روش های پاکسازی پوست در خانه

پاکسازی پوست در خانه

گرد و غبار و آلودگی زیادی در هوا وجود دارد که به راحتی روی صورت می نشیند؛ البته اینها تنها مواردی نیستند که می توانند به پوست آسیب برسانند؛ این روزها به ویژه در شهرهای بزرگ، هوا دارای رادیکال های آزاد و گازهای سمی زیادی است. این آلودگی ها می توانند در خارجی ترین لایه پوست جمع شده و باعث مسدود شدن منافذ و در نهایت مشکلات پوستی و آکنه شوند؛ پاکسازی پوست از مهمترین عواملی است که در سلامت پوست صورت اهمیت زیادی دارد. شناخت نوع پوست از اولین و مهمترین اقدامات برای مراقبت از پوست می باشد زیرا استفاده از محصولات نامناسب با نوع پوست می تواند آکنه، خشکی یا سایر مشکلات پوستی را بدتر کند. فرقی نمی کند که نوع پوستتان در کدام دسته بندی قرار می گیرد، داشتن یک برنامه روزانه مراقبت از پوست  به حفظ سلامت کلی پوست و بهبود نگرانی های پوستی کمک می کند.


پاکسازی پوست

همه ما آرزوی داشتن پوستی زیبا و بدون لک را داریم، اما به ندرت برای آن تلاش می کنیم؛ بسیاری از ما حتی 20 دقیقه از روال معمول خود را برای پاکسازی پوست خود صرف نمی کنیم، چه رسد به مراقبت های ویژه از پوست. با افزایش سن و گذر زمان پوست به عنوان بزرگترین اندام بدن آسیب های رسیده از طریق رژیم غذایی ناسالم، استرس و هوای آلوده را نشان می دهد. در پاک سازی پوست آلودگی هایی که به شکل جوش های سرسیاه، جوش سفید، تورم و لک ها درآمده اند از بین می روند و پوستی سالم را نتیجه می دهد.


مزایای پاک سازی صورت عبارتند از:

✔ باعث بهبود بافت پوست و درخشش صورت می شود

✔ از ایجاد لکه ها، جوش های سرسیاه و جوش های سر سفید جلوگیری می کند

✔ باعث بهبود در گردش خون در صورت و در نتیجه داشتن پوستی سالم می شود

✔ پوست را مرطوب و به خوبی تغذیه می کند

✔ اثرات برنزه شدن را برطرف و کاهش می دهد


روش های پاکسازی پوست در خانه

همانطور که گفته شد پوست صورت به طور مداوم به مراقبت نیاز دارد؛ اما حتما نیاز نیست به سالن های زیبایی مراجعه کنید یا از محصولات آماده و گران قیمت استفاده کنید. روش های پاکسازی پوست در خانه علاوه بر دسترس بودن و راحتی برای شما، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. با کمترین امکانات اما با رسیدگی مداوم و مراقبت های پیوسته از پوست صورت می توان به آبرسانی و شفاف سازی پوست کمک کرد. روش های پاک سازی پوست به شرح زیرند:


1- شستشو

اولین قدم برای پاکسازی پوست شستشوی درست و منظم آن می باشد؛ برای این امر باید از شوینده ای استفاده کنید که پوستتان را پس از شستشو سفت نگه دارد. اگر پوست خشک دارید و آرایش نمی کنید صورت خود را بیش از دو بار در روز نشویید؛ شستشوی زیاد از حد باعث می شود روغن های طبیعی پوست از بین برود. پس از شستن صورت با پاک کننده مخصوص نوع پوستتان، آن را با یک حوله نرم خشک کنید؛ برای شستشو از آب داغ خودداری کنید زیرا باعث خشکی پوست می شود.


2- بخور صورت

یک ظرف را با آب در حال جوشیدن پر کنید و صورت خود را تا زمانی که پوستتان دوام بیاورد (تقریباً 5 دقیقه) در فاصله مناسب روی آن نگاه دارید و با یک حوله سرتان بپوشانید. این مرحله برای پوست های چرب معجزه می کند؛ بخور دادن برای سلامت پوست صورت به دفع سموم کمک می کند، صورت را عمیقا تمیز کرده و به از بین بردن جوش های سرسیاه و جوش های سر سفید کمک می کند. بخور همچنین از خشکی پوست جلوگیری کرده و پوست را برای جذب بیشتر محصولات تقویتی آماده می کند. سپس صورت خود را با استفاده از یک مکعب یخ (با حرکات دایره ای) ماساژ دهید، این کار منافذ را محکم کرده و دمای پوست را به حالت نرمال می رساند.


3- لایه برداری

با شستن صورت سلولهای مرده و آلودگی های داخل منافذ از بین نمی روند؛ برای این کار باید از لایه بردارها استفاده کنید. لایه برداری روش خوبی برای روشن شدن پوست است زیرا سلول های مرده موجود در لایه خارجی پوست را از بین می برد. با انجام این کار، محصولات مراقبت از پوست نیز بسیار بهتر عمل می کنند زیرا قادر به نفوذ به پوست هستند. در حین ماساژ اسکراب ملایم باشید زیرا فشار بیش از حد به پوست آسیب می رساند؛ پس از اتمام کار، صورت را با آب گرم بشویید.


علاوه بر استفاده از انواع متنوع موجود در فروشگاه ها می توانید از مخلوط شکر و عسل در قسمت های مساوی برای لایه برداری طبیعی پوست صورتتان استفاده کنید.


4- ماسک صورت

ماسک های صورت برای پوست بسیار آرامش بخش و مفید هستند، از آنها برای بهبود رنگ پوست و نرم شدن آن استفاده می شود. ماسک های مختلفی برای انواع پوست وجود دارند که با توجه به نوع پوست باید انتخاب شوند. ماسک صورت را به صورت یکنواخت روی صورت خود بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود، که به طور کلی حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت زمان میبرد. بعد از خشک شدن، ماسک را با آب سرد یا ولرم بشویید و خشک کنید. می توانید از ماسک های صورت خانگی برای پوست تان استفاده کنید؛ موز، گوجه فرنگی و پاپایا دارای اثر پاک کنندگی و سفت شدن پوست هستند.


5- تونر

می توانید سطح PH خود را با یک تونر صورت متعادل کنید؛ این محصولات برای پوست بسیار مفید هستند، منافذ را بسته و پوست را مرطوب نگه می دارند. تونر را یا با انگشتان به صورت بمالید یا آن را درون یک بطری اسپری قرار داده و مستقیماً روی صورت خود بپاشید. می توانید به عنوان یک تونر خانگی، آب خیار و گلاب روی صورت خود بمالید.


6- مرطوب کننده

آخرین مرحله در پاکسازی پوست به اندازه سایر موارد مهم است؛ مرطوب کننده شما نیز باید بسته به نوع پوست شما انتخاب شود. برای پوست های ترکیبی یا چرب از مرطوب کننده های حاوی ژل استفاده کنید؛ اگر پوست شما بسیار خشک است، از کره صورت یا لوسیون قوی تر استفاده کنید. برای رفع خشکی پوست از پاک کننده های ملایم و فاقد الکل و برای پوست های مستعد آکنه، از لوسیون حاوی بنزوئیل پراکسید استفاده کنید.


استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب
19 Jan 2021

استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب

استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب اگرچه گاهی اوقات جراحی لیزر نیز نامیده می شود اما در واقع یک روش غیر جراحی است که از لیزر هدایت شده برای ذوب کردن بافت های چربی درست در زیر پوست استفاده می شود.

ادامه مطلب
انواع روش های از بین بردن خط اخم
11 Jan 2021

انواع روش های از بین بردن خط اخم

درمان های مختلفی برای کاهش یا از بین بردن ظاهر خطوط اخم در دسترس هستند، درمان های پوستی می توانند کیفیت و سطح پوست در ناحیه اخم را به طور قابل توجهی بهبود بخشند و درمان های تزریقی با کاهش انقباض عضلات و جایگزینی از دست دادن حجم، به رفع علل اساسی کمک می کنند.

ادامه مطلب
چه کسی کاندید مناسب میکرونیدلینگ است؟
30 Jan 2022

چه کسی کاندید مناسب میکرونیدلینگ است؟

از آنجایی که درمان میکرونیدلینگ برای انواع مختلف پوست و مشکلات پوستی نتیجه بخش است، تقریباً همه می توانند از آن بهره مند شوند. با این حال این روش به ویژه برای شرایطی که در درجه اول بر سطح پوست تأثیر می گذارد، مفید می باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35