تزریق ژل برای از بین بردن خط لبخند

تزریق ژل برای از بین بردن خطوط لبخند


با افزایش سن و نازک شدن بافت های صورت، خطوطی اطراف چشم، پیشانی و دهان شکل می گیرند و گونه ها کمی توخالی به نظر می رسند. خطوط لبخند که بعضی اوقات خطوط خنده نامیده می شوند، انواع چین و چروک هایی هستند که عمدتا در اطراف کناره های دهان ایجاد می شوند و وقتی لبخند می زنید بیشتر به چشم می آیند. البته گزینه های زیادی برای کمک به خلاص شدن از آنها دارید، تزریق ژل برای از بین بردن خط لبخند، تزریق بوتاکس، تزریق چربی، جراحی، لیزر و بسیاری دیگر؛ پرکننده های پوستی می توانند حجم از دست رفته را برای از بین بردن چین و چروک اطراف لب و ظاهر جوانتر برگردانند.

حرکت تکراری لبخند زدن باعث شل شدن پوست و ایجاد چروک های دائمی می شود، همچنین لبخند زدن باعث از بین رفتن بافت موجود در آن ناحیه از صورت می شود و خطی ایجاد می کند که حتی بعد از اینکه لبخند را متوقف کنید نیز باقی می ماند. همچنین به عنوان بخشی از روند پیری، پوست چربی و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و باعث بدتر شدن ظاهر چنین خطوطی می شود.


علل اصلی ایجاد خطوط لبخند عبارتند از:

•        از دست دادن قابلیت ارتجاعی پوست (کلاژن)

•        خشکی پوست

•        ژنتیک

•        سیگار کشیدن

•        آسیب خورشید


چگونه می توان از ایجاد خط لبخند جلوگیری کرد؟

از برخی از خطوط خنده ممکن است با عادات خوب و برخی مراقبت ها در بزرگسالی جلوگیری شود، مهمترین این عادت ها عبارتند از:

✓     برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک های ناشی از تابش خورشید، به طور روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

✓     مرطوب نگه داشتن پوست نیز بسیار توصیه می شود، چه از قبل خط لبخند داشته باشید چه نداشته باشید؛ درمان خشکی پوست در جلوگیری و کاهش خطوط لبخند تاثیر بسیاری دارد.

✓     حتماً روزانه مقدار زیادی آب بنوشید و از نوشیدن زیاد کافئین یا الکل خودداری کنید.

✓     صورت خود را یک یا دو بار در روز بشویید و سپس از مرطوب کننده متناسب با نوع پوست استفاده کنید.

✓     ورزش و رژیم غذایی گیاهی نیز می تواند به سلامت پوست کمک کند.

✓     سیگار نکشید، کنار گذاشتن این عادت می تواند از بروز چین و چروک از جمله خطوط لبخند و افزایش آن جلوگیری کند.


تزریق ژل برای از بین بردن خط لبخند

وقتی صحبت از خطوط لبخند می شود، گزینه های درمانی متنوعی برای از بین بردن آنها وجود دارد، چه به دنبال رفع دائمی توسط جراحی باشید و چه سایر روش ها، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید. در صورتی که از وجود خطوط لبخند بر صورت خود رنج می برید و در شرایط جسمی خوبی قرار دارید کاندید مناسبی برای تزریق فیلر هستید. خطوط لبخند با تزریق مواد پرکننده پوستی از بین می روند و معمولاً انواع مختلفی از محصولات پرکننده تزریقی برای این کار استفاده می شود. بسیاری از آنها از اسید هیالورونیک ساخته شده اند و در خط چروکی که از دهان تا بینی کشیده شده، تزریق می شوند.

تزریق ژل برای از بین بردن خط لبخند به زیر پوست حجم را افزایش می دهد، پوست را از داخل جمع می کند و باعث صاف شدن خطوط لبخند می شود. معمولا اثرات تزریق ژل بلافاصله قابل مشاهده هستند و در سایر شرایط حداکثر یک هفته بعد از تزریق نمایان می شود؛ اما اگر از نتایج راضی نیستید، می توانید آنها را معکوس کنید. ماندگاری تزریق ژل برای از بین بردن خط لبخند به طور معمول بین 6 تا 12 ماه طول می کشد سپس به تدریج بدن ژل تزریق شده را جذب می کند و خطوط لبخند برمی گردد. بسیاری از بیماران برای حفظ پوست بدون چروک، تزریق دوره ای انجام می دهند، گفته می شود که پس از تزریق مکرر، ممکن است مقداری از ژل در بافت پوست باقی بماند که باعث ایجاد اثر پایدارتری می شود.


روند تزریق ژل برای از بین بردن خط لبخند

تزریق ژل از جمله گزینه های برتر برای افرادیست که می خواهند بدون جراحی از خط لبخند خلاص شوند، انجام این درمان در مطب تقریباً 30 دقیقه طول می کشد. در ابتدا معمولا یک کرم بی حسی موضعی در نواحی مورد نظر استفاده می شود، سپس تزریق های کوچک ژل در امتداد خطوط لبخند در دو طرف صورت انجام می شود؛ ژل مستقیماً به داخل خطوط تزریق می شود. پس از اتمام تزریق، بیماران می توانند بلافاصله مطب را ترک کنند، هیچ باند پانسمانی انجام نمیشود و نیاز به بستری نیز وجود ندارد. با توجه به عمق و گستردگی چروک های اطراف لب و برای دریافت نتیجه بهتر ممکن است جلسات ترمیمی تزریق ژل در بازه زمانی برای فرد مشخص شود.


عوارض احتمالی و مراقبت های بعد از تزریق ژل

پس از انجام تزریق ژل برای از بین بردن خط لبخند، باید انتظار عوارض جزئی مانند قرمزی و تورم را داشته باشید. به ندرت ممکن است در محل تزریق کبودی ایجاد شود، این موارد طی یک تا دو روز از بین می روند. عوارض جدی تزریق ژل واکنش های آلرژیک و عفونت ها هستند که بسیار نادرند؛ همچنين ممكن است ژل تزريقي در مناطق خاصي جمع شده و در نتيجه توده هايي به وجود آيد. در صورتی که تزریق ژل در کلینیک معتبر و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود امکان رخ دادن هر کدام از عوارض جانبی به حداقل می رسد. با انجام مراقبت های زیر نیز می توانید شدت گرفتن عوارض را از بین برده و سریعتر ظاهر دلخواهتان را بدست آورید:

•        تا چند روز از لمس یا مالش ناحیه مورد نظر از صورت خودداری کنید، زیرا این امر می تواند توزیع ژل را در زیر پوست تغییر دهد.

•        در روزهای ابتدایی ورزش و فعالیت سنگین انجام ندهید.

•        در محیط گرم و در تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.

•        درصورتی که دارویی مصرف میکنید با پزشک خود درمیان بگذارید، گاهی نیاز به قطع موقت آنها دارید.

•        حداقل تا یک هفته سیگار نکشید و نوشیدنیهای الکلی نیز ننوشید.

مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی
17 Sep 2021

مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی

از طریق درمان با کربوکسی تراپی می توان بافت و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشید، اکسیژن رسانی به پوست را انجام داد که باعث درخشندگی بیشتر آن می شود. کربوکسی تراپی یک روش درمانی طبیعی و ایمن برای بدن است که کاملاً با فیزیولوژی انسان سازگار بوده و فرآیندهای شیمیایی را در بدن ما تحریک می کند.

ادامه مطلب
میکرودرم ابریژن چیست و چه مزایایی دارد؟
17 Oct 2022

میکرودرم ابریژن چیست و چه مزایایی دارد؟

میکرودرم ابریژن یک روش غیر تهاجمی است که سطح پوست (بیرونی ترین لایهوست) را عمیقا لایه برداری و پاک می کند، در نتیجه آن را روشن تر، صاف تر و جوان تر می کند. این یکی از محبوب ترین روش های غیرجراحی لایه برداری پوست به دلیل اثربخشی بالا و سادگی کلی آن است.

ادامه مطلب
تزریق چربی یا پروتز
27 Jul 2020

تزریق چربی یا پروتز

تزریق چربی یک فرآیند جراحی است که چربی را از یک ناحیه بدن به ناحیه دیگر منتقل می کند. هدف این روش بهبود یا تقویت مناطقی است که چربی به آن تزریق می شود. این تکنیک شامل استخراج چربی با لیپوساکشن، پردازش چربی و سپس تزریق مجدد چربی تمیز شده در ناحیه ای است که به بهبود نیاز دارد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35