مزایا و معایب بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی


عوامل زیادی می توانند منجر به ضعیف شدن ماهیچه های چشم شوند که افتادگی پلک های فوقانی یا پف کردن زیر چشم را نتیجه می دهد. کهولت سن اثرات خود را بر بدن، به ویژه پوست دارد. با افزایش سن پیری صورت معمولاً ابتدا در اطراف چشم ها در دهه سوم و چهارم زندگی مشاهده می شود؛ ماهیچه های چشم خسته و ضعیف شده و باعث رسوب چربی و شل شدن چین های پلک می شوند، این شل شدن پوست علاوه بر مسن تر نشان دادن، ممکن است بینایی را مختل کند. این همچنین باعث ایجاد مشکل در هنگام استفاده از لنزهای تماسی می شود. کیسه های زیر چشم نیز ممکن است به دلیل روند طبیعی پیری ظاهر شوند؛ سایر شرایط پزشکی شامل سوزش به دلیل مالش بیش از حد یا ناراحتی پیشانی ناشی از استفاده بیش از حد از عضلاتیست که مانع از افتادگی پوست می شوند؛ بلفاروپلاستی چشم به کاهش مشکلات بینایی و جوان‌تر نشان دادن چشم‌ها کمک می‌کند.


بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی یک اصطلاح گسترده است که به هر عمل جراحی روی پلک اطلاق می شود؛ موفقیت جراحی کاملاً به انتخاب روش صحیح بستگی دارد که نگرانی های بیمار را برطرف کند. بلفاروپلاستی به درمان افتادگی پلک، کیسه ها و سیاهی زیر چشم و گستردگی میدان دید کمک می کند، این روشی موثر برای مقابله با علائم پیری در نزدیکی چشم است و ظاهری جوان تر به چهره میبخشد. هدف از روش بلفاروپلاستی برداشتن پوست، چربی و ماهیچه های اضافی در پلک ها می باشد و می توان آن را در هر دو پلک بالا و پایین انجام داد. این روش در بین خانم ها برای از بین بردن ظاهر خسته و پیر از چشمانشان رایج است، بلفاروپلاستی، جراحی پلک یا لیفت چشم نیز نامیده می شود.

موارد زیر کاندیدای ایده آلی برای بلفاروپلاستی هستند:

•         افرادی که به طور طبیعی پوست اضافی یا شلی روی پلک بالایی دارند که بینایی آنها را مختل می کند.

•         افرادی که ظاهری پف کرده در پلک بالایی یا پایینی دارند.

•         افرادی با شیار و پوست اضافی در پلک پایین و حلقه های تیره زیر چشم.

•         افراد دارای افتادگی پلک پایین که ممکن است باعث نمایان شدن سفیدی زیر قسمت رنگی چشم (عنبیه) شود.

•         افراد بالای 18 سال با شرایط جسمی مناسب.

افرادی که باید از انجام بلفاروپلاستی خودداری کنند عبارتند از:

•         افرادی که دارای پوست صورت سفت و پلک های سفت هستند.

•         افراد کمتر از 18 سال.

•         افرادی که مشکلات چشمی دیگری مانند آب مروارید دارند.


نحوه انجام بلفاروپلاستی

در جراحی بلفاروپلاستی پوست اضافی با ایجاد برشی در چین طبیعی اطراف چشم برداشته می شود، بافت های چربی که کیسه های پف کرده زیر چشم ایجاد می کنند با ایجاد برش نامرئی در پشت پلک پایین برداشته می شوند. عمل بلفاروپلاستی معمولاً با برش های خارجی ایجاد شده در امتداد خطوط پلک و تحت بی حسی موضعی انجام می شود، این برش ها را همچنین می توان از داخل پلک پایین ایجاد کرد. با انجام این روش خاص به جراح این امکان را می‌دهد تا چربی پلک پایینی را بدون هیچ گونه جای زخم قابل مشاهده از بین ببرد.

جراحی بلفاروپلاستی حدود 1 تا 3 ساعت طول می کشد و در پس از آن ممکن است کبودی و تورم در برخی موارد ایجاد شود که در عرض 1-2 هفته پس از جراحی برطرف شود. با پیروی مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی که توسط پزشک متخصص به شما توصیه شده می توانید دوران بهبودی کوتاه تر و با درد و عوارض کمتری را سپری کنید.


مزایا و معایب بلفاروپلاستی


مزایا و معایب بلفاروپلاستی

شکی نیست که بلفاروپلاستی می تواند روی چشم ها معجزه کند و ظاهری جوان و شاداب ایجاد کند، چه این عمل زیبایی در پلک بالا یا زیر چشم انجام شود، یا به صورت ترکیبی. از همان ابتدا که بیماران شروع به بررسی پزشکان و کلینیک ها و برنامه ریزی برای جراحی پلک می کنند، مهم است که مزایا و معایب آن را بسنجند. البته در روش های جدید بلفاروپلاستی توسط لیزر انجام می شود و قطعا این روش منجر به مزایای بیشتر و کاهش عوارض جانبی بلفاروپلاستی خواهد شد.


مزایای بلفاروپلاستی

✓      امروزه برترین جراحان بلفاروپلاستی به دلیل فناوری و مهارت می توانند به نتایجی کاملاً طبیعی دست یابند.

✓      بلفاروپلاستی پف دور چشم، تمام خطوط ریز اطراف لبه های خارجی چشم را از بین می برد و همچنین به اصلاح افتادگی پلک پایین و کاهش کیسه های زیر چشم کمک می کند.

✓      جراحی پلک باعث می شود چشمان فرد جوان تر به نظر برسد، صورت او سالم تر و شاداب تر می شود.

✓      بلفاروپلاستی در درمان برخی از مشکلات بینایی نیز موثر است، با از بین بردن چربی هایی که وسعت دید را مسدود می کند، بینایی محیطی را بهبود می بخشد و با تغییر افتادگی پلک، خط دید فرد را گسترش می دهد.

✓      هر گونه اسکار ناشی از جراحی بیلفاروپلاستی قابل توجه نیست زیرا در چین های پلک پنهان می شود.

✓      لیفت چشم در مقایسه با تزریق ژل یا چربی که باید هر چند ماه یکبار تکرار شوند، به طور گسترده ای راه حل دائمی تری برای دستیابی و نتیجه نهایی در نظر گرفته می شود.

✓      با توجه به اینکه برش های جراحی در اطراف چشم بسیار بسیار کوچک هستند، زمان بهبودی برای جراحی پلک بسیار کاهش یافته است. دوره بهبودی معمولا از یک تا دو هفته طول می کشد، همچنین در مقایسه با سایر روش های زیبایی دردناک نیست و بهبودی آسانی پیش رو دارید.


معایب بلفاروپلاستی

✓      نتایج یک جراحی پلک مانند هر جراحی زیبایی دیگر به زمان نیاز دارد و ممکن است تا چند هفته نشان داده نشود.

✓      هر گونه جراحی صورت مانند بلفاروپلاستی نیاز به برش هایی دارد که به دلیل ماهیت فرآیند باعث ایجاد تورم اولیه و یا کبودی بلافاصله پس از جراحی می شود. با این حال، اگر بیمار یک جراح واجد شرایط و با تجربه را در این زمینه انتخاب کند، خطری وجود ندارد و عوارض بلفاروپلاستی بسیار ناچیز خواهند بود.

✓      گاهی اوقات، جراحی پلک ممکن است منجر به دوبینی موقت و مشکل در بستن چشم شود، این تنها تا چند ساعت پس از جراحی ادامه دارد و بیمار می تواند در یک روز بینایی کامل پیدا کند.

✓      اگر ابروهای افتاده یا چین‌هایی در پیشانی خود دارید، بلفاروپلاستی کافی نیست و ممکن است به لیفت ابرو نیز نیاز داشته باشید.

✓      ممکن است پس از چند سال نیاز به انجام جراحی مجدد بلفاروپلاستی داشته باشید، زیرا این جراحی از پیری چشم جلوگیری نمی کند. از آنجایی که چشم‌ها عضوی از بدن انسان هستند که با افزایش سن در آینده به تغییر خود ادامه می‌دهند، ممکن است لازم باشد چروک‌های جدید و مشکلات پوستی اطراف چشم را با یک جراحی تکمیلی برطرف کنید.

روش های جدید جوانسازی پوست
20 Dec 2021

روش های جدید جوانسازی پوست

درمان های جوانسازی صورت ظاهر نگرانی های خفیف تا متوسط پوست را بهبود می بخشند و به چهره در بازگرداندن ظاهر جوان کمک می کنند. روش های جوانسازی صورت به دو روش جراحی و غیر جراحی وجود دارند.

ادامه مطلب
تزریق چربی به گونه
21 Jul 2020

تزریق چربی به گونه

تزریق چربی به گونه ها روشی جدید، ایمن و بی خطر می باشد که امروزه برای زیباتر نشان دادن صورت مورد استفاده قرار می گیرد. گونه ها بخش مهمی از صورت می باشند که با افزایش سن حالت خود را از دست داده و افتاده می شوند و باعث ایجاد چین و چروک در صورت می شوند

ادامه مطلب
استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر چگونه است؟
3 Sep 2023

استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر چگونه است؟

میکرونیدلینگ می تواند به تحریک سلول های بنیادی در فولیکول های مو کمک کند که ممکن است منجر به رشد مو شود. میکرونیدلینگ همچنین می تواند به طور همزمان با روش های دیگر کمک به رشد مو استفاده می شود، زیرا باعث جذب محصولاتی که برای درمان ریزش مو به صورت موضعی استفاده می شوند.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35