزه با سیاهی دور چشم، از بین بردن منافذ بزرگ، رفع غبغب، کاهش لک، آکنه و جوش موثر است.

✔      هایفو یک درمان غیر تهاجمی، ایمن و بدون نیاز به دارو است که به پزشک اجازه می دهد لایه های زیرین پوست را هدف قرار دهد.

✔      به دلیل عدم نیاز به عمل جراحی و استفاده از امواج و گرمای متعادل، روشی ایمن و کاملاً بی خطر می باشد، همچنین هایفو نیازی به هر نوع بیهوشی و بستری ندارد که ناراحتی و عوارض را به حداقل می رساند.

✔      در انجام هایفو، یک پالس کم انرژی از طریق سونوگرافی به لایه بالایی پوست می رسد و باعث یکدست و روشن شدن و استحکام پوست می شود.

✔      هایفوتراپی به سطح پوست آسیب نمیرساند و عوارضی همچون سوختگی سطحی پوست و یا ایجاد لک بر روی آن وجود نخواهد داشت.

✔      ماندگاری هایفوتراپی طولانی مدت است و دوام نسبتا بالایی دارد و پس از پایان جلسات تا 2 سال می تواند باقی بماند؛ پس از 2 سال در صورت تمایل افراد می توانند این روش را جهت افزایش ماندگاری آن تکرار کنند.

✔      هایفو برخلاف لیزر بر روی همه انواع پوست قابل انجام است و بر خلاف روش های موقت جوانسازی، تعداد جلسات بسیار کمی نیاز دارد.

✔      در مقایسه با سایر درمان های لیفت صورت، هایفو تقریباً سریع و فوری نتیجه می دهد، به دلیل عدم وجود دوران نقاهت به مراقبت های خاصی پس از هایفوتراپی نیز نیاز ندارید.

✔      هایفوتراپی قابل استفاده در نواحی مختلف صورت از جمله گردن، چانه، گونه، غبغب، پیشانی و بخش های مختلف بدن مانند ران ها و قفسه سینه می باشد.


معایب هایفوتراپی

تاکنون هیچ گونه عوارض جانبی شدید یا خطری مرتبط با هایفوتراپی گزارش نشده است، نتایج در افراد مختلف به دلیل شرایط بدنی و م شکلات پوستی متفاوت می تواند کمتر یا بیشتر نمایان شود. یکی از معایب این روش می توان به محدودیت افرادی که می توانند از هایفو استفاده کنند، اشاره کرد؛ که البته در بسیاری از روش های درمانی زیبایی این محدودیت وجود دارد. موارد منع استفاده از روش هایفو عبارتند از:

•     تا 2 هفته بعد از تزریق بوتاکس نمی توان این روش را انجام داد.

•     زنان باردار و یا شیرده نباید از درمان هایفو استفاده نمایند.

•     بهتر است حداقل 6 ماه پس از تزریق ژل از هایفوتراپی استفاده کرد.

•     مبتلایان به بیماری های پوستی که به موجب آن ترمیم پوست به کندی صورت می گیرد و یا اصلا صورت نمی گیرد مانند بیماری لوپوس، نمی توانند از روش هایفو استفاده نمایند.


اگرچه هایفو روشی موثر است، اما مانند هر روش زیبایی دیگر ممکن است در طول جلسه یا بعد از آن معایبی داشته باشد. درد روش هایفو بسیار اندک می باشد و با هیچ یک از روش های لیفتینگ پوست قابل مقایسه نیست، تنها اتفاقی که ممکن است ایجاد شود احساس کمی سوزش و گرما در هنگام تابیده شدن امواج است. در ادامه مواردی که به عنوان معایب هایفو شناخته می شود ارائه شده که قبل از اینکه بخواهید تحت این درمان قرار بگیرید، باید از آنها آگاه باشید.

✔      پس از انجام هایفو، بسته به ماهیت پوست، ممکن است قرمزی یا تورم خفیفی را تجربه کنید، این علائم در عرض چند ساعت فروکش خواهند کرد.

✔      درمان هایفو یک درمان یکباره نیست و برای دستیابی به نتایج مطلوب توصیه می شود چندین درمان (حداکثر 3 یا 4 جلسه) را انجام دهید.

✔      با اینکه بلافاصله بعد از هایفوتراپی نتایج این روش قابل مشاهده اند، اما ممکن است پس از 2 تا 3 ماه نتایج نهایی مشاهده شود. دلیل این امر این است که کلاژن سازی پوست به زمان نیاز دارد تا وظیفه بازسازی خود را برای تقویت بافت پوست انجام دهد و درخشش جوانی پوست و شفافیت آن را افزایش دهد.


تزریق ژل برای از بین بردن خط لبخند
26 Dec 2020

تزریق ژل برای از بین بردن خط لبخند

حرکت تکراری لبخند زدن باعث شل شدن پوست و ایجاد چروک های دائمی می شود، همچنین لبخند زدن باعث از بین رفتن بافت موجود در آن ناحیه از صورت می شود و خطی ایجاد می کند که حتی بعد از اینکه لبخند را متوقف کنید نیز باقی می ماند.

ادامه مطلب
چه افرادی کاندید مناسب تزریق ژل هستند؟
28 Feb 2022

چه افرادی کاندید مناسب تزریق ژل هستند؟

هم مردان و هم زنان به یک اندازه کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل هستند؛ این درمان برای هر نوع پوست، تن و رنگ مناسب است. این روش برای افرادی که می خواهند فقط ناحیه خاصی از صورت را درمان کنند بسیار موثر است.

ادامه مطلب
تزریق ژل به جای جوش
2 Sep 2020

تزریق ژل به جای جوش

تزریق ژل معمولاً به دلیل کاربرد آن در از بین بردن چین و چروک، فرم دهی به لب، گونه و موارد دیگر شناخته شده است، امروزه از آن برای از بین بردن جای جوش یا آکنه نیز استفاده می شود

ادامه مطلب
مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی
17 Sep 2021

مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی

از طریق درمان با کربوکسی تراپی می توان بافت و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشید، اکسیژن رسانی به پوست را انجام داد که باعث درخشندگی بیشتر آن می شود. کربوکسی تراپی یک روش درمانی طبیعی و ایمن برای بدن است که کاملاً با فیزیولوژی انسان سازگار بوده و فرآیندهای شیمیایی را در بدن ما تحریک می کند.

ادامه مطلب