انواع روش های از بین بردن خط اخم

از بین بردن خط اخم


خطوط اخم می توانند به صورت دو شیار عمیق واقع در بین ابروها یا خطوط افقی مستقیم در پیشانی ظاهر شوند. اولین دلیل ایجاد خطوط اخم افزایش سن می باشد، با افزایش سن پوست صورت نیز مانند سایر قسمت های بدن، قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و به راحتی به شکل قبلی خود برنمی گردد. اگر خطوط اخم ظاهری غم انگیز یا عصبانی در صورتتان ایجاد می کند انواع روش های از بین بردن خط اخم مانند تزریق ژل، بوتاکس و بسیاری دیگر وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

مواردی که علاوه بر افزایش سن باعث ایجاد خط اخم می شوند:

•        ژنتیک: DNA هر فرد مشخص می کند که چه نوع پوستی دارد که آیا می تواند باعث به تأخیر انداختن ایجاد خطوط شود یا نوع پوستی دارد که بیشتر مستعد چین و چروک است.

•        نور خورشید: اشعه ماورا بنفش موجود در نور خورشید باعث تجزیه الاستین و کلاژن موجود در پوست می شود و آن را مستعد تشکیل خطوط می کند.

•        حالت تکراری: اگر حالت چهره ای وجود داشته باشد که مرتباً انجام می دهید (مانند اخم کردن، لبخند زدن، بالا بردن یا کج کردن ابروها)، احتمال دارد خط اخم بوجود آورد.

•        استرس: استرس می تواند باعث ایجاد تنش در صورت شود که منجر به حالت تکراری در صورت می شود و در نهلیت باعث ایجاد خط اخم شود.

•        سیگار کشیدن: حرکت مکرر سیگار کشیدن باعث ایجاد خطوطی در اطراف دهان می شود. دود تنباکو استنشاق شده نیز به دلیل تنگ شدن رگ های خونی که در نتیجه خون اکسیژن کمتری به بافت ها می رساند، باعث ایجاد چین و چروک و خطوط در صورت می شود.


انواع روش های از بین بردن خط اخم

متخصصان بر اهمیت عادات سالم مانند خواب زیاد، عدم استعمال سیگار و مصرف رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها تأکید می کنند تا از ایجاد یا وخیم تر شدن خطوط موجود در صورت جلوگیری کنند. درمان های مختلفی برای کاهش یا از بین بردن ظاهر خطوط اخم در دسترس هستند، درمان های پوستی می توانند کیفیت و سطح پوست در ناحیه اخم را به طور قابل توجهی بهبود بخشند و درمان های تزریقی با کاهش انقباض عضلات و جایگزینی از دست دادن حجم، به رفع علل اساسی کمک می کنند. انواع روش های درمانی از بین بردن خط اخم به شرح زیرند:


1- تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم متداول ترین تزریقی است که جراحان زیبایی برای از بین بردن خط اخم و چین و چروک تجویز می کنند. تزریق بوتاکس باعث فلج کردن عضله ها و در نتیجه پر شدن و رفع چروک و خطوط در صورت می شود و نتیجه آن حدودا 6 تا 8 ماه ماندگاری داشته و با تزریق مکرر می تواند نتیجه بادوام تری داشته باشد. تزریق بوتاکس روشی کاملا ایمن بوده که علاوه بر کاربردهای زیبایی در بسیاری از موارد درمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و در کنار نتیجه بخشی سریع، عوارض قابل ذکری ندارد.


2- لیفت صورت

خطوط اخم و هر چین و چروک موجود در صورت را به راحتی می توان با لیفت صورت از بین برد، لیفت صورت روش کشیدن پوست است که به دو روش جراحی و غیر جراحی انجام می شود. جراحی لیفت صورت معمولا در بیمارستان یا کلینیک معتبر و با تزریق بیهوشی عمومی و گاهی موضعی انجام می شود و با ایجاد برش در پوست باعث کشیدگی آن و از بین رفتن چروک ها می شود. لیفت صورت بدون جراحی نیز بدون نیاز به بی هوشی و برش، توسط وارد کردن نخ های مخصوص به پوست برای بالا کشیدن و کلاژن سازی در پوست انجام می شود. در صورتی که لیفت با نخ توسط پزشک معتبر انجام شود علاوه بر اینکه بسیار سریع و بدود درد بوده، تاثیر سریع و بسیار زیادی خواهد داشت.


3- تزریق پرکننده ها

برای از بین بردن خط اخم تزریق مواد پرکننده قابل جذب نیز روش کاربردی و پرطرفدار است، این مواد پرکننده از ژل هیالورونیک اسید، کلاژن، پلی-ال- لاکتیک اسید (PLLA) و هیدروکسیلاپاتیت ساخته شده اند. متداول ترین فیلر هیالورونیک اسید می باشد که به تزریق ژل معروف است، این فیلر کاملا با بدن سازگار بوده و تزریق آن بی خطر است و نتیجه بخشی بسیار سریعی دارد. تزریق پر کننده ها تنها با بی حسی موضعی و نهایتا زیر یک ساعت انجام می شود، ماندگاری تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم نیز موقت و با توجه به مراقبت های بعدی بین 8 تا 12 ماه می باشد.


سایر روش های طبیعی از بین بردن خط اخم

خطوط اخم در اثر ترکیبی از عوامل ایجاد می شوند و با ایجاد تغییر در سبک زندگی می توان از برخی از آنها جلوگیری کرد. در حالی که کاهش حجم صورت و تغییرات پوستی ناشی از پیری طبیعی مورد انتظار و پیش بینی شده نمی تواند کاملاً تغییر کند، اما برخی از عوامل سبک زندگی قابل پیشگیری هستند که در ایجاد خطوط اولیه و چین و چروک نقش دارند. پرداختن به این عوامل ممکن است شدت خطوط اخم را به تأخیر انداخته و کاهش دهد. اگرچه بسیاری از افراد برای از بین بردن خط اخم به درمان هایی مانند تزریق بوتاکس روی می آورند، روش های ساده ای برای جلوگیری و کاهش خط اخم وجود دارد:

✓     رژیم غذایی سالم داشته باشید که شامل مقدار زیادی آب باشد، آبرسانی مناسب به جلوگیری از ایجاد خطوط صورت کمک می کند. همچنین مصرف مکمل حاوی اسیدهای چرب امگا 3 را برای کمک به آبرسانی به پوست در نظر بگیرید.

✓     به اندازه کافی بخوابید تا اجازه دهید پوست شما دوباره شارژ شود و بهتر است به پشت بخوابید، خوابیدن با صورت روی بالش می تواند پوست را کشیده و خطوط اخم را تشویق کند.

✓     هر روز از ضد آفتاب روی صورت خود استفاده کنید، فراموش نکنید که اشعه ماورا بنفش خورشید حتی در روزهای ابری و در زمستان وجود دارد. عینک آفتابی بزنید، عینک آفتابی نه تنها از آسیب رسیدن به چشمانتان جلوگیری می کند، بلکه از پوست اطراف چشم شما محافظت می کند و مانع اخم کردن مداوم شما می شود.

✓     صورت خود را حداقل سه بار در روز مرطوب کنید، از مرطوب کننده مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید. مرطوب نگه داشتن پوست در هر زمان برای کمک به پوست در حفظ قابلیت ارتجاعی بسیار مهم است.

✓     هفته ای دو بار صورت خود را لایه برداری کنید، از اسکراب لایه بردار مناسب با پوست خود برای پاک سازی پوست در خانه استفاده کنید.

✓     از ماسک های خانگی برای مقابله با خطوط صورت استفاده کنید؛ مانند ماسک آووکادو، سفیده تخم مرغ، ماسک ماست و عسل، روغن نارگیل و بسیاری دیگر.

✓     تکنیک های ماساژ صورت می تواند به انواع ماهیچه های صورت کمک کند تا صاف و بدون چروک باشند؛ هر ماساژ را برای هر طرف صورت و پیشانی و در مجموع سه بار تکرار کنید.

سن مناسب برای تزریق چربی
27 Jul 2020

سن مناسب برای تزریق چربی

در دو دهه گذشته، روش های انتقال چربی در سراسر دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با این وجود، ممکن است ندانید که این روش در دنیای پزشکی سابقه طولانی دارد. اولین تزریق چربی در دهه 1890 انجام شد. امروزه هزاران زن و مرد در دنیا تزریق چربی را به عنوان یک جایگزین طبیعی به جای پرکننده های پوستی یا کاشت سینه انتخاب می کنند

ادامه مطلب
روش های جدید جوانسازی پوست
20 Dec 2021

روش های جدید جوانسازی پوست

درمان های جوانسازی صورت ظاهر نگرانی های خفیف تا متوسط پوست را بهبود می بخشند و به چهره در بازگرداندن ظاهر جوان کمک می کنند. روش های جوانسازی صورت به دو روش جراحی و غیر جراحی وجود دارند.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35