آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که از پرتوهای متمرکز نور (لیزر) برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کند. در این روش پرتوی نور متمرکز شده توسط ملانین مو جذب شده و به گرما تبدیل می شوند. این گرما به فولیکول های مو آسیب رسانده و رشد آنها در آینده را مهار یا به تأخیر می اندازند. گرچه لیزر موهای زائد رشد موهای زائد را برای مدت طولانی به تأخیر می اندازد، اما معمولاً به ریزش دائمی مو منجر نمی شود. چنانچه قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید می توانید با کلینیک زیبایی رنسانس در تماس باشید.


چرا موهای زائد بدن را لیزر می کنیم؟

از این روش برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می شود. محل های درمانی رایج شامل پاها، زیر بغل، پشت لب، چانه و دست می باشد. با این وجود، روش لیزر موهای زائد تقریباً برای هر ناحیه ای در بدن، به جز پلک ها و محیط اطراف آن امکان پذیر است.


رنگ مو و نوع پوست بر اثر گذاری لیزر موهای زائد تأثیر می گذارد، چون رنگدانه های مو، باید نور را جذب کنند. لیزر باید ضمن جلوگیری از آسیب رساندن به پوست، فقط به فولیکول های مو آسیب برساند. بنابراین، تضاد بین رنگ مو و پوست - موهای تیره و پوست روشن - بهترین نتیجه را به همراه دارد. در صورت وجود اختلاف کمی بین رنگ مو و پوست، خطر آسیب دیدن پوست بیشتر می شود، اما پیشرفت های موجود در فناوری لیزر باعث شده که لیزر موهای زائد برای افراد با پوست های تیره نیز مناسب باشد. لیزر موهای زائد برای رنگ موهای خاکستری، قرمز، بلوند و سفید که نور را به خوبی جذب نمی کنند کمتر موثر می باشد. با این حال، روش لیزر برای موهای با رنگ روشن نیز توسعه پیدا کرده است.


مزایای لیزر موهای زائد

در این روش پرتوهای متمرکز نور موهای زائد را مورد هدف قرار داده در حالی که به پوست اطراف آن آسیبی نمی رسانند.داشتن سرعت بالا. سرعت هر پالس لیزری کمتر از یک ثانیه بوده درنتیجه همزمان می توانید موهای زیادی را لیزر کنید. مناطق کوچک مانند پشت لب در کمتر از یک دقیقه لیزر می شوند و لیزر مناطق بزرگ تر مانند دست ها یا پاها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.پس از انجام لیزر ، ریزش موها بعد از سه تا هفت جلسه نهایی شده و رشد موها بسیار کم خواهد شد.


لیزر موهای زائد باعث خلاص شدن از شر موهای زائد، و کاهش چشمگیر رشد موهای زائد می شود تا جایی که می توانید بطور کلی اصلاح موهای زائد را متوقف کنید.استفاده از این روش برای نقاط مختلف بدن مانند: ساق پا، دست، زیر بغل، صورت وغیره مناسب بوده و محدودیتی ندارد.


درد از بین برد موهای زائد در این روش چیزی مابین اپیلاسیون و اصلاح مو می باشد. تکنسین ها برای از بین بردن درد در این روش از یخ برای کمک به بی حس کردن محل لیزر قبل و بعد از آن استفاده می کنند. با ادامه روند درمان و ریزش مو، به تدریج درد کمتر می شود.


عوارض جانبی لیزر موهای زائد

عوارض جانبی لیزر موهای زائد با توجه به نوع پوست، رنگ مو، برنامه درمانی و پیروی از مراقبت های پیش از درمان و پس از درمان متفاوت است. شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد شامل:

سوزش پوست، قرمزی و تورم بعد از لیزر موهای زائد می باشد. و هر گونه علائم و نشانه به طور معمول بعد از چند ساعت از بین می رود.


لیزر موهای زائد ممکن است به طور موقت پوست آسیب دیده را تاریک یا روشن کند، معمولاً روشنایی پوست روی کسانی که قبل یا بعد از لیزر در معرض آفتاب قرار می گیرند و افرادی که پوست تیره دارند به وجود می آید و رنگ رنگدانه تغییر می کند.


لیزر موهای زائد به ندرت باعث ایجاد تاول، پوسته پوسته شدن، زخم یا سایر تغییرات در پوست شود. سایر عوارض جانبی نادر شامل خاکستری شدن موهای لیزر شده یا رشد بیش از حد مو در اطراف محل لیزر، به خصوص در پوستهای تیره دیده می شود.


اگر می خواهید موهای زائد خود را لیزر کنید پزشکانی را که دارای مجوز یا تخصص پوست یا جراحی زیبایی می باشند و در زمینه لیزر موهای زائد نیز دارای مجوز هستند را انتخاب کنید. اگر یک دستیار پزشک یا پرستار دارای مجوز عمل لیزر را انجام می دهد، مطمئن شوید که پزشک نظارت می کند و در طول درمان در دسترس می باشد. در مورد سالن های آرایشی یا سایر اماکان که به پرسنل غیرمجاز موهای زائد را لیزر می کنند، محتاط باشید. کلینیک رنسانس با داشتن کادر پزشکی کارآزموده و مجرب، دستگاههای جدید، مناسب بودن هزینه و بسیاری موارد دیگر نسبت به سایر کلینیک ها مناسب تر است و برای انجام لیزر این کلینیک به شما پیشنهاد می دهیم.


یکی از بهترین و پیشرفته ترین مراکز زیبایی جهت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی رنسانس می باشد. این کلینیک با استفاده از فناوری روز دنیا و استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر موهای زائد و همچنین انجام کار توسط متخصصان این امر بهترین انتخاب برای انجام این امر می باشد.


آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

افرادی که موهای زائد خود را لیزر می کنند، می توانند انتظار داشته باشند که برخی از موهای محل لیزر ممکن است دوباره رشد کنند.با گذشت زمان، می توان مجدداً عمل لیزر را انجام داده تا تعداد موهایی که دوباره رشد می کنند، کاهش یابد. در برخی موارد، حتی ممکن است از بین بردن تمام موها نیز انجام شود. رشد مو یا عدم رشد مو بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله نوع موهایی که دوباره رشد می کند و مهارت فرد در برداشتن موها.


در بیشتر موارد موهایی که مجدد رشد می کنند سبک تر و نازکتر از گذشته می باشند. زیرا پرتو های متمرکز نور باعث آسیب به فولیکول های مو می شوند حتی اگر نتواند آنها را از بین ببرد.


هنگام رویش مجدد مو، امکان درمان مجدد آن وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید تمام موهای زائد خود را از بین ببرید، ممکن است به چندین جلسه لیزر نیاز داشته باشید.


در صورت از بین رفتن فولیکول های مو، ریزش مو دائمی می باشد. هنگامی که فولیکول مو فقط آسیب دیده باشد، در نهایت رشد مجدد مو را داریم.


کلینیک زیبایی رنسانسبا بهره گیری از دانش روز و استفاده از جدید ترین تکنیک ها و و امکانات به عنوان یکی از بهترین کلینیک های زیبایی شناخته شده است.همچنین در اختیار داشتن پزشکان متخصصان در این مجموعه سبب ارائه بهترین روش های درمانی و زیبایی خواهد شد. شما می توانید جهت اخذ مشاوره و یا تعیین وقت برای انجام کلیه روش های زیبایی با شماره تلفن 09122115442 تماس حاصل نمایید.جهت انجام لیزر موهای زائد خود می توانید با کلینیک زیبایی رنسانس در ارتباط باشید


چه کسانی کاندید مناسب لیپوماتیک هستند؟
2 Jan 2022

چه کسانی کاندید مناسب لیپوماتیک هستند؟

مانند هر روش درمانی زیبایی، برای انجام لیپوماتیک باید توسط یک پزشک متخصص معاینه شده و شرایط شما بررسی شود، تا بدانید که کاندید مناسبی هستید یا خیر. هیچ چیز جایگزین یک رژیم غذایی سالم و ورزش نمی شود و لیپوماتیک روش مناسبی برای افرادی که انتظار دارند مقدار قابل توجهی از بافت چربی را از دست بدهند نیست.

ادامه مطلب
تزریق چربی به زیر چشم
16 Jul 2020

تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم که به عنوان پیوند چربی اتولوگ، لیپوژنیکسون یا لیپکینگ نیز شناخته می شود روشی است که از سلول های چربی فرد برای پر کردن نقاط فرورفته و دارای چین و چروک زیر چشم استفاده می کند

ادامه مطلب
ماندگاری جوانسازی با استفاده از لیفت با نخ
18 Sep 2022

ماندگاری جوانسازی با استفاده از لیفت با نخ

درمان زیبایی لیفت با نخ بسیار مؤثر است زیرا نتایج فوری و نسبتاً طولانی مدت را ارائه می دهد. درمان اولیه پوست صورت را لیفت کرده و از آن حمایت می کند، لیفت با نخ همچنین برخی از نتایج طولانی مدت مانند تولید کلاژن را آغاز می کند.

ادامه مطلب
آیا هایفوتراپی عوارض دارد ؟
21 Feb 2022

آیا هایفوتراپی عوارض دارد ؟

مانند هر درمان زیبایی دیگر، نتایج هایفوتراپی از هر شخص با شخص دیگر متفاوت است و برخی ممکن است نتایج قابل توجهی نسبت به دیگران ببینند، درمان هایفو متناسب با نگرانی های پوستی هر شخص انجام خواهد شد که ممکن است عوارض محدودی را به همراه داشته باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35