چگونه چین و چروک پیشانی را از بین ببریم؟

چگونه چین و چروک پیشانی را از بین ببریم


خطوط و چین و چروک های صورت بخشی از زندگی هر فرد هستند، اما این بدان معنا نیست که اگر زودتر از حد انتظار خود را نشان دهند مجبور خواهیم شد که آنها را دوست داشته باشیم. بسته به آناتومی بدن هر فرد و میزان استفاده از عضلات صورت با توجه به عادات رفتاری چروک های صورت بین 20 تا 30 سالگی شکل می گیرند. از آنجا که چین و چروک های پیشانی اغلب از اولین چین و چروک های صورت هستند، چگونه چین و چروک پیشانی را از بین ببریم؟ و روش های از بین بردن خط اخم کدامند؟ سوالاتی نسبتاً متداول در دنیای مراقبت از پوست است.

چین و چروک های پیشانی در اثر عملکرد عضله فرونتالیس ایجاد می شوند، منقبض شدن عضله فرونتالیس در اثر بالا دادن ابروها، پوست پیشانی را به سمت بالا می کشد و باعث چین و چروک هایی می شود که به صورت خطوطی در پیشانی ما ظاهر می شوند. انجام حالت تکراری اخم، بالا دادن ابرو و ... ممکن است باعث ایجاد چین و چروک در پیشانی شود، اما افزایش سن و از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست به دلیل کاهش تولید کلاژن و الاستین، قرار گرفتن در معرض آفتاب، ژنتیک، خیره شدن به صفحه های دیجیتال، استرس، گرانش و آلودگی نیز می توانند نقش بسیاری در ایجاد چروک داشته باشند.


چگونه چین و چروک پیشانی را از بین ببریم؟

وقتی قصد از بین بردن چین و چروک صورت را دارید، اول از همه مساله کلاژن مطرح می شود؛ به هر ترتیب، پوست به مقدار بیشتری از آن برای پر کردن خطوط و چروک ها نیاز دارد. اگرچه به معنای واقعی کلمه نمی توانید چین و چروک ها را از بین ببرید، اما می توانید در به حداقل رساندن ظاهر آنها کمک کنید. این که آیا می خواهید خطوط پیشانی خود را از طریق محصولات مراقبت از پوست از بین ببرید، یا می خواهید مستقیماً به سراغ روشهای درمانی بروید، گزینه های زیادی در هر صورت برای شما وجود دارد.

برای به دست آوردن اثرات قطعی و نتایج سریع تر در از بین بردن چین و چروک پیشانی به یک متخصص پوست مراجعه کنید. انتخاب بهترین روش درمان و حذف چین و چروک های افقی پیشانی به عوامل مختلفی از جمله خاصیت ارتجاعی و سن شما بستگی دارد. پرطرفدارترین روش ها در بین افراد برای خلاصی از چین و چروک های پیشانی عبارتند از:


1-    تزریق بوتاکس Botox

یک روش درمانی معروف که می تواند خطوط ایجاد شده در صورت را کاهش دهد، تزریق بوتاکس است. بوتاکس معمولا پس از رفع عواملی که منجر به پیری پوست می شوند و رعایت رژیم مراقبت از پوست، مورد توجه قرار میگیرد. بوتاکس برای رفع چین و چروک های پیشانی، چروک دور چشم و خط اخم بین ابروها انتخاب می شود؛ همچنین در بسیاری از موارد درمانی نیز کاربرد دارد. بوتاکس یک پروتئین بسیار خالص است که از سم باکتریایی بوتولین گرفته می شود، این دارو مستقیماً به زیر پوست بیمار تزریق می شود و مناطق خاصی را هدف قرار می دهد.

بوتاکس یک شل کننده عضله مورد تایید FDA است که برای از بین بردن چین و چروک پیشانی به عضله فرونتالیس (در پیشانی) تزریق می شود، این امر باعث بی حس شدن عضله برای مدت حداقل 4 ماه می شود. بوتاکس همچنین می تواند به ترک عادت حالت های اضافی صورت کمک کند، وقتی بوتاکس به عضلات تزریق می شود از آنجا که از منقبض شدن عضله ها جلوگیری می کند امکان ایجاد چین و چروک جدید در پیشانی را نمی دهد. تزریق بوتاکس پیشانی اغلب همراه با از بین بردن خط اخم توسط بوتاکس انجام می شود زیرا با درمان کامل پیشانی (خطوط افقی و عمودی) نتیجه ای یکنواخت تر ایجاد می کند.


2-    تزریق فیلرها Filler injection

پرکننده های پوستی محلول های ژل مانندی هستند که از طریق سوزن یا کانول (لوله نازکی شبیه سوزن) به پوست تزریق می شوند؛ آنها حجم فوری را برای پر کردن خطوط ثابت و چین و چروک های صورت فراهم می کنند، همچنین معمولاً برای افزودن حجم به لبها و گونه ها و درمانی موثر برای جای زخم استفاده می شوند. مواد تشکیل دهنده پرکننده ها به طور معمول موارد زیر هستند:

•        اسید هیالورونیک HA))

•        کلاژن

•        پلی متیل متاکریلات (PMMA)

از پرکننده های پوستی می توان به عنوان یک درمان ایمن و موثر برای پر کردن خطوط و چین و چروک های پیشانی استفاده کرد که نتایج بلافاصله قابل مشاهده اند و به طور متوسط برای 8 تا 12 ماه ماندگاری دارند. متداول ترین فیلر هیالورونیک اسید مشابه کلاژن است که بعد از گذشت مدتی توسط بدن جذب می شود. تزریق ژل علاوه بر کمک به پر شدن بافت های صورت که دارای چروک هستند، از انقباض عضله پیشانی جلوگیری می كند و باعث می شود پوست روی آن صاف شود. اگر خطوط افقی پیشانی عمیق و ماندگار شده باشند، استفاده از فیلر یا بوتاکس به تنهایی نتایج مطلوبی نخواهد داشت، بنابراین ممکن است برای نتیجه قطعی به شما ترکیب بوتاکس و پرکننده های پوستی توصیه شود.


3-    لیفت پیشانی Forehead lift

لیفت پیشانی که به عنوان لیفت ابرو نیز شناخته می شود، یک روش جراحی است که برای کمک به کاهش چین و چروک پیشانی (خطوط افقی) انجام می شود. همچنین این روش فرم ابروهایی که به دلیل روند طبیعی پیری افتاده اند را اصلاح کرده و در بیماران جوان تر برای اصلاح ابرو پایین یا خطوط اخم عمیق انجام شود. ابرو و پیشانی اغلب اولین مناطقی هستند که علائم پیری را نشان می دهند، لیفت پیشانی ابروها را بالا می برد تا ظاهر چروک های پیشانی را از بین ببرد و خطوط اخم را تسکین دهد و همچنین ممکن است ظاهر پلک فوقانی را بهبود بخشد.

در لیفت پیشانی، عضلات و بافت هایی که باعث شیار یا افتادگی شده اند برداشته می شوند یا تغییر می یابند تا پیشانی صاف شود، ابروها نیز بالا برده می شوند تا خطوط اخم به حداقل برسند. جراح در این روش ممکن است از روش کلاسیک لیفت استفاده کند که در آن برش ها بالای گوش درست پشت خط مو پنهان می شود یا ممکن است از روش آندوسکوپی استفاده کند، که در آن برش های کمتری ایجاد می شود. در روش دوم آندوسکوپ از طریق یکی از برش ها به جراح اجازه می دهد تا عضلات و بافت های زیر پوست را ببیند و بافت و چربی اضافی را برداشته تا عضلات ناحیه پیشانی سفت شوند.

مزایا و معایب لیفت بینی
27 Sep 2023

مزایا و معایب لیفت بینی

یکی از روش های جدید و مدرن که در آن نیازی به جراحی نمی باشد لیفت بینی می باشد.نواقصی مانند قوز بینی با استفاده از این روش بدون نیاز به جراحی از بین خواهد رفت.

ادامه مطلب
مزایای کربوکسی تراپی
30 Jun 2021

مزایای کربوکسی تراپی

پس از انجام کربوکسی تراپی مویرگ های جدید بوجود می آیند و رگ های خونی گشادتر می شوند و اکسیژن رسانی به قسمت های بدن فعال می شود، در واقع کربوکسی تراپی گردش خون و تجدید سلول ها را افزایش می دهد.

ادامه مطلب
تزریق چربی یا هایفوتراپی
13 Mar 2023

تزریق چربی یا هایفوتراپی

در روش تزریق چربی با وجود اینکه از چربی های خود فرد برای تزریق استفاده می شود و سازگاری بیشتری با بدن داشته و امکان واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد اما برای چین و چروک های عمیق پوست مناسب نبوده و فقط برای مشکلات سطحی کاربرد دارد.

ادامه مطلب
بوتاکس زیر بغل
20 Jun 2020

بوتاکس زیر بغل

تعریق بیش از حد که با نام علمی هایپر هیدروزیس Hyperhidrosis شناخته می شود ، از معضلاتی می باشد که بسیاری از افراد آن را تجربه کرده اند.به طور کلی عرق کردن فرآیندی است که جهت تعادل دما و خارج شدن سموم از بدن صورت می گیرد و یک موضوع طبیعی می باشد اما بیش از حد شدن آن که ممکن است دلایل هورمونی و یا دلایل دیگری داشته باشد

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35