آیا تزریق ژل چربی بی خطر است؟

تزریق چربی

اولین تزریق چربی به سال 1893 بر می گردد که گوستاو نوبر Gustav Neuber، یک جراح پلاستیک آلمانی برای از بین بردن آثار زخم هایی که از عفونت استخوان (استئومیلیت osteomyelitis) ایجاد شده بودند از ناحیه بازو چربی را استخراج و به ناحیه ی اطراف چشم منتقل کرد.


تزریق چربی بیشتر برای کاهش چین و چروک، از بین بردن اثر جوش ها و جوان سازی پوست استفاده می شود. در این روش جراحان در کلینیک های زیبایی از چربی های برداشت شده از بدن خود فرد برای تزریق استفاده می کنند که باعث تقویت قوام صورت، از بین رفتن چین و چروک های عمیق صورت و حجیم کردن لب ها می شوند.


تزریق چربی چیست؟

در روش تزریق چربی، چربی ها را از مناطق دارای چربی اضافی مانند ران، باسن و شکم گرفته و آنها را به مناطقی کم حجم مانند صورت، دست، سینه یا باسن تزریق می کنند. این روش ایمن، دارای اثر طولانی مدت و نتایج طبیعی می باشد. هر ساله هزاران نفر تحت عمل پیوند چربی موفق قرار می گیرند و از نتایج آن راضی هستند.


در این روش ابتدا باید ناحیه اهدا کننده مشخص شده (مانند شکم یا باسن) همراه با محل تزریق آن را بی حس کرده و از لیپوساکشن برای استخراج چربی استفاده می شود. سپس چربی خارج شده به محل مورد نظر تزریق می شود. چربی خارج شده برای زنده ماندن مجبور است دوباره خون خود را بگیرد. حدود 50٪ از چربی های تزریق شده زنده می مانند و چربی های باقی مانده برای همیشه زنده می مانند.


تزریق چربی در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

برای از بین بردن اثر زخم و خراش روی صورت مانند زخم های آکنه ، افزایش حجم صورت، در بیماری هایی مانند آتروفی hemifacial atrophy و افزایش حجم گونه های فروافتاده و پر کردن خطوط فرو رفته صورت مانند خطوط لبخند و پیشانی می توان از تزریق چربی استفاده نمود.


مزایای تزریق چربی چیست؟

✔ تزریق چربی، برخلاف پرکننده های پوستی بوده و احتمال بروز واکنش های آلرژیک در این روش خیلی کم می باشد.

✔ نتایج انتقال چربی طبیعی، غیر آلرژی زا، طولانی مدت و بی خطر است.

✔ انتقال چربی یک روش غیر تهاجمی که برای دستیابی به جوان سازی صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

✔ عدم نیاز به آزمایش های قبل از عمل چون چربی مربوط به بدن خود فرد می باشد.

✔ داشتن خطرات جانبی کمتر نسبت به سایر پر کننده های پوستی

✔ ایجاد عفونت در این روش نسبت به سایر روش پایین تر است.


آیا تزریق چربی بی خطر است؟

تزریق چربی مانند سایر روش ها دارای یکسری عوارض جانبی می باشد اما این عوارض خیلی سریع از بین می روند و دائمی نیستند.البته این نکته می بایست مورد توجه قرار گیرد که تمامی مراحل انجام این روش درمانی می بایست توسط کلینیک مجهز و پزشکان متخصص انجام گیرد. کلینیک زیبایی رنسانس یکی از بهترین کلینیک ها در زمینه تزریق ژل و سایر تکنیک های زیبایی می باشد.این کلینیک با استفاده از آخرین تکنیک های روز دنیا و به کارگیری پزشکان متخصص آماده ارائه خدمات به شما می باشد.


برخی از عوارض احتمالی تزریق چربی عبارتند از:

• کبودی و تورم

• بی حسی موقت

• زخمهای کوچک - اینها محو می شوند و خیلی زود از بین می روند.

• از بین رفتن مقداری چربی از ناحیه تزریق شده در طی چند ماه اول

• باقی ماندن محل زخم در محل اهدا کننده

• خونریزی: که معمولاً در اثر استفاده از سوزن های تیز برای تزریق چربی ایجاد می شود.


تزریق چربی دارای یکسری عوارض دیگری می باشد که بسیار نادر بوده و در صورت بروز در مدت زمان کوتاهی از بین می روند.مانند :

• عفونت

• واکنش آلرژیک به بیهوشی

• آسیب به ساختارهای اساسی مانند اعصاب و رگ های خونی، به ویژه در اطراف چشم.


در پایان می توان گفت چنانچه تزریق ژل در کلینیک های مجهز و زیر نظر پزشکان متخصص انجام شود ، کمترین عوارض جانبی را به دنبال دارد و هیچ گونه خطری برای افراد به وجود نخواهد آورد.


جهت انجام تزریق چربی می بایست به مراکز زیبایی مجهز و معتبر مراجعه نمایید تا این کار با کمترین عوارض ممکن صورت گیرد. کلینیک زیبایی رنسانس آماده ارائه تمامی خدمات زیبایی از جمله تزریق ژل می باشد.جهت مشاوره و یا تعیین وقت می توانید با شماره 09122115442 تماس حاصل نمایید.


هایفوتراپی برای لاغری
8 Oct 2023

هایفوتراپی برای لاغری

هایفوتراپی برای لاغری یک روش ایمن و کاملا موثر برای شکل دادن به بدن، با کاهش رسوبات چربی است که می تواند در مناطقی مانند معده، شکم، کمر، باسن، بازوها و هر قسمت دیگر بدن به درخواست متقاضی اعمال شود.

ادامه مطلب
تزریق ژل یا تزریق چربی؟
20 Jun 2020

تزریق ژل یا تزریق چربی؟

وقتی اسم چربی می آید، اغلب به مناطقی از بدن فکر می کنیم که حجم بسیاری داشته و دوست داریم آن قسمت را لاغر کنیم. چربی قسمت مهمی از بدن را تشکیل می دهد.

ادامه مطلب
تزریق چربی به گونه
21 Jul 2020

تزریق چربی به گونه

تزریق چربی به گونه ها روشی جدید، ایمن و بی خطر می باشد که امروزه برای زیباتر نشان دادن صورت مورد استفاده قرار می گیرد. گونه ها بخش مهمی از صورت می باشند که با افزایش سن حالت خود را از دست داده و افتاده می شوند و باعث ایجاد چین و چروک در صورت می شوند

ادامه مطلب
جوانسازی پوست و روش های متداول آن
13 Nov 2022

جوانسازی پوست و روش های متداول آن

جوانسازی پوست یک اصطلاح کلیست که طیف وسیعی از درمان ها را پوشش می دهد؛ اگرچه معمولاً به درمان پیری و مشکلات پوست صورت اشاره می کنند، اما بسیاری از این روش ها برای درمان پوست بدن نیز مناسب هستند. برخی از درمان های جوانسازی موضعی هستند و در لایه بالایی پوست ناحیه آسیب دیده اعمال می شوند، برخی دیگر تزریقی هستند که در لایه های عمیق تر پوست تزریق می شوند.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35