تزریق ژل و تزریق بوتاکس چه تفاوتی باهم دارند؟

تزریق بوتاکس


دو مورد از محبوب ترین درمان های زیبایی تزریقی بوتاکس و ژل هستند؛ در حالی که هر دو درمان کم تهاجمی بوده و نتایج عالی ارائه می دهند در برخی موارد تفاوت هایی نیز دارند. هم تزریق بوتاکس و هم تزریق ژل می توانند بخش مهمی از روتین ضد پیری پوست باشند و ظاهری جوان تر به متقاضیان بدهند. در برخی موارد نیز به تشخیص پزشک، این دو محصول مختلف حتی می توانند به صورت مکمل استفاده شوند تا نتایجی پایدارتر ارائه کنند.


بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک روش درمانی تزریقیست که نوروتوکسین نامیده می شود و می تواند برای رفع چین و چروک و خطوط روی پوست استفاده شود. بوتاکس نوعی سم بوتولینوم است که از نوعی باکتری به دست می آید، در حالی که این سم در صورت مصرف در مقادیر زیاد می تواند انسان را بیمار کند، در صورت تزریق در مقادیر کم می تواند ابزار قدرتمندی برای درمان برخی بیماری ها باشد. بوتاکس با مسدود کردن سیگنال های عصبی ماهیچه ای که در آن تزریق می شود، عمل می کند، این کار از حرکت ماهیچه و ایجاد چین و چروک و خطوط جلوگیری می کند. چین و چروک های اطراف چشم، پیشانی یا حتی اطراف دهان را می توان با تزریق بوتاکس کاهش داد و یا حتی از بین برد.

چند نوع دیگر از نوروتوکسین های تزریقی وجود دارند که می توانند برای کمک به صاف کردن چروک های پوست استفاده شوند؛ Dysport، Jeuveau و Xeomin نیز برای ثابت کردن عضلات و صاف کردن چین و چروک ها استفاده می شوند. با این حال بوتاکس شناخته شده ترین و پرکاربردترین برند در بسیاری از مطب هاست که نتیجه آن می تواند تا 6 ماه دوام داشته باشد. بوتاکس چندین دهه است که به طور گسترده استفاده می شود و روشی بسیار ایمن است؛ اولین بار در سال 1989 توسط FDA مورد تایید قرار گرفت و اکنون علاوه بر رفع چین و چروک، کاربردهای درمانی بوتاکس شامل درمان میگرن، هایپرهیدروزیس و بسیاری از بیماری های دیگر نیز می باشد.


تزریق ژل چیست؟

فیلرهای پوستی تزریقی محصولاتی هستند که برای پر کردن بافت هایی که حجم از دست رفته دارند، استفاده می شوند، این پرکننده ها معمولا در گونه ها، لب ها و اطراف دهان تزریق می شوند. پر کردن این نواحی با از بین بردن خطوط و افزایش حجم که معمولا در صورت انجام می شود، ظاهری جوان تر به فرد می دهد. همچنین در برخی شرایط متخصص پوست تزریق ژل را برای از بین بردن جای زخم، کاهش ظاهر چین و چروک پیشانی یا افزایش حجم در نواحی دیگر پیشنهاد دهد. تزریق ژل یک درمان موثر برای موارد زیر می باشد:

•         حجم و فرم دادن به لب ها

•         صاف کردن خطوط بین ابروها

•         پر کردن چین های بین بینی و دهان و خطوط خنده

برخی از محبوب ترین پرکننده ها که در کلینیک های معتبر استفاده می شوند عبارتند از Juvéderm و Restylane؛ این محصولات از یک ماده شیمیایی طبیعی به نام اسید هیالورونیک استفاده می کنند تا شادابی را به پوست اضافه کنند. هیالورونیک اسید در مایعات و بافت های موجود در بدن یافت می شود و یک عنصر رایج در محصولات مراقبت از پوست است، به دلیل اینکه فرم ژل مانند از این ماده شیمیایی به پوست تزریق می شود تا حجم آن را افزایش دهد، به نام تزریق ژل شناخته می شود. Juvéderm اولین بار در سال 2006 توسط FDA تایید شد و ثابت شده که یک درمان ایمن و موثر است.


تزریق ژل و تزریق بوتاکس چه تفاوتی باهم دارند؟


تزریق ژل و تزریق بوتاکس چه تفاوتی باهم دارند؟

هر دو روش تزریق ژل و تزریق بوتاکس کم تهاجمی هستند، به این معنی که یک روش جراحی نیستند، اما نیاز به استفاده از سوزن دارند. بوتاکس و فیلرها محصولات متفاوتی هستند که نتایج نهایی متفاوتی دارند، در واقع می توان گفت بوتاکس و ژل نواحی مختلف پوست و مشکلات مختلف را درمان می کنند. تفاوت اصلی این دو روش در نحوه عملکرد محصولات می باشد؛ بوتاکس با ثابت کردن ماهیچه های زیر پوست خطوط و چین و چروک های ناشی از حالات صورت را کاهش می دهد که به طور معمول، این ماهیچه ها در قسمت بالایی صورت مانند پیشانی و اطراف چشم هستند. و ژل تزریق شده با حجیم کردن نواحی از پوست که حجم خود را از دست داده اند عمل می کند که می تواند شامل چین و چروک های اطراف دهان، لب ها و گونه ها باشد. یکی از دیگر تفاوت های اصلی بین تزریق ژل و تزریق بوتاکس این است که اثرات بوتاکس به تدریج ظاهر می شود و می تواند تا دو هفته طول بکشد تا نتیجه تزریق مشاهده شود، در حالی که تزریق ژل نتایج فوری خواهد داشت.

یکی از تفاوت های تزریق ژل و بوتاکس بیشتر بودن زمان ماندگاری تزریق ژل نسبت به تزریق بوتاکس می باشد، بنابراین ضروریست فردی که اقدام به تزریق می کند کاملاً واجد شرایط باشد، در غیر این صورت ممکن است با مشکل یا نتایجی که از آن راضی نیستید مواجه شوید. از دیگر تفاوت های بوتاکس و تزریق ژل پوست این است که فیلر پوستی دارای ضخامت ها و ظرفیت های لیفت کننده متفاوتی است. یکی دیگر از تفاوت های کلیدی بین این دو روش در سن متقاضی می باشد، البته هیچ محدودیت سنی برای انجام تزریق بوتاکس یا تزریق ژل وجود ندارد، اما توسط بسیاری از متخصصان توصیه شده که اقدامات پیشگیرانه توسط بوتاکس در اواخر دهه 20 یا اوایل 30 سالگی شروع شود. البته برای کسانی که دیرتر به سراغ روش های تزریقی رفته و خطوط روی پوست ایجاد شده اند، تزریق ژل به عنوان یک اقدام اصلاحی عالی می باشد. بهترین راه برای تعیین اینکه کدام روش و کدام محصول برای شما بهترین است، مشاوره با یک پزشک متخصص پوست می باشد.

قبل و بعد از لیزر موهای زائد چه مراقبت هایی نیاز است؟
6 Feb 2022

قبل و بعد از لیزر موهای زائد چه مراقبت هایی نیاز است؟

لیزر موهای زائد نیاز به آمادگی قبلی دارد که برای اطمینان از حذف دائمی موهای زائد، با صرف زمان قبل از شروع لیزر درمانی بهترین نتایج را به دست آورید. مراقبت های نامناسب پس از لیزر موهای زائد، ممکن است احتمال ایجاد اسکار، تغییرات رنگدانه و تغییر بافت پوست را افزایش دهد، بنابراین با پیروی از مراقبت های بعدی می توانید از این عوارض جلوگیری کنید.

ادامه مطلب
لیفت با نخ یا تزریق ژل؟
28 Nov 2021

لیفت با نخ یا تزریق ژل؟

برای بیمارانی که خواهان لیفتینگ گسترده و رفع افتادگی پوست هستند، تزریق ژل (پرکننده های پوستی) و لیفت با نخ بهترین گزینه ها هستند؛ اینکه بین این دو روش کدام بهتر است بستگی به نتیجه ای دارد که هر شخص انتظار دارد. وقتی لیفت با نخ را در برابر تزریق ژل قرار می دهید، تنها می توانید از مزایای هر کدام از روش ها نام ببرید، هیچ گزینه ای بهتر از این دو مورد برای افرادی که می خواهند چهره شان جوان و شاداب بماند وجود ندارد.

ادامه مطلب
چه افرادی برای تزریق بوتاکس مناسب نیستند؟
15 Feb 2023

چه افرادی برای تزریق بوتاکس مناسب نیستند؟

این نکته را باید توجه داشت که همه ی افراد نمی توانند از این روش درمانی به دلایل مختلفی که وجود دارد استفاده نمایند.به همین علت چنانچه قصد تزریق بوتاکس را دارید پیش از انجام این کار این مقاله را با دقت مطالعه کرده تا ببینید آیا شما کاندید مناسبی جهت تزریق بوتاکس می باشید یا خیر.

ادامه مطلب
هزینه مزوتراپی صورت
7 Nov 2023

هزینه مزوتراپی صورت

مزوتراپی روشی غیر جراحی و دائمی است که برای از بین بردن چین و چروک صورت و چربی، جلوگیری از ریزش مو و پیری پوست استفاده می شود. این روش نخستین بار در سال 1952 در فرانسه برای درمان اختلالات عروقی و لنفاوی به کار برده شد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35