تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب

در این روش از چربی قسمت های دیگر بدن به عنوان پر کننده لب استفاده می کنند. تزریق چربی به لب به طور معمول شامل لیپوساکشن در نواحی مختلف بدن برای برداشت چربی جهت تزریق می باشد. این روش بدون ایجاد هیچ گونه برش یا زخم روی بدن یا لب ها قابل انجام است. تزریق چربی فقط باید توسط یک جراح متخصص پوست و با تجربه در زمینه انتقال چربی انجام شود.


چربی جایگزین دیگری برای پرکننده ها و ایمپلنت های مصنوعی برای بزرگ کردن لب ها است. انتقال چربی یک گزینه عالی دیگر برای تقویت لب است. انتقال چربی به لب ها تحت بی حسی موضعی انجام می شود.


تزریق چربی به لب چگونه انجام می شود ؟

برداشت چربی : با استفاده از سوزن هیپودرمیک یا کانول که مانع آسیب به سلول های چربی می شود از شکم یا طرفین ران چربی برداشت می شود. مقدار چربی مورد نیاز برای تزریق به لب در مقایسه با سایر قسمت های بدن مانند باسن یا سینه ها به میزان قابل توجهی کمتر است.


فرآوری یا خارج کردن کردن چربی : در این مرحله چربی های برداشت شده با سرعت زیاد در سانتریفیوژ فرآوری می شوند. و سلول های چربی را از هر سلول آسیب دیده ای که در طی لیپوساکشن جدا شده، جدا می کنند.


تزریق چربی : به دنبال فرآیند پاکسازی، چربی به لب ها تزریق می شود. میزان تزریق بستگی این دارد که فرد چقدر می خواهد لب های خود را بزرگ کند و همچنین نظر جراح که چقدر چربی برای حفظ و تقویت شکل طبیعی لب لازم است.


تزریق چربی به لب برای چه افرادی مناسب است ؟

افرادی که به طور طبیعی دارای لب های نازک اند و یا با بالا رفتن سن حجم لب های خود را از دست داده اند. همچنین افرادی که می خواهند لب های حجیم تر برای زیبایی و افزایش اعتماد به نفس داشته باشند.


تزریق چربی به لب برای چه افرادی مناسب نیست ؟

• تزریق چربی به لب فقط در افراد 18 سال و بالاتر انجام می شود. این روش همچنین برای افراد دارای شرایط زیر نیز مناسب نمی باشد.

• عفونت در دهان یا اطراف آن (تبخال)

• لوپوس (اختلال خود ایمنی)

• اختلالات لخته شدن خون

• دیابت

• آلرژی - به مواد غذایی، و به مواد تزریق شده (برای بررسی این موضوع باید آزمایش پوستی انجام شود)

• افراد سیگاری که حاضر به ترک قبل از عمل نیستند.

این شرایط و عادات ممکن است خطر عوارض و یا عفونت را افزایش دهند.


رژیم غذایی مناسب

✔ مصرف غذاهای نرم و غذاهایی که به جویدن زیاد احتیاج ندارند

✔ تا 48 ساعت پس از عمل باید از خوردن غذاهای گرم، تند یا شور خودداری شود.

✔ برای جلوگیری از باز شدن محل برش از باز کردن خیلی زیاد دهان در هنگام خوردن غذا خودداری کنید.

✔ شستشوی دهان و مسواک زدن بعد از غذا


مزایای تزریق چربی به لب ها

✔ دارای نتایج بسیار طبیعی

✔ نتایج تزریق چربی به لب ها می تواند برای سال های طولانی ادامه یابد. پس از دستیابی به نتایج نهایی، نیازی به تکرار درمان نیست.

✔ امکان واکنش های آلرژیک نزدیک به صفر است.

✔ عدم ایجاد برش یا زخم بر روی لب ها

✔ داشتن دوره نقاهت کوتاه مدت

✔ تزریق چربی به لب نسبت به سایر مواد پر کننده ارزانتر می باشد.


معایب تزریق چربی به لب ها

• در صورت نیاز به حجم قابل توجهی تزریق چربی گران هستند.

• ممکن است باعث تورم، قرمزی، درد، کبودی یا حساسیت شود.

• ممکن است به تدریج چربی تزریق شده توسط لب ها جذب شود.


هزینه تزریق چربی به لب چقدر است ؟

هزینه تزریق چربی به لب به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه چربی از کجا برداشت شده است. یکسری فاکتور های دیگری نیز بر روی این هزینه ها اثر می گذارند. فاکتور هایی مانند: مهارت، تجربه و تخصص پزشک، تعداد دفعات تزریق لازم، میزان نگهداری محل گیرنده، نوع روش بی هوشی مورد استفاده و منطقه جغرافیایی در تعیین هزینه تزریق چربی به لب ها دخیل می باشند.


نتایج

چربی تزریق شده به لب، بیشتر آن بعد از 5 یا 6 ماه از بین می رود. همین اتفاق در مورد سایر پرکننده ها نیز رخ می دهد. تزریق چربی به لب دارای ماندگاری زیاد نمی باشد اما باعث بهبود بافت لب می شود. و باعث می شود لب نرم تر و چروک کمتری داشته باشد. تزریق چربی 99٪ وابسته به تکنیک است، بنابراین نتایج آن از یک جراح تا جراح دیگر متفاوت می باشد. چربی نیز مانند هر بافت پیوندی دیگر می میرد. پس از از بین رفتن چربی تزریق شده، هیچ مشکلی برای تزریق دوباره چربی به همان ناحیه وجود ندارد. بیمار می تواند هر 6 ماه یک بار یا هر زمان که ترجیح می دهد دوباره تزریق انجام دهد.


چنانچه قصد تزریق چربی به لب خود را دارید می توانید این عمل زیبایی و یا سایر خدمات زیبایی را در کلینیک زیبایی رنسانس به بهترین و بروزترین امکانات روز دنیا و همچنین بهره گیری از پزشکان متخصص تجربه نمایید.


میکرونیدلینگ خانگی چیست؟
2 Jan 2023

میکرونیدلینگ خانگی چیست؟

می توانید اثرات میکرونیدلینگ را در خانه خود تکرار کنید، برای این منظور ابزارهای میکرونیدلینگ خانگی (معروف به درمارولر) برای خرید در دسترس هستند، اما دقیقاً مشابه ابزاری نیستند که یک متخصص استفاده می کند.

ادامه مطلب
تزریق چربی به جای جوش
12 Jul 2020

تزریق چربی به جای جوش

در این روش برای از بین بردن جای جوش از چربی فرآوری شده بدن خود بیمار استفاده می شود. این روش همچنین به عنوان تزریق چربی اتولوگ شناخته می شود

ادامه مطلب
نتایج میکرونیدلینگ چقدر ماندگاری دارد؟
18 Apr 2022

نتایج میکرونیدلینگ چقدر ماندگاری دارد؟

گاهی اوقات نتایج میکرونیدلینگ دائمی است، با این حال آنها همیشه یک عمر دوام نمی آورند؛ در برخی شرایط نیز نتایج فقط برای چهار تا شش ماه باقی می ماند. زمانی که پزشک مشکلات پوستی شما را به طور کامل بررسی کند و نوع پوست شما ارزیابی شود، می تواند به شما زمان دقیقتری درباره مدت زمان ماندگاری نتایج نهایی ارائه دهد.

ادامه مطلب
هایفوتراپی صورت
15 May 2022

هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی صورت یک روش نوین برای سفت کردن پوست است که برای بسیاری از افراد می تواند جایگزین لیفت صورت باشد، نتایج هایفو فیشال از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است اما به طور کلی حداکثر بعد از 12 هفته خود را نشان می دهد و ماندگاری آن نیز بین یک تا دو سال متغیر می باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35