بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل

تعریق بیش از حد که با نام علمی هایپر هیدروزیس Hyperhidrosis شناخته می شود ، از معضلاتی می باشد که بسیاری از افراد آن را تجربه کرده اند.به طور کلی عرق کردن فرآیندی است که جهت تعادل دما و خارج شدن سموم از بدن صورت می گیرد و یک موضوع طبیعی می باشد اما بیش از حد شدن آن که ممکن است دلایل هورمونی و یا دلایل دیگری داشته باشد ، سبب مشکلاتی همچون بوی بد یا خیس شدن لباس در نواحی مانند زیر بغل می شود.


تعریق بیش از حد عوامل مختلفی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به استرس ، پرکاری هورمون تیروئید ، پاراتیروئید و دیابت اشاره کرد.دیگر عواملی همچون فشار خون بالا که به دلیل بالا رفتن اضطراب در افراد به وجود می آید می تواند سبب بروز تعریق زیاد شود.


تزریق بوتاکس زیر بغل:

یکی از بهترین راه های درمان این مسئله تزریق بوتاکس (Botox) در نواحی زیر بغل می باشد.تزریق بوتاکس در زیر بغل سبب می شود غددی که دلیل ترشح عرق هستند (ایمپالسهای عصبی) تحت تاثیر قرار بگیرند  و مانع ترشح بیش از حد عرق در این ناحیه از بدن شود.این کار می بایست به وسیله جراحان پلاستیک متخصص انجام شود.با انجام این روش فرآیند تنظیم دمای بدن مختل نخواهد شد و فقط بر روی شدت تعریق اثر خواهد گذاشت.


بوتاکس نوعی سم قوی می باشد که از بوتولینوم (باکتری کلستریدیوم) گرفته می شود.این سم در صورت استفاده بیش از اندازه و دوز بالا سبب مرگ انسان می شود.اما در صورت استفاده صحیح و دوز کم می تواند بی ضرر باشد.از این سم سالیان بسیاری است که جهت از بین بردن چین و چروک صورت استفاده می شود و علاوه بر آن کاربرد های دیگری دارد که می توانید با رجوع به مقاله کاربرد های درمانی بوتاکس از مزایای این سم اطلاعات بیشتری کسب نمایید.


مراحل انجام تزریق بوتاکس زیر بغل:

در این روش پزشک متخصص به وسیله سرنگ ، بوتاکس را در فواصل 1.5 سانتی متری و در عمق درمیس پوست تزریق می نماید.در هر کدام از زیر بغل ها معمولا 50 واحد بوتاکس تزریق می شود.جهت کم شدن درد های احتمالی در هنگام تزریق از کرم های بی حسی و یا کمپرس یخ استفاده می شود.شما می توانید پس از انجام تزریق بوتاکس به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید و نیازی به استراحت نخواهید داشت.تاثیر تزریق بوتاکس در زیر بغل پس از گذشت 5 الی 7 روز شروع خواهد شد و تعریق پس از این مدت کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.مدت زمان تاثیر پذیری این روش چیزی در حدود 6 ماه تا 1 سال می باشد و پس از گذشت این مدت زمان نیاز به تزریق مجدد می باشد.

بوتاکس زیر بغل


مزایای تزریق بوتاکس زیر بغل:

• مورد تایید سازمان FDA می باشد.

• غیر تهاجمی بودن این روش

• ریسک پایین و عوارض جانبی کم

• تضمین انجام این روش به واسطه قدمت 20 ساله ی انجام آن توسط جراحان پلاستیک

• مدت زمان کم انجام این روش

• حصول نتیجه به صورت آنی و فوری

• عدم اختلال در سایر نواحی بدن در صورت تزریق مناسب توسط پزشک متخصص

• اثر طولانی مدت (تا 6 ماه)


عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل:

هر روش درمانی ممکن است با خود عوارضی به همراه داشته باشد و تزریق بوتاکس زیر بغل از این قاعده مستثنی نمی باشد.برخی از عوارضی که ممکن است این روش به همراه داشته باشد به شرح زیر می باشد:

• ضعف و بی حسی در عضلات زیر بغل ، دست وانگشت شست به صورت موقت

• کبودی و درد در نواحی زیر بغل

• بی اختیاری در دفع ادرار

• ایجاد علائم آلرژیک در پوست و بدن

• سر درد و درد های احتمالی در گردن

• ایجاد علائم سرماخوردگی و سست شدن عضلات و خستگی

• اختلال در تنفس

• مشکلات بینایی


برخی از عوارض مانند اختلالات بینایی و دیگر عوارض جدی بسیار به ندرت پیش می آید و این مشکلات در صورتی است که بوتاکس بر روی تمامی قسمت های بدن فرد اثر بگذارد.


پس از تزریق بوتاکس احتمال سوزش و تورم در زیر بغل وجود دارد که پس از 1 روز در شرایط عادی می بایست این مشکلات از بین برود اما در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی و یا عدم تزریق مناسب توسط پزشک متخصص و همچنین رعایت نکردن دوز مناسب جهت تزریق ممکن است عوارض بیشتری مانند سر گیجه ، تهوع ، التهاب و... را به صورت طولانی مدت به همراه داشته باشد و بسیار خطرناک می باشد.به همین علت انتخاب کلینیک مناسب و همچنین پزشک متخصص در این زمینه ضروری ترین مسئله در زمینه تزریق بوتاکس زیر بغل می باشد.


این نکته را باید درنظر گرفت که تزریق بوتاکس زیر بغل برای افراد باردار و یا شیرده ، افرادی که دچار بیماری دیابت هستند و یا تومور های بد خیم دارند ممنوع می باشد.همچنین کسانی که دارای اختلالاتی در سیستم عصبی می باشند و یا بدن آن ها به اجزای پروتیین واکنش نشان می دهد ممنوع می باشد.


نکته ی دیگری که می بایست مورد توجه قرار بگیرد این است که ممکن است پس از تزریق بوتاکس زیر بغل همچنان مشکلات تعریق وجود داشته باشد که این مسئله ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.پیش از ارائه دلایل این مسئله می بایست بدانیم که که اثر این روش پس از 3 روز نشان داده می شود و می بایست کمی تحمل نماییم.اما ممکن است به دلیل عدم مهارت فرد تزریق کننده ، تزریق غلط و یا کم بودن میزان تزریق بوتاکس علائم و اثرات جلوگیری از تعریق به وجود نیاید.یکی دیگر از مسائلی که ممکن است اتفاق بیفتد مقاومت بدن به سم بوتولونیوم می باشد که این امر سبب می شود این روش تاثیرگذار نباشد.البته این اتفاقات و عدم تاثیرگذاری بوتاکس زیر بغل بسیار به ندرت پیش می آید و در صورت انجام این روش درمانی توسط کلینیک و پزشک متخصص در اکثر مواقع شاهد کاهش تعریق زیر بغل خواهیم بود.


از بین بردن غبغب با روش های غیرجراحی
30 Oct 2022

از بین بردن غبغب با روش های غیرجراحی

درمان های زیادی برای از بین بردن غبغب و بازگرداندن چانه و گردن به ظاهر طبیعی آن وجود دارد، نوع درمان تا حدی به شرایط جسمی فرد و میزان کشسانی پوست و بافت های عمیق تر بستگی دارد، افراد جوان با خاصیت ارتجاعی پوست، انتخاب های زیاد غیرجراحی برای کاهش یا از بین بردن غبغب خود دارند.

ادامه مطلب
هزینه تزریق ژل چگونه محاسبه می شود؟
4 Dec 2023

هزینه تزریق ژل چگونه محاسبه می شود؟

تزریق ژل به یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای افرادی تبدیل شده‌ که به دنبال مقابله با تاثیر پیری بر روی پوست صورت خود هستند که دلیل این محبوبیت توانایی این روش در ارائه نتایج برجسته بدون نیاز به روش های تهاجمی و زمان بهبودی طولانی می باشد.

ادامه مطلب
تزریق چربی به باسن
27 Jul 2020

تزریق چربی به باسن

تزریق چربی روشی است که چربی را از یک قسمت بدن خارج کرده و به بخش دیگری وارد می کنند. این چربی ممکن است محصول جانبی عمل لیپوساکشن که چربی یک ناحیه از بدن را کاهش می دهد، یا چربی باشد که برای تزریق به ناحیه بدن دیگر برداشت می شود

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35