مزایا و معایب لیفت با نخ

لیفت با نخ روشی غیر جراحی است که به منظور لیفت طبیعی صورت طراحی شده. و برای ترمیم پوست گونه ها، از بین بردن چین و چروک ها و خطوط لبخند به کار می رود. در این روش نخ ها زیر سطح پوست قرار می گیرند و از سوراخ های مخروط مانند کوچک جهت محل استقرار خود استفاده می کنند. با گذشت زمان، نخ ها جذب شده و کلاژن جدید در جای آنها قرار می گیرند. نتایج لیفت با نخ در دو مرحله مشاهده می شود مرحله ی اول یا نتیجه ی فوری ناشی از درج نخ ها و مرحله ی دوم یا نتایج طولانی مدت از تحریک و تولید کلاژن پس از جذب نخ مشاهده می شوند. نتیجه ی کامل 1 تا 2 ماه پس از لیفت با نخ مشخص خواهد شد. نتایج می توانند تا 18 ماه ادامه داشته باشد. طول عمر نتایج را می توان با استفاده از درمان های مکمل افزایش داد.

لیفت با نخ چگونه انجام می شود؟

در روش لیفت با نخ مناطقی که قرار است عمل لیفتینگ روی آنها انجام شود ابتدا مشخص و سپس نخ های مخصوص لیفتینگ را توسط نخ و از طریق سوراخ های بسیار ریزی که روی پوست ایجاد شده است وارد بافت پوست می کنند. نخ به بافت پوست گیر کرده و آن را می کشد. به مرور نخ ها جذب و کلاژن جایگزین آن می شود.

لیفت با نخ برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت با نخ بیشتر مناسب افرادیست که به دنبال لیفت طبیعی هستند . این روش به بهترین وجه برای برای افرادی که مشکل صدا نداشته باشند مناسب است. افرادی که قبلا با روش های دیگر لیفتینگ انجام داده اند و پوست آنها افتاده شده این روش گزینه خوبی برای آنهاست. لیفت با نخ برای از بین بردن چین و چروک صورت گردن خانم ها و آقایانی که دارای سنی بین 35 تا 50 سال هستند بسیار مناسب می باشد.

کارهایی که باید قبل از لیفت با نخ انجام داد:

• انتخاب پزشک باتجربه و قابل اعتماد

• داشتن رژیم غذایی سالم از یک هفته قبل از عمل ( به خصوص مصرف ویتامین c)

• عدم مصرف سیگار و نیکوتین

• مصرف یکسری دارو های خاص و عدم مصرف یکسری داروی دیگر (عدم مصرف ایبوپروفن و آسپرین)

مدت زمان دوره نقاهت :

دوران نقاهت لیفت با نخ بسیار کوتاه می باشد. نیازی به بیهوشی عمومی نداشته و می توانید بلافاصله بعد از درمان به خانه برگشته و رانندگی کنید.

رعایت دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از لیفت با نخ بسیار مهم است زیرا انجام این کار به طور قابل توجهی در نتایج درمان تاثیر دارد. به مدت 4 هفته بعد از درمان از ورزش های پرمخاطره، زیاد حرف زدن، کارهای دندانپزشکی، کار های آرایشگاهی و ماساژ صورت پرهیز کنید. نباید کمپرس های حرارتی و یخ مستقیما روی صورت قرار گیرند زیرا ممکن است باعث از بین رفتن بافت تشکیل شده شوند. نباید سیگار بکشید چون موجب کاهش خون رسانی به بافت ها می شود.

لیفت با نخ در چه مواردی استفاده می شود؟

لیفت با نخ را می توان بر روی قسمت هایی از جمله چانه دوم ، خطوط اطراف دهان ، از بین بردن شل شدگی و افتادگی پوست گردن ، گونه ها ، افتادگی ابرو ، خط لبخند و چین و چروک های عمیقی که بر روی صورت به وجود آمده است انجام داد.


لیفت با نخ نه تنها روی صورت بلکه روی قفسه سینه، باسن و شکم نیز انجام می شود. همچنین سلولیت را کاهش داده، باعث افزایش رنگ پوست، اضافه شدن درخشندگی و از بین بردن افتادگی می شود.

خطرات و عوارض جانبی لیفت با نخ

عوارض جانبی رایج درمان لیفت با نخ تورم و کبودی می باشد. وسعت آن بین افراد مختلف متفاوت بوده اما معمولاً قابل کنترل است. در بیشتر موارد، تورم در 24 تا 48 ساعت اول وجود دارد. توصیه می کنیم 2 هفته بین معالجه خود و سایر فعالیت های مهم اجتماعی فاصله بگذارید تا مدت زمان کافی برای بهبودی و رفع کبودی وجود داشته باشد.

یکی از اصلی ترین خطر این درمان، استفاده نادرست از نخ ها است که می تواند باعث کشیده شدن یا موج دار شدن پوست در قسمت هایی که نخ وجود دارد می شود.

دیگر عوارضی که ممکن است جهت انجام نادرست لیفت با نخ اتفاق بیفتد عبارتند از:

• ایجاد خونریزی

• عفونت در محل انجام لیفت

• بی حس شدن پوست صورت

• حساس شدن پوست نسبت به لمس

• ایجاد عدم تقارن به دلیل حرکت نخ ها در طول زمان

برخی از مناطق صورت به دلیل وجود رگ های اصلی و اعصاب مناطق درمانی با خطر بالا هستند. به این دلیل پزشک معالج بایستی از دانش آناتومیکی پیشرفته برخوردار باشد.

مزایای لیفت با نخ چیست؟

✔ باعث از بین رفتن اثرات پیری می شود.

✔ لیفت با نخ روشی ایمن می باشد و نیاز به آمادگی پیش از عمل ندارد.

✔ هیچ مراقبت ویژه ای پس از انجام لیفت لازم نیست.

✔ اثرات درمان بلافاصله قابل مشاهده هستند.

✔ باعث سفت شدن پوست صورت می شود.

✔ اثرات درمان با گذشت زمان از بین نمی رود.

✔ هیچ گونه صدمه یا زخمی روی پوست به وجود نمی آید.

✔ نخ ها به هیچ وجه قابل لمس و مشاهده نیستند.

✔ آسیب یا زخمی ناشی از درمان بر پوست باقی نمی ماند والتهاب و قرمزی کم فقط در روز های اولیه عمل به وجود می آید.

✔ در صورت لزوم، امکان تکرار این روش در همان مکان یا جای دیگر در صورت و بدن در ماهها و سالهای بعد وجود دارد.

✔ این روش از سن 20 سالگی به بعد قابل استفاده می باشد.


هایفو بهتر است یا آر اف؟ مقایسه جذاب دو روش جوانسازی
16 Jan 2022

هایفو بهتر است یا آر اف؟ مقایسه جذاب دو روش جوانسازی

اساساً هایفو و آر اف هر دو درمان های سفت کننده پوست غیرجراحی و غیرتهاجمی هستند که پوست را گرم کرده تا واکنش بازسازی کلاژن را در لایه های عمیق آن القا کنند. اگرچه هر دوی آنها ظاهر چین و چروک را کاهش می دهند، اما از فناوری های مختلفی برای این کار استفاده می کنند، بنابراین در برخی موارد، ممکن است یک روش مناسب تر از روش دیگر باشد.

ادامه مطلب
ماندگاری جوانسازی با استفاده از لیفت با نخ
18 Sep 2022

ماندگاری جوانسازی با استفاده از لیفت با نخ

درمان زیبایی لیفت با نخ بسیار مؤثر است زیرا نتایج فوری و نسبتاً طولانی مدت را ارائه می دهد. درمان اولیه پوست صورت را لیفت کرده و از آن حمایت می کند، لیفت با نخ همچنین برخی از نتایج طولانی مدت مانند تولید کلاژن را آغاز می کند.

ادامه مطلب
تزریق ژل یا پروتز
4 Sep 2020

تزریق ژل یا پروتز

پرکننده های پوستی یا ژل های تزریقی معمولاً از هیالورونیک اسید تشکیل شده اند، و به رفع چین و چروک ها کمک کرده و موجب افزایش حجم و فرم دادن به مناطق فرورفته می شوند

ادامه مطلب
هزینه هایفوتراپی چقدر است؟
6 Jun 2023

هزینه هایفوتراپی چقدر است؟

از هایفو برای جوانسازی پوست صورت، گردن و واژن و رفع علائم کشش در بدن استفاده می شود، همچنین هایفوتراپی شکم و غبغب نیز متداول است. هزینه هایفوتراپی نسبت به نتایجی که در نهایت بدست می آید و ماندگاری طولانی این نتایج، در مقایسه با سایر روش های جدید جوانسازی پوست بسیار مقرون به صرفه می باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35