چه کسانی کاندید مناسب لیپوماتیک هستند؟

لیپوماتیک


بهترین روش برای رسیدن به اندام ایده آل، ورزش و تغذیه سالم و مناسب است، اما گاهی با رعایت این موارد نیز جواب نخواهید گرفت؛ جراحی لیپوماتیک که به آن پیکرتراشی نیز گفته می شود می تواند به شما در رسیدن به فرم بدن مورد نظرتان کمک کند. البته لیپوماتیک درمانی برای چاقی نیست، این روش به برداشتن بافت چربی کمک می کند که با رژیم غذایی منظم و ورزش هم نمی توانید از شر آن خلاص شوید.


لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یک روش جدید و پیشرفته است که فرم بدن را توسط برداشت یا جابجایی چربی ها اصلاح می کند و با لیپوساکشن متفاوت است. این روش به طور قابل توجهی درد حین اجرا و دوران نقاهت کمتری از لیپوساکشن دارد و بسیار سریعتر از لیپوساکشن سنتی قدیمی و همچنین بسیار ایمن تر از آن است. سیستم امنیتی فعال دستگاه لیپوماتیک از بافت های بدن (اعصاب، رگ های خونی، ماهیچه ها) در برابر فرآیند ساکشن محافظت می کند. لیپوماتیک با 600 لرزش در دقیقه به طور موثر چربی های ناخواسته را جذب می کند و نتایج مطلوبی از جمله پوست صاف تر، برآمدگی کمتر و کبودی کمتر ایجاد می کند. در روش لیپوماتیک ابتدا سلول های چربی شکسته می شوند یا با حرکات ارتعاشی کانولا امولسیون می شوند و سپس امولسیون چربی به آرامی برای پیکرتراشی دقیق بدن بیرون کشیده می شود.

روش لیپوماتیک توسط یک جراح آلمانی به نام Y,G,llouz ابداع شده و در آن از یک کانول برای مکش ویبره دار و سریعتر چربی اما با ملایمت استفاده می شود. دستگاه مورد استفاده در لیپوماتیک مورد تایید FDA و یک سیستم اثبات شده و قابل اعتماد است که به طور ایمن و موثر امکان حذف دقیق با حجم بالا چربی را در تمام نواحی بدن فراهم می کند. این دستگاه دارای موتور پنوماتیک بوده که توسط هوای فشرده کار می کند و به کانول امکان حرکات سه گانه نوسان، چرخش و لرزش را می دهد و در نتیجه آنها، یک مسیر مارپیچ ایجاد شده که به امولسیون کردن بافت واقعی کمک می کند. در لیپوماتیک بافت چربی بدون آسیب رساندن به سایر بافت ها مانند ماهیچه ها، عروق خونی و اعصاب برداشته می شود.


مزایای لیپوماتیک

لیپوماتیک توسط بی حسی موضعی انجام می شود که باعث می شود هیچ دردی حس نکنید و معمولا بین 60 تا 90 دقیقه زمان نیاز دارد. این روش در نواحی شکم، پهلوها، چربی پشت، قسمت بالای پاها، قسمت داخلی و خارجی ران ها و ناحیه باسن، بالای بازوها، زیر چانه، گردن و ساق پاها قابل انجام است. مزایای لیپوماتیک عبارتند از:

·         سیستم امنیتی فعال که در برخورد با بافت های غیرچربی متوقف می شود.

·         امکان آسیب کمتر (کاهش عمده کبودی و ادما).

·         ظاهر بهتر پوست پس از انجام (انقباض عالی پوست)

·         کار آسانتر و کمتر خسته کننده برای یک جراح پلاستیک که به معنای انجام روش دقیق تر و ملایم تر برای بیمار است.

·         زمان عمل کوتاهتر.

·         درد کمتر.

·         بهبودی سریعتر به دلیل نقاط ورود یک میلی متری.


کاندیدای مناسب لیپوماتیک


چه کسانی کاندید مناسب لیپوماتیک هستند؟

مانند هر روش درمانی زیبایی، برای انجام لیپوماتیک باید توسط یک پزشک متخصص معاینه شده و شرایط شما بررسی شود، تا بدانید که کاندید مناسبی هستید یا خیر. زمانی که برای مشاوره با پزشک می روید، باید سابقه کامل پزشکی از جمله بیماری ها یا داروهای مصرفی گذشته یا حال حاضر خود را با او در میان بگذارید؛ همچنین سبک زندگی خاص مانند سیگار کشیدن، حساسیت به ماده غذایی یا دارویی نیز اهمیت دارند. هیچ چیز جایگزین یک رژیم غذایی سالم و ورزش نمی شود و لیپوماتیک روش مناسبی برای افرادی که انتظار دارند مقدار قابل توجهی از بافت چربی را از دست بدهند نیست؛ در واقع این روش نواحی چربی مقاوم به رژیم غذایی و ورزش را هدف قرار می دهد. لطفا توجه داشته باشید که اگر قصد کاهش وزن قابل توجه یا حتی افزایش وزن (مثلاً به دلیل بارداری) دارید، اکنون زمان انجام لیپوماتیک نیست، همچنین اگر به شدت اضافه وزن دارید، باید ابتدا وزن کم کنید.

لیپوماتیک می تواند به شکل دهی مجدد یا پیکر تراشی بدن شما کمک کند، اما نمی تواند شکل اندام شما را به طور کامل تغییر دهد. افرادی که قصد کاهش وزن یا افزایش وزن قابل توجهی را دارند برای انجام لیپوماتیک مناسب نیستند؛ نتایج لیپوماتیک تا زمانی که وزن شما ثابت بماند دائمی است. همچنین افرادی که با افزایش سن خاصیت ارتجاعی پوست خود را از دست می دهند ممکن است نتایج خوبی از لیپوماتیک دریافت نکنند، اما اگر کیفیت پوست خاصیت ارتجاعی داشته باشد، سن عامل بازدارنده ای برای این روش نیست.


شرایط کاندید مناسب لیپوماتیک:

✓      هر کسی که بالای 18 سال سن داشته باشد و از سلامتی جسمی برخوردار و مایل به داشتن اندامی متناسب است، می تواند از لیپوماتیک بهره ببرد.

✓      کاندیدای ایده آل لیپوماتیک مردان و زنان با وزن نسبتاً طبیعی هستند، مهم است که برای انجام آن وزن شما ثابت باشد.

✓      بهترین گزینه ها برای انجام لیپوماتیک پوستی سفت و الاستیک (کشسان) دارند؛ برای دریافت بهترین نتیجه پوست باید پس از عمل لیپوماتیک جمع شود.

✓      افرادی که می خواهند لیپوساکشن بدن را با سایر جراحی ها ترکیب کنند.

✓      افرادی که پوستی سالم با خاصیت ارتجاعی خوب دارند کاندید مناسبی برای لیپوماتیک هستند.

✓      بهترین کاندیداها برای لیپوماتیک دارای رسوب موضعی چربی در نواحی خاصی از بدن مانند شکم، بازوها، ران ها، پشت و یا باسن هستند. این چربی ها اغلب در برابر تاثیرات بهترین رژیم های غذایی و ورزشی مقاوم هستند و شاید ریشه های ژنتیکی داشته باشند.

✓      لیپوماتیک معمولاً برای حذف چربی های شکم استفاده می شود که می تواند سیکس پک شما را آشکار کند.

✓      علاوه بر این، لیپوماتیک صورت اغلب برای درمان گونه های چاق و یا غبغب بزرگ استفاده می شود.

آیا بوتاکس سرطان زا است؟
29 Oct 2023

آیا بوتاکس سرطان زا است؟

اگرچه تزریق بوتاکس از دهه ها قبل وجود داشته، اما بسیاری از متقاضیان در مورد ایمنی آن و اینکه چگونه این روش باعث کاهش خطوط و چین و چروک می شود، همچنان تردید دارند.

ادامه مطلب
لیفت با نخ یا تزریق ژل؟
28 Nov 2021

لیفت با نخ یا تزریق ژل؟

برای بیمارانی که خواهان لیفتینگ گسترده و رفع افتادگی پوست هستند، تزریق ژل (پرکننده های پوستی) و لیفت با نخ بهترین گزینه ها هستند؛ اینکه بین این دو روش کدام بهتر است بستگی به نتیجه ای دارد که هر شخص انتظار دارد. وقتی لیفت با نخ را در برابر تزریق ژل قرار می دهید، تنها می توانید از مزایای هر کدام از روش ها نام ببرید، هیچ گزینه ای بهتر از این دو مورد برای افرادی که می خواهند چهره شان جوان و شاداب بماند وجود ندارد.

ادامه مطلب
هزینه تزریق ژل چگونه محاسبه می شود؟
4 Dec 2023

هزینه تزریق ژل چگونه محاسبه می شود؟

تزریق ژل به یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای افرادی تبدیل شده‌ که به دنبال مقابله با تاثیر پیری بر روی پوست صورت خود هستند که دلیل این محبوبیت توانایی این روش در ارائه نتایج برجسته بدون نیاز به روش های تهاجمی و زمان بهبودی طولانی می باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35