تزریق ژل یا تزریق چربی؟

تزریق ژل یا تزریق چربی

وقتی اسم چربی می آید، اغلب به مناطقی از بدن فکر می کنیم که حجم بسیاری داشته و دوست داریم آن قسمت را لاغر کنیم. چربی قسمت مهمی از بدن را تشکیل می دهد. چربی ها کالری اضافی بدن را تا زمان مورد نیاز ذخیره کرده و برخی از هورمون های کنترل کننده متابولیسم بدن را ترشح می کنند. از طرفی با تزریق چربی چین و چروک صورت را از بین می برند.


تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی که به عنوان انتقال چربی نیز شناخته می شود، فرایند برداشتن چربی از یک قسمت از بدن و تزریق مجدد آن به قسمت دیگر می باشد. در این روش محل اهدا (به عنوان مثال شکم، باسن یا ران) و محل تزریق بی حسی شده و سپس عمل تزریق انجام می شود. یکسری مایعات خاص برای تسهیل در جمع آوری چربی ها به محل اهدا کننده تزریق می کنند. سلول های چربی از طریق یک سوزن کوچک متصل به یک سرنگ استخراج شده و سپس چربی برای از بین بردن مایعات اضافی پردازش شده و با سوزن دیگر به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. تزریق بیش از حد چربی به دلیل جذب چربی در هفته های ابتدایی پس ازتزریق، لازم است.


تزریق چربی چه موقع بهتر عمل می کند؟

تزریق چربی دارای نتایج خارق العاده و طبیعی برای اصلاح گونه های فرورقته، پلک های افتاده و موارد دیگر بوده و همچنین می تواند در هر سنی برای از بین بردن خطوط صورت مانند خط لبخند، گونه، فک و پیشانی و غیره مورد استفاده قرار گیرد.


مزایا تزریق چربی نسبت به تزریق ژل:

تزریق چربی دارای مزایای منحصر به فردی بوده که موجب برتری آن نسبت به سایر محصولات پرکننده مانند تزریق ژل می شود.از جمله:

✔ روشی طبیعی و غیر آلرژی زا و سرپایی می باشد که عموماً زیر یک ساعت طول می کشد.

✔ تزریق ممکن است چند ماه به طور دائم ادامه یابد.

✔ داشتن حداقل درد، که با دارو قابل کنترل می باشد.

✔ از آنجا که چربی تزریقی مربوط به بدن خود بیمار است، به آزمایش های قبلی نیاز نبوده و چربی ها نیز از بین نمی روند.

✔ تزریق چربی در ابتدا از پرکننده های مصنوعی صورت گران تر می باشد با این وجود، به دلیل ماندگاری طولانی آن معمولاً با گذشت زمان به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل می شود.

✔ خطرات و عوارض جانبی کمتری نسبت به پرکننده های دیگر صورت دارد.

✔ باعث بهبود کیفیت پوست، کاهش چین و چروک به ویژه در اطراف چشم می شود.

✔ در تزریق چربی به جای ژل، از سلول های چربی زنده بدن خود فرد استفاده شده، در نتیجه دارای نتایج طبیعی و ماندگاری طولانی می باشد.

✔ دیگر مزیت تزریق چربی نسبت به تزریق ژل ، باریک و کم حجم شدن منطقه برداشت چربی است.

✔ از آنجایی که امکان جذب مجدد چربی تزریق شده به بدن وجود دارد، ممکن است به بیش از یک تزریق نیاز باشد. که با وجود یک جراح ماهر، ممکن است سالها به تزریق مجدد نیازی نباشد.

✔ امکان ایجاد عفونت در این روش نسبت به روش های تزریق ژل و پروتز کمتر می باشد.


تزریق ژل چیست؟

با افزایش سن، حجم چربی زیر پوست بتدریج کاهش یافته و باعث ظهور چین و چروک در اطراف چشم، دهان و غیره می شود. تزریق ژل یا فیلر یک روش مؤثر برای بازیابی حجم از دست رفته و اصلاح چین و چروک صورت و جوان سازی صورت می باشد. مواد شیمیایی مختلفی به عنوان پرکننده در بازار موجود هستند. پرکننده مناسب را با توجه به مساحتی که نیاز به تزریق دارد تعیین می کنند. به عنوان مثال، از پرکننده های نرم تر برای لب استفاده می شود، در حالی که از پرکننده های سفت تر برای فرم دادن گونه ها استفاده می شود. دوام ژل های تزریق شده به نوع و مساحت مورد استفاده بستگی دارد. ماندگاری آنها می تواند از چند ماه تا یک سال ادامه داشته باشد. پرکننده های قوی تر معمولاً ماندگاری بیشتری دارند. برای حفظ اثر بایستی تزریق ژل را مدام تکرار کرد.


موارد قابل اصلاح توسط تزریق ژل

اگر از ظاهر لبخند خود راضی نیستید، اگر به دنبال لب های جذاب تر و زیبایی تری هستید و اگر پوستی صاف و بدون چین و چروک می خواهید، تزریق ژل بدون نیاز به جراحی یک راه حل ایمن و مؤثر بوده و بعد از آن نیاز به مراقبت خاصی ندارد و شما می توانید فعالیت های روزانه خود را بدون احساس درد و ناراحتی از سر بگیرید.


از دیگر موارد قابل اصلاح به وسیله تزریق ژل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• افزایش حجم و برجسته کردن لب ها

• از بین بردن خط لبخند

• اصلاح چین و چروک صورت به خصوص در اطراف دهان و چشم

• فرم دهی به گونه ها


مزیت تزریق ژل نسبت به تزریق چربی :

تزریق ژل یک مرحله ای بوده و نتیجه ی آن در مدت زمان کوتاهی قابل مشاهده می باشد و نیازی به بیرون آوردن چربی ندارد. تزریق ژل برخلاف تزریق چربی به افراد با مهارت بالا نیاز نداشته و عوارضی مانند تورم، قرمزی وغیره ندارد.


کلینیک زیبایی رنسانس با بهره گیری از دانش روز و استفاده از جدید ترین تکنیک ها و و امکانات به عنوان یکی از بهترین کلینیک های زیبایی شناخته شده است.همچنین در اختیار داشتن پزشکان متخصصان در این مجموعه سبب ارائه بهترین روش های درمانی و زیبایی خواهد شد. شما می توانید جهت اخذ مشاوره و یا تعیین وقت برای انجام کلیه روش های زیبایی با شماره تلفن 09122115442 تماس حاصل نمایید.


تزریق چربی به لب
27 Jul 2020

تزریق چربی به لب

در این روش از چربی قسمت های دیگر بدن به عنوان پر کننده لب استفاده می کنند. تزریق چربی به لب به طور معمول شامل لیپوساکشن در نواحی مختلف بدن برای برداشت چربی جهت تزریق می باشد. این روش بدون ایجاد هیچ گونه برش یا زخم روی بدن یا لب ها قابل انجام است

ادامه مطلب
تزریق ژل و تزریق بوتاکس چه تفاوتی باهم دارند؟
13 Feb 2022

تزریق ژل و تزریق بوتاکس چه تفاوتی باهم دارند؟

هر دو روش تزریق ژل و تزریق بوتاکس کم تهاجمی هستند، به این معنی که یک روش جراحی نیستند، اما نیاز به استفاده از سوزن دارند. بوتاکس و فیلرها محصولات متفاوتی هستند که نتایج نهایی متفاوتی دارند، در واقع می توان گفت بوتاکس و ژل نواحی مختلف پوست و مشکلات مختلف را درمان می کنند.

ادامه مطلب
تزریق ژل به جای جوش
2 Sep 2020

تزریق ژل به جای جوش

تزریق ژل معمولاً به دلیل کاربرد آن در از بین بردن چین و چروک، فرم دهی به لب، گونه و موارد دیگر شناخته شده است، امروزه از آن برای از بین بردن جای جوش یا آکنه نیز استفاده می شود

ادامه مطلب
لیفت با نخ یا تزریق ژل؟
28 Nov 2021

لیفت با نخ یا تزریق ژل؟

برای بیمارانی که خواهان لیفتینگ گسترده و رفع افتادگی پوست هستند، تزریق ژل (پرکننده های پوستی) و لیفت با نخ بهترین گزینه ها هستند؛ اینکه بین این دو روش کدام بهتر است بستگی به نتیجه ای دارد که هر شخص انتظار دارد. وقتی لیفت با نخ را در برابر تزریق ژل قرار می دهید، تنها می توانید از مزایای هر کدام از روش ها نام ببرید، هیچ گزینه ای بهتر از این دو مورد برای افرادی که می خواهند چهره شان جوان و شاداب بماند وجود ندارد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35