تزریق ژل یا پروتز

تزریق ژل یا پروتز

پرکننده های پوستی یا ژل های تزریقی معمولاً از هیالورونیک اسید تشکیل شده اند، و به رفع چین و چروک ها کمک کرده و موجب افزایش حجم و فرم دادن به مناطق فرورفته می شوند. از تزریق ژل می توان برای فرم دهی، حجم دهی و رفع چین چروک اطراف چشم، تزریق ژل به گونه، دهان و فک ، تزریق ژل به لب و... استفاده کرد.


با بالا رفتن سن تولید کلاژن و الاستین در بدن متوقف می شود، که هر دو در جوان سازی ظاهر نقش اساسی دارند. طبق نظر کارشناسان تولید کلاژن از 25 سالگی به بعد متوقف می شود. از طرفی سطح کلاژن و الاستین شما با سرعت حدود 2 درصد در سال کاهش می یابد. و به مرور پوست افتاده و شل می شود. بسیاری برای حفظ شادابی و جوانی ظاهر خود از روش تزریق ژل استفاده می کنند. ماندگاری تزریق ژل به بدن به نحوه واکنش بدن و نوع ژل مورد استفاده بستگی دارد. اما بیشتر پرکننده های پوستی بین شش تا 18 ماه دوام می آورند.


مزایای تزریق ژل چیست ؟

✔ یکی از ایمن ترین روش های زیبایی

✔ داشتن نتایج طبیعی

✔ روشی بدون درد

✔ کاهش خطوط و چین و چروک های ریز

✔ حجم دهی به مناطق فرورفته

✔ نداشتن دوره نقاهت

✔ مشاهده فوری نتیجه تزریق ژل

✔ تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا

✔ روشی غیر تهاجمی


عوارض تزریق ژل چیست ؟

تزریق ژل ممکن است در برخی از افراد عوارض جانبی و واکنش های آلرژیک ایجاد کند. فرد همیشه قبل از شروع استفاده از یک محصول جدید پوست، باید یک تست آزمایشی انجام دهد.شما می توانید خطرات تزریق ژل را در مقاله آیا تزریق ژل خطرناک است؟ مطالعه نمایید.


افرادی که در بدن آنها تزریق ژل می شود ممکن است عوارض جانبی زیر را داشته باشند که طی یک هفته از بین می روند:

• درد

• قرمزی

• خارش

• کبودی و تورم پس از تزریق

• پوست ناهموار (برجستگی های ریز در زیر پوست) در ناحیه تزریق

• جابجایی ژل

این عوارض جانبی به احتمال زیاد در نتیجه فرایند تزریق ژل اتفاق می افتد تا خود ژل تزریق شده.


پروتز چیست ؟

پروتز ها یکسری قطعات از جنس سیلیکون و مواد سازگار با طبیعت می باشند. پروتز ها در فرم و سایز گوناگون و متفاوت طراحی وساخته می شوند و از آنها برای حجم دهی و برجسته کردن قسمت های مختلف بدن استفاده می شود. پروتز ها از موادی ساخته می شوند که باعث واکنش های شیمیایی نشده و در بدن اختلالی ایجاد نکنند. در نتیجه احتمال رد آنها توسط بدن پایین می باشد. معمولا افرادی که به برجسته کردن و حجم دادن به قسمت های خاصی از بدن خود علاقه دارند از پروتز ها استفاده می کنند.


مزایای پروتز چیست ؟

✔ دارای نتایج دائمی می باشد.

✔ افزایش اعتماد به نفس

✔ برای اصلاح فرورفتگی ها و غیر قرینگی ها در قسمت های مختلف بدن گزینه ی مناسبی است.


عوارض جانبی کاشت پروتز چیست ؟

• امکان ایجاد عفونت در محل کاشت پروتز

• آسیب رساندن به اعصاب

• امکان پارگی پروتز در اثر ضربه شدید

• جابه جا شدن پروتز و ایجاد غیر قرینگی


تزریق ژل بهتر است یا پروتز ؟

همانطور که در بالا ذکر شد تزریق ژل دارای عوارض ناچیز و بسیار نادر بوده و برای از بین بردن چین و چروک حجم دهی و فرم دهی به مناطق خاص به کار می رود. در روش تزریق ژل امکان پارگی و تشکیل کپسول که در اثر کاشت پروتز ممکن است به جود آید وجود ندارد. هرکدام از این دو روش مزایا و معایبی دارند بنابراین هنگام انتخاب بین یکی از این دو روش باید مزایا و معایب آنها را باهم مقایسه و با یک پزشک متخصص مشورت کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.


چنانچه قصد انجام تزریق ژل و یا مشاوره در این زمینه را دارید می توانید با مشاوران کلینیک زیبایی رنسانس در ارتباط باشید.


مزایا و معایب لیزر موهای زائد
25 Jul 2022

مزایا و معایب لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک گزینه نیمه دائمی محبوب که به فولیکول های مو آسیب می رساند تا رشد مو را به حداقل برساند؛ در حالی کاملا بدون درد نیست و برای بسیاری از افراد موثر است.

ادامه مطلب
آیا تزریق ژل چربی بی خطر است؟
20 Jun 2020

آیا تزریق ژل چربی بی خطر است؟

تزریق چربی بیشتر برای کاهش چین و چروک، از بین بردن اثر جوش ها و جوان سازی پوست استفاده می شود. در این روش جراحان در کلینیک های زیبایی از چربی های برداشت شده از بدن خود فرد برای تزریق استفاده می کنند که باعث تقویت قوام صورت، از بین رفتن چین و چروک های عمیق صورت و حجیم کردن لب ها می شوند.

ادامه مطلب
بعد از تزریق ژل چه کارهایی باید انجام دهیم؟
25 Oct 2021

بعد از تزریق ژل چه کارهایی باید انجام دهیم؟

پس از تزریق ژل، مراقبت از خود و مخصوصاً ناحیه ای که تزریق را دریافت کرده، بسیار مهم است. علاوه بر نوع ماده ای که در تزریق استفاده می شود، مراقبت های بعدی نیز می توانند تاثیر به سزایی در ماندگاری تزریق ژل داشته باشند، بنابراین پیروی از آنها اهمیت بسیاری در نتیجه دارد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35